Gå til innhold

Georgia har startet krig


Anbefalte innlegg

Er det ulovelig å prøve å samle landet ditt til "ett" igjen? Nei, det er det ikke. Er det ulovelig for en annen stat som faktisk ikke har noe med saken å gjøre å bombe sivile mål dypt inne i georgia? Ja.

Ehm... Nå tok da Russland først å fremst ut millitære mål da, i Gori, havner osv, og et fåtall av "rene" sivile byer.

Og hvor lovlig definerer du det første angrepet til Georgia?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ulovelig å prøve å samle landet ditt til "ett" igjen? Nei, det er det ikke. Er det ulovelig for en annen stat som faktisk ikke har noe med saken å gjøre å bombe sivile mål dypt inne i georgia? Ja.

Ehm... Nå tok da Russland først å fremst ut millitære mål da, i Gori, havner osv, og et fåtall av "rene" sivile byer.

Og hvor lovlig definerer du det første angrepet til Georgia?

 

 

Det handler om å bekjempe terrorister i eget land da, hvis terroristene i nord-spania plutselig tok kontroll der, tror du noen hadde blitt sure hvis spania angrep dem da?

Lenke til kommentar

Men så var det jo russiske soldater der da ... :huh:

 

Så hvis du tenker deg ... Det er en utbrytergruppe i vestspania, og portugisisk militær har kommet for å "holde orden" der. Tror du Portugal hadde latt være å reagert hvis Spania hadde angrepet dette stedet?

Endret av kimjonas
Lenke til kommentar
Det handler om å bekjempe terrorister i eget land da

 

Så nå er plutselig innbyggerne i Sør Ossetia "terrorister"? Give me a break.. :thumbdown:

 

Faktisk så burde de ansvarlige for den massive artleri-beskytningen som georgia satt i gang, (mot egen befolkning) bringes inn for Haag-domstolen.

Lenke til kommentar
Men så var det jo russiske soldater der da ... :huh:

 

Så hvis du tenker deg ... Det er en utbrytergruppe i vestspania, og portugisisk militær har kommet for å "holde orden" der. Tror du Portugal hadde latt være å reagert hvis Spania hadde angrepet dette stedet?

 

De hadde nok reagert.. men de hadde ikke bomba barcelona, madrid og alle havner samtidig som de satte en handelsblokade

 

btw.. jeg

 

Det handler om å bekjempe terrorister i eget land da

 

Så nå er plutselig innbyggerne i Sør Ossetia "terrorister"? Give me a break.. :thumbdown:

 

Faktisk så burde de ansvarlige for den massive artleri-beskytningen som georgia satt i gang, (mot egen befolkning) bringes inn for Haag-domstolen.

 

okei ikke terrorister, men de er slemme! du kan ikke invandre til et land for å så kreve at du skal ha en del av det!

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
Men så var det jo russiske soldater der da ... :huh:

 

Så hvis du tenker deg ... Det er en utbrytergruppe i vestspania, og portugisisk militær har kommet for å "holde orden" der. Tror du Portugal hadde latt være å reagert hvis Spania hadde angrepet dette stedet?

 

De hadde nok reagert.. men de hadde ikke bomba barcelona, madrid og alle havner samtidig som de satte en handelsblokade

 

btw.. jeg

 

Det handler om å bekjempe terrorister i eget land da

 

Så nå er plutselig innbyggerne i Sør Ossetia "terrorister"? Give me a break.. :thumbdown:

 

Faktisk så burde de ansvarlige for den massive artleri-beskytningen som georgia satt i gang, (mot egen befolkning) bringes inn for Haag-domstolen.

 

okei ikke terrorister, men de er slemme! du kan ikke invandre til et land for å så kreve at du skal ha en del av det!

Kjenner du noen der? Kilde på at de alle er slemme?

Endret av kimjonas
Lenke til kommentar
Men så var det jo russiske soldater der da ... :huh:

 

Så hvis du tenker deg ... Det er en utbrytergruppe i vestspania, og portugisisk militær har kommet for å "holde orden" der. Tror du Portugal hadde latt være å reagert hvis Spania hadde angrepet dette stedet?

 

De hadde nok reagert.. men de hadde ikke bomba barcelona, madrid og alle havner samtidig som de satte en handelsblokade

 

btw.. jeg

 

Det handler om å bekjempe terrorister i eget land da

 

Så nå er plutselig innbyggerne i Sør Ossetia "terrorister"? Give me a break.. :thumbdown:

 

Faktisk så burde de ansvarlige for den massive artleri-beskytningen som georgia satt i gang, (mot egen befolkning) bringes inn for Haag-domstolen.

 

okei ikke terrorister, men de er slemme! du kan ikke invandre til et land for å så kreve at du skal ha en del av det!

Kjenner du noen der? Kilde på at de alle er slemme?

 

å herrejesus. " du kan ikke invandre til et land for å så kreve at du skal ha en del av det! " svar på det istedet.

Lenke til kommentar
Men så var det jo russiske soldater der da ... :huh:

Så hvis du tenker deg ... Det er en utbrytergruppe i vestspania, og portugisisk militær har kommet for å "holde orden" der. Tror du Portugal hadde latt være å reagert hvis Spania hadde angrepet dette stedet?

 

De hadde nok reagert.. men de hadde ikke bomba barcelona, madrid og alle havner samtidig som de satte en handelsblokade

 

Og nå ble Gori, Poti og Sør Ossetia hele Georgia. USA fikk resten uten at noen brøy seg en døyt

Endret av 3Maldini
Lenke til kommentar

Fakta: Sør-Ossetia er ikke annerkjent som eget land, det er georgisk territorium. Utbryterfaksjonen - som busemannstaten Russland har gitt russisk statsborgerskap - er som terrorister/kriminelle å regne i forhold til internasjonal lov. Alt sammen tilsier at dette er et internt problem som Russland blander seg borti for egen vinning.

 

Uansett er slike situasjoner - når nasjoner, statsgrenser, etnisitet, og lignende blir blandet så salig (Balkan, Kaukasus, Spania) er resultatet sjeldent pent.

Lenke til kommentar
Fakta: Sør-Ossetia er ikke annerkjent som eget land, det er georgisk territorium. Utbryterfaksjonen - som busemannstaten Russland har gitt russisk statsborgerskap - er som terrorister/kriminelle å regne i forhold til internasjonal lov. Alt sammen tilsier at dette er et internt problem som Russland blander seg borti for egen vinning.

Javel? Russland "blander seg inn" fordi det handler om dems eget lands statsborgere. Så de kommer ikke inn i Georgia for ingen ting.

Lenke til kommentar

Den store ulykken for innbyggerne i Georgia (og Sør Ossetia) er at de blir ledet av en korumpert president/regjering som er kjøpt & betalt av USA, med all den elendigheten det fører med seg. Sannsynligvis er hele samfunnet der blitt satt minst 10 år tilbake i demokratisk utvikling på grunn av dette, siden skitne amerikanske interesser i landet/regionen har gått føre folkets interesser.

 

Og nei, er ikke bare innbyggerne i Sør Ossetierne som er misfornøyd med Georgias president Mikhail Saakasjvili, men også befolkningen i selve Georgia;

 

(06. januar 2008) http://www.dagsavisen.no/utenriks/article329802.ece

(08.11.2007) http://www.dagsavisen.no/utenriks/article320837.ece

(07.11.2007) http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.3973021

 

Som vi ser, protester mot påstått valgfusk og politiske drap blir slått ned på med hard hånd, av den sittende USA-støttete "demokratiske" regjeringen.

 

Bush & demokrati up_my_ass

Lenke til kommentar
Og hvorfor er det russiske statsborgere der, kimjonas?

 

Kan du gi meg en grunn til at russiske statsborgere ikke skal være der ?

Russland gir statsborgerskap til en befolkning som vil være en del av Russland, en befolkning som ikke ville være en del av georgia da internasjonale myndigheter anarkjente dem som egen stat. En befolkning som på samme måte som georgierene også ønsket selvstyre.

Lenke til kommentar
Og hvorfor er det russiske statsborgere der, kimjonas?

 

Kan du gi meg en grunn til at russiske statsborgere ikke skal være der ?

Russland gir statsborgerskap til en befolkning som vil være en del av Russland, en befolkning som ikke ville være en del av georgia da internasjonale myndigheter anarkjente dem som egen stat. En befolkning som på samme måte som georgierene også ønsket selvstyre.

 

 

Den eneste forskjellen er vel at det er ikke ossetianernes(?) land! Det er og har alltid vært georgias!

Lenke til kommentar
Men så var det jo russiske soldater der da ... :huh:

 

Så hvis du tenker deg ... Det er en utbrytergruppe i vestspania, og portugisisk militær har kommet for å "holde orden" der. Tror du Portugal hadde latt være å reagert hvis Spania hadde angrepet dette stedet?

 

De hadde nok reagert.. men de hadde ikke bomba barcelona, madrid og alle havner samtidig som de satte en handelsblokade

 

btw.. jeg

 

Det handler om å bekjempe terrorister i eget land da

 

Så nå er plutselig innbyggerne i Sør Ossetia "terrorister"? Give me a break.. :thumbdown:

 

Faktisk så burde de ansvarlige for den massive artleri-beskytningen som georgia satt i gang, (mot egen befolkning) bringes inn for Haag-domstolen.

 

okei ikke terrorister, men de er slemme! du kan ikke invandre til et land for å så kreve at du skal ha en del av det!

Kjenner du noen der? Kilde på at de alle er slemme?

 

å herrejesus. " du kan ikke invandre til et land for å så kreve at du skal ha en del av det! " svar på det istedet.

Du kan da ikke bare gå ut å kalle noen for terrorister?

 

Hele området har innbyggere som er russiske statsborgere, og ønsker å løsrive seg fra det styret i Georgia. Regjeringen liker ikke dette, og derfor blir det konfrentasjoner og mye uro. Derfor blir det sendt soldater dit. Man behøver ikke å være terrorist selv om det er litt urolig område.

 

Hvis du tror at det hele er satt igang av russiske myndigheter som har sagt at det skal bli uro blant de russiske statsborgerne og myndighetene, slik at de skal ha et grunnlag for å gå til krig, får du tro det.

 

---

 

Jeg surfet litt rundt på nettet, hvor jeg plutselig kom over dette bildet. Må si jeg føler meg litt ... sur når jeg ser det. Er ganske tøft å gå ut og lage et slik bilde må jeg si, og i alle fall publisere det på en ganske åpen side!

engfp6.jpg

Endret av kimjonas
Lenke til kommentar
Kan du gi meg en grunn til at russiske statsborgere ikke skal være der ?

 

Det er ingen grunn per se til at jeg motsetter meg at statsborgere av et land bosetter seg på et annet. Området er georgisk og folkene fikk sitt statsborgerskap etter Sovjetunionens oppløsning. Om Russland plutselig gir alle samene russisk statsborgerskap, disse samene starter et voldelig opprør, og vi går inn for å innføre lov og orden - har Russland da rett til å innvadere Finnmark for å beskytte "deres" folk?

 

Russland gir statsborgerskap til en befolkning som vil være en del av Russland,

 

Dette er ingen uskyldig for ulovlig bruk av vold.

 

en befolkning som ikke ville være en del av georgia da internasjonale myndigheter anarkjente dem som egen stat.

 

Det finnes andre løsninger på problemet enn voldelig opprør.

 

En befolkning som på samme måte som georgierene også ønsket selvstyre.

 

I sammenhengen av internasjonal lov så holder ikke et simpelt ønske.

Lenke til kommentar

En ting er iallefall temmelig sikkert, -har innbyggerne i Sør Ossetia tidligere hatt lite lysst til å være en del av Georgia, er det nå etter stor-offensiven & bomberegn vel nærmest avskrevet som mulig opsjon. Medmindre det etterhvert kommer et annet regime som heller satser på dialog med russerne, i stedet for dagens regime som er løpegutter for USA å lar seg lure ut i provokasjoner o.l.

 

Er jo ganske betegnende at samme dagen stor-offensiven startet mot Sør Ossetia startet, avholdt georgiske militærstyrker samtidig en miltærøvelse sammen med 100 amerikanske soldater, ifølge russlands FN-ammbasadør. Så lenge USA bruker Georgia som playground for sine aktiviteter i regionen vil det iallefall ikke skje noen forbedringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...