Gå til innhold

Problem med D300 og batteripack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg setter på den externe batteripakken på D300 ( MB-D10) vedkjenner ikke D300 seg denne.

(BP kommer ikke opp i display)

Er det noen andre som har opplevd det samme

Hadde samme problem som deg. Det viste seg at + polen på en del oppladbare NiMh batterier er for kort. Batteriene får ikke kontakt med neste batteri.

Løsningen var å bruke Min Dremel for å slipe bort de små "skilleveggene" nede i bunn av batteriholderen, som holder hvert batteri på plass.

Problemet løst. :D

Lenke til kommentar
Hvordan kan en oppdatere firmware på et kamera? Har Nikon D80..

HER er siste oppdatering for D80 (Windows)

HER er siste oppdatering for D80 (Macintosh)

Fremgangsmåten er godt beskrevet på norsk på nettsiden.

PS Hvis du allerede har Firmware nummer 1.10 (både A og B), trenger du ikke å oppdatere (sjekkes i menyen på kamera).

Endret av Oceanborn
Lenke til kommentar
Hvordan kan en oppdatere firmware på et kamera? Har Nikon D80..

HER er siste oppdatering for D80 (Windows)

HER er siste oppdatering for D80 (Macintosh)

Fremgangsmåten er godt beskrevet på norsk på nettsiden.

PS Hvis du allerede har Firmware nummer 1.10 (både A og B), trenger du ikke å oppdatere (sjekkes i menyen på kamera).

Takker så mye!

Lenke til kommentar

Fixet problemet?

Hvis du har satt inn rett type batterier, skal du kunne se både EN-EL3e, og AA batteriene ved å trykke inn "Info" knappen. Firmware oppgradering, eller ei. Priorotert batteri vil være markert, mens det andre er svakere markert.

I mitt tilfelle oppgraderte jeg til siste firmware. Sjekket at AA var valgt, samt at D10 stod som første valg, men det fixet ikke problemet. Testet 4 sett med NiMh batterier. Vanlige Alkaline funka ok.

Etter å ha målt at spenningen på batteripakken var 0, måtte det slipes litt.

Lenke til kommentar

Skal prøve å utdype problemet litt.

Hvis både internt batteri og MB-D10 er montert på så ser ikke D300 at MB-D10 er satt på. ( har sagt at MD-D10 skal benyttes først i meny). Får ikke opp BP på top display (som skal si at batteripakke er montert)ei heller ikke 8 fts hastighet oppnås.

Tar så ut det interne batteriet og monterer på MB-D10 batteripakke igjen. Nå ser alt ok ut, BP kommer på på top display og 8 fts hastighet er OK. (Uten internt batteri montert)

Har ikke oppdatert firmware til siste versjon ennå.

Lenke til kommentar
Fixet problemet?

Hvis du har satt inn rett type batterier, skal du kunne se både EN-EL3e, og AA batteriene ved å trykke inn "Info" knappen. Firmware oppgradering, eller ei. Priorotert batteri vil være markert, mens det andre er svakere markert.

I mitt tilfelle oppgraderte jeg til siste firmware. Sjekket at AA var valgt, samt at D10 stod som første valg, men det fixet ikke problemet. Testet 4 sett med NiMh batterier. Vanlige Alkaline funka ok.

Etter å ha målt at spenningen på batteripakken var 0, måtte det slipes litt.

Fant ut av problemet, problemet ser ut til å være batteripakken. Må fjerne stopperne mellom batteriene. Takk for all hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...