Gå til innhold

Georgia har startet krig


Anbefalte innlegg

Verre til undertyrking av land skal man se langt etter, altså undertrykking av minoriteter.

 

Bevis for at georgerne har undertrykket sør-osseterne? Det eneste jeg har lest side opp og ned om er terrorbølgen som har herjet, og den er det nesten eksklusivt ossetisk paramilitære terroristgrupper som har stått for.

 

Den vanlige georger føler seg undertykket, spesielt minoritetene i landet av staten. Og når den vanlige georger sier det så kanskje det er et faktum?

Selv om sørosetia er Georgisk må man lure på hva Georgia tenkte på når de angriper et område som har blitt lovet militær støte fra Russland

 

Sør-Ossetia var ikke lovet militær støtte av Russland. Russerne var der som "fredsbevarende" styrker. Og når ossetiske terrorister gikk til angrep på georgiske byer og etnisk renset dem, og fredsbevarerne ikke gjore noe, skjøt georgerne tilbake, og da støttet russerne osseterne militært.

 

De fredsbevare styrkene har ingen andre valg når først et sykehus bak dem forsvinner og over 30 av dem har allerede blitt skutt ned. Hadde du valgt å stå og se på at medsoldatene/kompisene dine blir skutt ned?

 

Har vært ondt blod mellom russland og georgia lenge. Georgia angrep antagligvis med det håp i at de skulle få mere støtte fra USA og vesten.

 

Russland har forberedt denne krigen lenge. De har lurt Georgia inn i krig. Georgia innså dette i går og begynte å trekke tropper tilbake og appellerte til verden om å tvinge Russland til forhandlinger. De VET de aldri kan vite mot et så stort land, og derfor er det i seg selv ytterligere bevis på at det ikke var de som angrep. Det ville være selvmord.

 

Senere innrømmet sekretær i det nasjonale sikkerhetsrådet, Aleksandr Lomaja, at de georgiske styrkene ikke har trukket seg ut av hele utbryterrepublikken.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ehm... Nå tok da Russland først å fremst ut millitære mål da, i Gori

 

I så fall har NATO lite å frykte i en krig med Russland, om alle deres våpen er like unøyaktige, for det står vel knapt et hus igjen i Gori heller.

Jeg skrev da først og fremst, og ikke at de tok ut bare millitære mål. At de fortsetter angrepet på den byen, kan vel ikke tenkes er noen annen grunn enn at det fremdeles er igjen noe truende i byen. Som sagt tidligere, er vel Gori neppe hele Georgia.

Russland har nok en viss kontroll over hele situasjonen, selv om mange mener kanskje det motsatte.

 

Så nå er plutselig innbyggerne i Sør Ossetia "terrorister"? Give me a break..

 

Nei. Ikke PLUTSELIG. De har vært terrorister siden 1992-1993! Listen over forbrytelser er lang, og det er også de som klarte å provosere frem denne krigen, sansyneligvis med russlands velsignelse, sansyneligvis som et samarbeid for å få til krig.

Jeg tror vel egentlig ikke at det bor bare terrorister der.

 

Jeg surfet litt rundt på nettet, hvor jeg plutselig kom over dette bildet. Må si jeg føler meg litt ... sur når jeg ser det. Er ganske tøft å gå ut og lage et slik bilde må jeg si, og i alle fall publisere det på en ganske åpen side!

 

Hvorfor sur? Det er helt sant. Og Sveriges utenriksminister var en av de som påpekte det. Likhetene er slående, til og med innad i Russland, som i Nazi Tyskland, så herjer det en militaristisk, fascistisk, diktatorisk, imperialistisk stemning, om at "nå skal vi ta tilbake alt det tapte", NØYAKTIG som med Tyskland.

Så da mener du at uansett hvilket utfall denne krigen har, kommer andre stormakter og angriper Russland snart, fordi de mener de er en fare for verdens sikkerhet?

Jeg ville aldri ha definert nådagens Russland med noe av det samme som det gamle Tyskland. Hvis du ser en slående likhet mellom dette og Sovjet og Tyskland på tidligere tid, bør du prøve å finne ut mer om disse krigene.

 

Og som jeg nevnte tidligere ang. fordommer mot Tyskland og Russland, så ser jeg i alle fall hvilke fordommer du har mot Tyskland og Russland!

 

Har vært ondt blod mellom russland og georgia lenge. Georgia angrep antagligvis med det håp i at de skulle få mere støtte fra USA og vesten.

 

Russland har forberedt denne krigen lenge. De har lurt Georgia inn i krig. Georgia innså dette i går og begynte å trekke tropper tilbake og appellerte til verden om å tvinge Russland til forhandlinger. De VET de aldri kan vite mot et så stort land, og derfor er det i seg selv ytterligere bevis på at det ikke var de som angrep. Det ville være selvmord.

 

Georgia ville med andre ord se hvilket forhånd andre land har til landet dems; om de virkelig ville støttet dem i en krig eller ikke. Og nå som de ser at de ikke har noen sjanse når andre land ikke vil hjelpe de, kommer de med at Russland kommer til å true balansen i olje- og gassmarkedet. De prøver altså å dra med så mange land inn på sin side, at det blir vanskelig for Russland å holde tilbake.

Endret av kimjonas
Lenke til kommentar
You've chosen to be a russian. Part of our country's territory was not a part of the severence package. Pack your shit and fuck off home to Russia!

Beklager kompis, det er ikke slik det fungerer.

 

Sør-Ossetia var ikke lovet militær støtte av Russland. Russerne var der som "fredsbevarende" styrker. Og når ossetiske terrorister gikk til angrep på georgiske byer og etnisk renset dem, og fredsbevarerne ikke gjore noe, skjøt georgerne tilbake, og da støttet russerne osseterne militært.

De fredsbevarende styrkene var stasjonert i området for å forhindre at Georgerne skulle utføre folkemord på den sør-Ossetiske befolkning som lenge har vært en politisk byrde for det korrupte georgiske regimet.

 

Du tror vi er hjernevaska som ser på vestlige medier... også ser du på Statssanksjonert-TV ifra et land som forfølger og dreper og snikmyrder alle politiske opposisjonelle og journalister som våger si noe annet enn det de blir fortalt?
Du sitter på pålitelige kilder som beviser at mordene på journalistene er utført av staten selv? Ikke det? Merkelig. Nok en lattervekkende konspirasjonsteori uten hold.

 

<br>Få det gjennom huet, en gang for alle! Russerne har forberedt og orkestrert denne krigen i flere måneder, kanskje lengre! Ossetiske terrorister var deres lokkeduer!
Haha! Alltid like underholdende når de absurde konspirasjonsteoriene gulpes opp, særskilt når de ikke kan underbygges på noen slags måte.

 

I så fall har NATO lite å frykte i en krig med Russland, om alle deres våpen er like unøyaktige, for det står vel knapt et hus igjen i Gori heller.
Kom til å tenke på Amerikanernes korstog i Irak, husker at de traff mange 'militære mål' i deres endløse bombetokter.

 

De har vært terrorister siden 1992-1993! Listen over forbrytelser er lang, og det er også de som klarte å provosere frem denne krigen, sansyneligvis med russlands velsignelse, sansyneligvis som et samarbeid for å få til krig.
Feil.

 

<br>Så Georgia er korrupt fordi de ønsker seg til vesten, med demokrati, frihet, økonomisk, politisk, sosial fremgang? osv. Hva faen er Russland for noe da? Jo, det er en av de mest korrupte nasjonene på jordens overflate. Det er også et av de minst demokratiske, og fargliste.
Lite nyansert og objektivt. Prøv på nytt.

 

At det er mulig å ha SÅ lite gangsyn og perspektiv at man faen ta meg prøver å dra inn USA som argument på hvorfor det var nødvendig for Russland å manipulere, overkjøre og nå bedrive folkemord imot et land på størrelse med Norge.
Det er Georgia som forsøkte å uttrydde sør-osseterne. Russerne setter hardt mot hardt.

 

Hvorfor sur? Det er helt sant. Og Sveriges utenriksminister var en av de som påpekte det. Likhetene er slående, til og med innad i Russland, som i Nazi Tyskland, så herjer det en militaristisk, fascistisk, diktatorisk, imperialistisk stemning, om at "nå skal vi ta tilbake alt det tapte", NØYAKTIG som med Tyskland.
Dette fortjener ikke kommentar.

 

Russland har forberedt denne krigen lenge. De har lurt Georgia inn i krig. Georgia innså dette i går og begynte å trekke tropper tilbake og appellerte til verden om å tvinge Russland til forhandlinger. De VET de aldri kan vite mot et så stort land, og derfor er det i seg selv ytterligere bevis på at det ikke var de som angrep. Det ville være selvmord.
Mamma, er det dette man kaller konspirasjonsteori?
Lenke til kommentar
At du benytter anledningen til å legge fram dine egne fordommer gjør jo ikke akkurat deg så mye bedre.

 

Og at du benytter anledningen til å legge fram dine fordommer mot andres fordommer mot andres fordommer gjør ikke akkurat deg så mye bedre.

 

osv. :)

 

Tror du bør finne en ordbok og slå opp 'fordommer'.

Lenke til kommentar
Jeg syns Russland er litt vel i det meste laget nå. Gjør georgianske styrker noen motstand as we speak egentlig?

Svaret ditt avhenger av hvilket land du mener er 'værstingen'.

Eh, nei? Han spør bare om georgiske styrker gjør motstand. Georgiske styrker har etter hva jeg kan skjønne tatt opp igjen forsvaret av landet sitt.

Lenke til kommentar
Jeg syns Russland er litt vel i det meste laget nå. Gjør georgianske styrker noen motstand as we speak egentlig?

Svaret ditt avhenger av hvilket land du mener er 'værstingen'.

Eh, nei? Han spør bare om georgiske styrker gjør motstand. Georgiske styrker har etter hva jeg kan skjønne tatt opp igjen forsvaret av landet sitt.

Skjønner du ikke?

 

Du ser med en gang hvilken avis som er for, nøytral og mot Georgia i denne saken. De som "holder med" Georgia, hevder at Georgia har prøvd å gitt opp og nærmest lagt ned våpnene.

De som er mer nøytrale, har vært litt både og. Mens f.eks. russiske aviser skriver at Georgia fortsetter med angrep.

 

Sist jeg sjekket, så tryglet Georgia andre land om å støtte de fysisk, samt at mange "subjektive aviser" (i mitt syn), skrev at Georgia hadde lagt ned våpnene ... Noe andre aviser ikke skriver.

Lenke til kommentar
De har vært terrorister siden 1992-1993! Listen over forbrytelser er lang, og det er også de som klarte å provosere frem denne krigen, sansyneligvis med russlands velsignelse, sansyneligvis som et samarbeid for å få til krig.
Feil.

 

 

Feil?

 

Og du klager over at folk ikke underbygger svarene?

Endret av TheInfamous
Lenke til kommentar
Med slike holdninger er det ikke rart det er krig i verden.

 

Jeg setter det på spissen med vilje. Poenget mitt er at om innvandrere vil bo i et annet land, så kan de pelle seg tilbake dit de kom ifra, eller dit de ønsker seg. I dette tilfellet, Russland.

 

Folk som er del av et ikke anarkjent land får tilbudt et internasjonalt anarkjent statsborgerskap som gir dem samme muligheter til å reise rundt i resten av verden. Et statsborgerskap som samtidig gir dem beskyttelse (også internasjonalt på reiser og slikt), noe deres egen stat ikke kan gi (fordi den ikke er anarkjent). Jeg synes ikke det er rart at folk tar imot.

 

Som jeg sa, territoriet de bor på er ikke del av pakken.

 

Samtidig det du foreslår eg jo etninsk rensing av ossetere i georgia

 

Det jeg foreslår er det samme jeg hadde foreslått for kosovo-albanerne. Dra hjem til Albania!

 

De fredsbevare styrkene har ingen andre valg når først et sykehus bak dem forsvinner og over 30 av dem har allerede blitt skutt ned. Hadde du valgt å stå og se på at medsoldatene/kompisene dine blir skutt ned?

 

De fredsbevarende styrkene gjorde ikke jobben sin. Når georgiske bakkestyrker gikk inn etter terroristene i Sør-Ossetia ble de møtt med russisk ild. Ergo beskyttet russerne terroristene.

 

Og som jeg nevnte tidligere ang. fordommer mot Tyskland og Russland, så ser jeg i alle fall hvilke fordommer du har mot Tyskland og Russland!

 

Er det meningen jeg skal le eller gråte? Tuller du med meg? Tyskland er helt annet land. De har valgt å gå FOROVER i tid. Russland hadde jeg store håp for med hensyn til NATO og EU medlemskap, og som en alliert mot den gryende islamismen, men nå har de stilt klokken tilbake til 1989.

 

De fredsbevarende styrkene var stasjonert i området for å forhindre at Georgerne skulle utføre folkemord på den sør-Ossetiske befolkning som lenge har vært en politisk byrde for det korrupte georgiske regimet.

 

Å gud bedre... osseterne har alltid vært en integral del av Georgia. De har blitt behandlet svært godt, særlig med tanke på all den dritten de har gjort i form av terrorisme. Flere av georgias konger og dronninger, har vært ossetere. Vennligst forklar eller bevis hvordan den georgiske regjeringen er korrupt.

 

Du sitter på pålitelige kilder som beviser at mordene på journalistene er utført av staten selv?

 

Russland forfølger journalister. Det er på det rene. Journalister som snakker imot staten blir arrestert. Noen ganger forsvinner de. Alle beviser peker mot staten. Så sant det ikke finnes en seriemorder der ute med ubegrensede ressurser som hater alle som snakker opp imot regimet.

 

Haha! Alltid like underholdende når de absurde konspirasjonsteoriene gulpes opp, særskilt når de ikke kan underbygges på noen slags måte.

 

Har hørt ifra mange hold nå, at Russland har forberedt denne krigen i flere måneder, kanskje lengre.

*De har bygd nye veier inn i Ossetia og Abkhasia i år, for å frakte pansrede kjøretøy og soldater.

*Tidligere i år gjenoppbygde de togskinnene inn i Ossetia, for å frakte tanks og tyngre skyts.

*Russland har i lengre tid provosert Georgia for å måle vestens reaksjoner. Dette har de selv innrømmet.

*Russland støtter ossetisk milits. Igjen, noe de innrømmer.

*Ossetisk milits bedriver terrorisme. Det er en viden annerkjent og dokumentert.

*Georgia har flere ganger bedt om våpenhvile. Hver gang Georgia går med på Russlands krav forandrer Russland kravene. Åpenbart vil de noe mer enn å forsvare osseterne.

*Det faktum at det var 0% russere i Ossetia i 1989, så 2% for et par år siden, og 90% nå, ja... og Russland plutselig bruker samme argument for å invandere Georgia som Hitler gjorde Sentral-Europa...

 

Dette er altså en "takk for sist" til NATO og USA, for blandt annet Kosovo og rakkettskjold.

 

Russlands provokasjoner og forberedelser til denne krigen går flere måneder tilbake. Det er i bevis i seg selv at de forberedte til krig. Georgia gjorde ingen lignende saker. De sendte bakkestyrker etter terrorister, og ble plutselig skutt på at både tanks, små våpen, artilleri og bombefly, på av de som skulle håndheve freden, uten varsel - IGJEN, noe som indikerer sterk premeditering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...