Dozer_ Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei hei, Jeg har nå formatert pcen min, en maxtor IDE disk og en samsung SATA disk. Jeg har partisjonert maxtoren og innstalert xp på den, opddatert og fått driver og alt mulig. Men windows klarer likevell ikke å finne samsung disken, ser under oppstart at den er koblet til å det hele. Noen idêer? Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Formater den også, hvis det er en upartisjonert disk vil den ikke vises i windows (mener jeg å huske). Du må bruke et partisjoneringsprogram eller disk manager eller hva det heter som er inkludert i windows. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Prøv en annen SATA kobling, altså slottet den sitter i, fungerer ikke det så prøv en ny SATA kabel. Visst ikke kan det også være at den har mistet navnet sitt? /C: osv. Da dukker den ikke opp. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Sjekk i Diskbehandling. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Jeg har slettet alt som er på den, men ikke formatert den på ny lizm. Tenkte å gjøre det i disk manager, men det er nettopp der den ikke er å se. skal prøve med ny kobling og nye kabel, men dette skal ikke være nødvendig da det ikke er noe som er gjort noe med det, har bare reformatert den. Den er ikke tildelt noe navn, men den skal vel da dukke opp som upartisjonert? Gjorde det på maxtoren Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hvis den ikke dukker opp i Diskbehandling har du antagelig et problem med tilkoblingen. Ser du disken i BIOS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå