Gå til innhold

Mustangtreff imorgen, tips?

Anbefalte innlegg

Ok, skal på mustangtreff på festningen i halden imorgen(10-16 for de som lurer)

Og så får jeg litt panikk nuh, skal ta bilder, men aner f**n ikke noe om hva som er bra vinkler, instillinger eller andre ting til bil-bilder, noen som har noen grunnleggendes tips/mer avanserte tips/forslag?

Kommer til å fokusere mest på 65-67 modellene ;)

Utstyr jeg har ser dere i signatur.

Endret av Zaft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utgangspunktet ditt er generelt dårlig, da det er vanskelig å ta gode bil bilder på treff.

I allefall hvis du har ambisjoner om å ta rene "bil bilder".. Skal du dekke en event er jo saken en annen, for da er det jo ønskelig å ha med folk og flere biler i bildene...

Jeg ville gjort to ting:

1. Sats på detaljbilder av bilene hvis du ønsker å sitte igjen med noen gode rene bil bilder. Det finnes nok av detaljer som ser meget bra ut på disse bilene.

2. Ta med deg noen bilder du har tatt fra før, og prøv å få avtalt en fotoshoot eller to med bileieren. Da står du fritt til å velge location og måte du vil ta bilder av bilen på. For gode tips og hint om dette er bilblader en god kilde, da det er gitt ut veldig lite litteratur på området. Mye av dette skyldes kanskje at bilfoto er en av de mest krevende former for fotografering og tar lang tid å bli god på.

Derfor blir det umulig å fortelle deg hva som er gode vinkler osv, da dette varierer veldig fra bil til bil. Hold deg til grunnleggende foto prinsipper, rule of thirds osv, bruk et godt polarisasjonsfilter, håp på lett overskyet vær for fint lys og prøv forskjellige ting.

Lykke til!

-Fredrik Otterstad

Lenke til kommentar

Er hovedsakelig for å lære litt og ha det moro å se på biler, samt skal jeg bruke de kanskje på portfolio(kanskje).

Og så blir det at jeg sender de til norsk mustangklubb som skal ha treffet(gratis) da jeg ikke har planer om å ta noe som helst betalt ;)

Blir vel å satse på detaljbilder og kanskje noen bilder av folkemengden/alle bilene, men får se;) hehe

takk for vise ord:)

Lenke til kommentar
Er hovedsakelig for å lære litt og ha det moro å se på biler, samt skal jeg bruke de kanskje på portfolio(kanskje).

Og så blir det at jeg sender de til norsk mustangklubb som skal ha treffet(gratis) da jeg ikke har planer om å ta noe som helst betalt ;)

Blir vel å satse på detaljbilder og kanskje noen bilder av folkemengden/alle bilene, men får se;) hehe

takk for vise ord:)

Så lenge du har det morro så kommer mye av seg selv! Det er det viktigste! Vær heller ikke redd for å ta kontakt med folk. I begynnelsen synes jeg selv at bil bildene jeg tok var ræva, men bileierne som fikk gratis bilder av bilene sine var stor fornøyde. Det var uansett bedre enn de fleste hadde klart selv, og jeg fikk mange gode kontakter som har gitt meg en del (betalt) arbeid i ettertid!

-Fredrik

Lenke til kommentar

jau, som sagt, fjerna den VERSTE dritten ;)

er ikke alt som er ment for å vises frem som kjempebra bilder men mere ment så de som var på treffet får se alikavel :p

PS: hvis noen ser noe de liker så post link her a;P

Endret av Zaft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...