Gå til innhold

BK: Benk og inngang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet med benken likte jeg(Tror jeg)

Ganske behaglig å se på.

Det andre bildet tror jeg du kunne fått bedre til.

Syns det ble litt for midstilt. Likte heller ikke at det er ubrent i "Åpningen" på huset.

Har sansen for selve motivet, men ville prøvd å jobbet litt med komposisjonen og lyset.

Lenke til kommentar

Jeg synes rett og slett himmelen blir for utbrent på det første bildet. Ellers tror jeg det kunne blitt mer vellykket. Jeg liker heller ikke flekkene med sol som er rundt omkring.

Skyt meg gjerne nå, men jeg mener at buen gjerne kunne vært enda mer midtstilt, for å unngå et par forstyrrende elementer på høyre siden. Når det gjelder utbrentheten, så ville nok jeg ha valgt å redigere bildet slik at hele porten er slik. Jeg forestiller meg at det som er bak den er lite interessant for bildet. De flekkene av sol som har kommet seg gjennom bladverket synes jeg passer på dette bildet, i motsetning til i det forrige. Noen forstyrrende hustak på venstre side, og bildet ser litt skjevt ut.

Lenke til kommentar

To egentlig ganske gode bilder etter min smak.

I det første liker jeg siluett-effekten med helt hvit himmel. Det retter oppmerksomheten effektivt mot benken. Jeg synes bare du skulle brukt de to trærne som en ramme rundt bildet og fått dem på hver sin side. Nå blir det for skjevt for meg med ett tre langt inne og et nesten ute av bildeflaten.

I bilde to er jeg enig med Pusur om at porten burde vært mer midtstilt, men jeg er helt uenig i at detajer innenfor skulle vært fjernet. Det skarpe lyset er et så stort blikkfang at øynene mine nærmest krever å få vite hva som er på baksiden.

Lenke til kommentar

Jeg kommenterer kun bilde nummer to:

Bildet er for skjevt, og det ødelegger det som ellers ville ha vært et veldig bra bilde. Skal jeg trekke opp noe, så må det være lysspillet i portrommet, samt at det som er innenfor porten virker badet i lys. Det gir bildet en dramatisk effekt.

Ellers er det veldig mye brostein i bildet. Du burde skjært vekk den nedre delen, der brosteinen er lagt på en annen måte enn inn mot selve porten.

Werner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...