Gå til innhold

Georgia har startet krig


Anbefalte innlegg

Morsomt hvordan enkelte her forsvarer Russlands anneksjoner av sine volksrussiske områder. Jeg lurer på hva dere vil menr hvis Finnmark får et flertall av etniske russere, hvilket ikke skulle ta så mange tiår med den farten immigrasjonen har nå, og forlanger selvstendighet fra Norge? Spesielt hvis Norge skulle være så slemme å bruke makt for å hindre løsrivelse av Finnmark?

 

Men alle som er alliert med USA er skurker er de ikke, og Norge er jo også en nær alliert av USA så vi fortjener sikkert bare å få en omgang av de heltemodige russere vi også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine observasjoner:

 

1) (som vanlig) blir det en svaert ensidig dekning av nyhetene. Russland er "skurken", selv etter teppebombingen av Tshkinvali med georgiske raketter og artilleri.

2) Hvordan den USA-styrte presidentdukken skriker om at "dette har oedelagt verdens demokrati, alle haap for fred etc etc"

3) Georgiske fredsbevarende styrker har skutt MO SINE RUSSISKE KOLLEGAER. Altsaa var dette meget godt planlagt, og da det ble satt igang - godt koordinert. Hvor er dekningen av slike fakta?

 

Ellers, haaper jeg at hele Georgiske regjeringen blir "fjernet", med raa makt. Georgiere har ellers ingen saerlig skyld i dette, men den USA-styrte regjeringen deres er noen virkelige provokatoerer og forbrytere.

 

Ps:

NEI hverken Putin eller Misha er helter i mine oyne heller, men sammelignet med Georgias regjering er de forholdvis aerlige og paalitelige folk. Relativt sett, altsaa.

Endret av g5r
Lenke til kommentar
NEI hverken Putin eller Misha er helter i mine oyne heller, men sammelignet med Georgias regjering er de forholdvis aerlige og paalitelige folk. Relativt sett, altsaa.

 

Man jo strengt tatt ikke ta parti i denne saken heller. For min del slår jeg meg til ro med at jeg ikke har noe særlig positivt å si om noen av partene. Det er ikke en fotballkamp.

Lenke til kommentar
2) Hvordan den USA-styrte presidentdukken skriker om at "dette har oedelagt verdens demokrati, alle haap for fred etc etc"

 

1. Har du noe som helst grunnlag, annet en din egen fantasi, for å hevde at Saakashvili er USA-styrt?

2. Presidenten er ikke alene om disse uttalelsene. Sverige, Polen, Litauen, Estland, og Latvia har kommet med lignende uttalelser. Pålitelige kilder er å finne på side 9 av denne posten.

3. Mannen har et poeng. SheikFyFazan utdyper dette veldig fint ovenfor.

 

3) Georgiske fredsbevarende styrker har skutt MO SINE RUSSISKE KOLLEGAER. Altsaa var dette meget godt planlagt, og da det ble satt igang - godt koordinert. Hvor er dekningen av slike fakta?

 

Disse "faktaene" dine er meget vage og uoppklarte. Slikt det er nå er det usikkert hvilken part som opptredte som voldsutløser i denne situasjonen. Russiske "fredsbevarende styrker" har blitt anklaget for å være partiske og fungerer i aller høyeste grad som en russisk finger i den georgiske paien.

 

Ellers, haaper jeg at hele Georgiske regjeringen blir "fjernet", med raa makt. Georgiere har ellers ingen saerlig skyld i dette, men den USA-styrte regjeringen deres er noen virkelige provokatoerer og forbrytere.

 

Dette i tråd med Hitlersignaturen din? Hvorfor fortjener denne demokratisk valgte regjeringen slik fascistisk behandling?

Lenke til kommentar

Saakashvilli kom ikke til makten paa noe som helst demokratisk maate. De har hatt en USA-sponset revolusjon, i likhet med Ukraina. Hvis du ikke vet dette, kan du selv undersoeke om agentene USA sendte inn, hvordan "demonstrantene" var kjoept opp og hvodan representater delte ut saakalte "grants" (penger) til alle som meldte seg.

Man faar ikke en super-USAvennlig president over natten in en strategisk viktig omraade saann over natten.

 

"paalitelig kilder", vel, jeg tar som tommelregel og sikter i midten av hva begge partene snakker om. Siden jeg kan flere spraak kan jeg studere nyheter fra mange kilder, og ikke bare den ensidige driten som man blir matet med i Norge.

 

At Saakashvilli trenger aa blir fjernet med makt og faa en fortjent straff... vel, etnisk rensing i 1920, 1993 og naa i vaar tid er vel grunn nok. Georgia klager paa at Tyrkia gjorde lignende mot dem, men atter en gang hypokratiet slaar inn og de gjoer det samme.

Fakta er: Georgia skjoet foerst. De brukte vaapen av typen Grad og artilleri, som man skal i utgangspunktet ikke bruke mot en by. De har (ifoelge mange kilder) nesten utslettet en hel by, saa ja, jeg tror at hvis jeg sikter mellom dette og Saakashvillis grining om at "hvem som helst kan bli neste" saa tar jeg ikke feil at han er ikke akkurat en god mann.

 

Hans pr-plan, om aa foerst starte en krig, saa legge skylden over paa motparten, saa faa bred vestlig hjelp har naa kollapset. Russland har innfoert blokkade, og etter at de er ferdig med Georgia blir det ingen mer salg av strategiske posisjoner til NATO i omraadet.

Georgia er ikke i NATO for en god grunn: politisk upaalitelige. De kan komme opp med hva som helst, og NATO er ikke interessert i ww3 startet av en lokal konflikt.

Lenke til kommentar
De fleste tv-bildene vi ser på nyhetene eller bilder som er i avisen, kommer fra Georgia og viser hva russerne har gjort. Man ser ikke hva georgierne har gjort i Sør Ossetia. Så ja man prøver å forestille Russland som skurker og Georgia som et helt uskyldig lam.

Helt rett! Det finnes INGEN krig uten sivile ofre eller krigsforbrytelser, men at Norske medier har saa aktivt blokkert enhver kilde fra den russiske siden er aapenbart av propagandistiske grunner. Det som skjer er at mediene bestemmer hva vi skal tro, ikke presentere alle tilgjengelige fakta og laa folket bestemme sev.

Man trenger ikke ta noe side, men hvis man ikke har en bredere bilde er det umulig aa trekke en noeytral konklusjon.

Lenke til kommentar
Hva i all verden skal USA gjøre her? De kan "be" Russland om å trekke seg alt de vil, har ikke noe å si i det hele tatt. Russland vil løse denne konflikten slik den mener det bør løses. Om ikke USA dreit seg ut med rakettskjoldet sitt og hadde vennlige toner med Russland fra starten av, så ville kanskje mitt moderland vært mer villig til å høre etter. At Iran slår seg sammen med Russland er egentlig et selvfølge, vi har alltid vært på høflig nivå med dem, ikke minst fordi så mye våpen blir solgt nettopp dit.

 

Russland skjønte skeptisken med oppbygningen av fabrikker osv i Iran, og tilbøy FN, EU og USA forskjellige samarbeids planer, så videt jeg husker likte ikke USA de økonomiske gevinstene, men USA, du kan ikke få olje hele tiden.

 

Angående fredsstyrkene som først ble angrepet ble vist denne styrken opprettet i 1992

Med tett samarbeid med livsfarlige FN

 

 

Var det jeg fryktet mest med denne situvasjonen.

Lenke til kommentar
Er nok ikke det med tanke på hvordan verden vil bli, men hvorfor kan ikke Georgia bare oppfylle de kravene Russland og de andre utbrytergruppene krever :hmm:

 

Utbrytergruppene er terrorister innenfor Georgias grenser, storbøllen Russland blander seg inn utenifra og eskalerer ved å bombe georgiske byer som ikke er i konfliktsonen. Georgia har nå trukket tilbake sine styrker fra Sør-Ossetia, samtidig som USA advarer Russland. Kilde.

Lenke til kommentar

De bomber mål som de mener kan bli farlige ang. kontraangrep. At de ikke har gitt seg med angrepet enda, er vel fordi de vil skaffe seg litt mer respekt, vil jeg tro... Er ikke bare å begynne med artilleriangrep mot et sted, bare fordi det er preget av uro.

Lenke til kommentar

"Respekt" kjøpt av georgiske sivilistlik i georgisk territorium. Dette er rett og slett massiv innblanding i et annet lands nasjonale anliggende, med en argumentasjon og en logikk som er en kopi av den Hitler brukte da han annekterte diverse europeiske land og angrep Polen i "selvforsvar".

Lenke til kommentar
"Respekt" kjøpt av georgiske sivilistlik i georgisk territorium. Dette er rett og slett massiv innblanding i et annet lands nasjonale anliggende, med en argumentasjon og en logikk som er en kopi av den Hitler brukte da han annekterte diverse europeiske land og angrep Polen i "selvforsvar".

Og den massive innblandingen i et annet lands nasjonale anliggene, kaller du når Georgia angriper et sted som ønsker å bli en del av Russland og det bor sånn ca. 90% russere der. Har ikke Russland noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar
Hvorfor har det da vært fredsbevarende styrker der siden 1992? Joda, Sør Ossentiske seperatister har sikkert sine svin på skogen, men skal vi tro at Georgierne har helt rent mel i posen?

 

Det er krig. Folk gjør svinaktige ting i krig. Det er krigens natur. Men det finnes grenser for alt. Grunnen til at det finnes fredsbevarende styrker er hovedsakelig fordi Sør-Osseterne er ekstremt militante, og elsker terrortaktikk. Styrken ble satt inn, ikke for å hindre georgiske styrker, men for å stanse de ukontrollerbare terroristene som oppildnet under konflikten.

 

Forøvrig: jeg ville ikke stolt for mye på tidslinjen og annen info som blir postet på wikipedia

 

Alt som postes på Wiki skal ha kilder. Jeg titter alltid på kildene før jeg tar noe info derfra.

 

Å ? Bør du slutte å forvrenge/rosemale virkelighten..

 

I henhold til din definisjon er ikke Norge demokratisk rettsstat heller. Ta en titt på Russland hvis du vil se et skikkelig skrekkregime.

 

Jeg lurer på hva dere vil menr hvis Finnmark får et flertall av etniske russere, hvilket ikke skulle ta så mange tiår med den farten immigrasjonen har nå

 

Nettopp. Er heller ikke lenge før Europa blir hevdet som kalifat av muslimene. Skal vi da bare gi opp og trekke oss tilbake til våre "hvite", eller "kristne" områder? Bullshit. Det er fremdeles vårt territorium, selv om det bor hovedsakelig innvandrere der.

 

Russland er "skurken", selv etter teppebombingen av Tshkinvali med georgiske raketter og artilleri.

 

Ja, Russland er skurken, som vanlig. Og de driter også i at de er skurken, faktisk TRIVES Russland med å være skurken. Det er slik de kan holde på fiendebildet sitt, og således også beholde sitt styresett, bygge opp militæret osv. Jeg er overhodet ikke overbevist om at georgerne har ødelagt Tshkinvali. Georgiske soldater okkupperte nemlig regionen når russerne gjorde sitt inntog. I det minste har begge sider skyld, fordi begge sider har bombardert byen. Dessuten ble russiske bombefly skutt ned over byen.

 

Georgiske fredsbevarende styrker har skutt MO SINE RUSSISKE KOLLEGAER. Altsaa var dette meget godt planlagt, og da det ble satt igang - godt koordinert. Hvor er dekningen av slike fakta?

 

De russiske styrkene hadde ansvar for å holde kontroll over ossetiske terrorister. Det gjorde de ikke. Russerne lot osseterne etnisk rense flere georgiske landsbyer med tusenvis av innbyggere. Ikke bare lot de terroristene provosere Georgia, men når georgerne ble tvunget til å gå etter osseterne, så var russerne der og støttet dem militært. Med andre ord er dette sansyneligvis klassisk, russisk, militær tenkning og strategi.

 

Ellers, haaper jeg at hele Georgiske regjeringen blir "fjernet", med raa makt. Georgiere har ellers ingen saerlig skyld i dette, men den USA-styrte regjeringen deres er noen virkelige provokatoerer og forbrytere.

 

Ja, du ivrer jo etter fred og rettferdighet, det ser vi jo...

 

Saakashvilli kom ikke til makten paa noe som helst demokratisk maate. De har hatt en USA-sponset revolusjon, i likhet med Ukraina

 

Og da sier vi takk til deg..... gå og snakk med noen ukrainere og spør hvor mye penger de fikk av CIA for å stemme demokratisk.

 

Skulle ikke Russland gi seg når Gerogia gjorde dette?

 

Jo, de sa det. Det var det som var kravet deres. Når georgerne innså at de hadde gått i fella dro de seg helt ut av Sør-Ossetia. Det Russland gjør nå beviser ennå en gang, for alle som ikke helt ville tro det til å begynne med, at det er Russland som er aggressor og har en agenda her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...