Gunn@r Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Jeg har lyst til å koble PCen på arbeidsrommet til TVen i stua, slik at jeg for eksempel kan se en film fra PCen på TVen i stua, spille av musikk/musikkvideoer på TVen osv. Saken er den at det er et stykke mellom PCen i arbeidsrommet og TVen (ca.13-14m i luftlinje, så det vil si at kabelen må gå gjennom 2 vegger), så kabel kan bli et problem. Er det noen annen løsning? Kanskje ha en liten bærbar maskin i stua som kommunisere (helst trådløst da kanskje) med PCen på arbeidsrommet, og man kan hente filer fra PCen der og overføre de til bærbaren i stua?! Er det noen som har en løsning til meg? Hovedspørsmålet mitt er uansett: hvordan se filene på PCen på arbeidsrommet på TVen i stua når det er 13-14m mellom enhetene? Takker for alle svar og mulige løsninger Endret 8. august 2008 av nilsrune Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Her har du noe som ivertfall sier den skal klare det du er ute etter ser det ut som skal klare det men jeg er littt suikker for det sto ingengting om pc kontakt. [urlhttp://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332238&view=detailed#ProductTabs] Thomson VS680 Trådløs [/url] eller så har du en twix nei ikke sjokoladen hehe. Den koster litt men skal vist være kjempe bra, jeg har selv prøvd en sånn og ble veldig overasket hvor lett det var og bruke. TViX M-5100SH Mediastreamer produkt info om twix Hvordan bilde vil bli er nok litt avhengig av veggene, andre signaler i rommet som kan forstyrre og sånne ting. Men tror du vil få ganske greie signlaer via et sånt oppsett. Jeg ville valgt twix fordi den er stilig og se på og har masse funksjoner, den er ganske dyr men billigere enn en bærbar pc da så. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) TUSEN TAKK FOR KJEMPESVAR Dette er jo bare helt genialt. Spesielt siden det allerede er lagt en kabel fra arbeidsrommet og inn i stua fra før. Men et par ting som æ lurer på da: * Du sier at bildet er "nok litt avhengig av veggene". Hva mener du egentlig? * Når man for eksempel skal se en stor fil fra PCen (uten å først kopiere den til den geniale boksen), vil ikke det bli litt problematisk siden det går over LAN? Eller er æ helt på jordet? * Kan man kun koble til med HDMI-kabel? Har en vanlig VGA-kabel, så hadde jo håpet på å kunne bruke den * Har du ellers noe å si om "boksen". Noen eksempler kanskje du som selv har erfart, positivt og negativt? * En liten ting til: hvor stor (i GiB) er dette vidundere? Nok en gang takk for svar. Var jo egentli AKKURAT det æ var ute etter... Her har du noe som ivertfall sier den skal klare det du er ute etter ser det ut som skal klare det men jeg er littt suikker for det sto ingengting om pc kontakt.[urlhttp://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332238&view=detailed#ProductTabs] Thomson VS680 Trådløs [/url] eller så har du en twix nei ikke sjokoladen hehe. Den koster litt men skal vist være kjempe bra, jeg har selv prøvd en sånn og ble veldig overasket hvor lett det var og bruke. TViX M-5100SH Mediastreamer produkt info om twix Hvordan bilde vil bli er nok litt avhengig av veggene, andre signaler i rommet som kan forstyrre og sånne ting. Men tror du vil få ganske greie signlaer via et sånt oppsett. Jeg ville valgt twix fordi den er stilig og se på og har masse funksjoner, den er ganske dyr men billigere enn en bærbar pc da så. Endret 8. august 2008 av nilsrune Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Kjærsten til søstern min har en sånn twix jeg fikk gleden av og teste den når jeg var på besøk hos dem og jeg syns det var super gøy og bruke den. Fikk tilgang på alt han hadde og filmer og musikk via den sexy lille boksen hehe. Jeg hadde ingen problemer med og bruke den eller skjønne hvordan den fungerte så for meg så var den perfekt, skal faktisk ønske meg en sånn i julegave i år av fammilien min. Alltid gøy og ønske 1 ting for da øker sjangsene for og få det hehe. Du sier at bildet er "nok litt avhengig av veggene". Hva mener du egentlig? svar: vis du har vegger av betong eller utrolig tykke vegger så kan signalet bli svakre så det ikke når like langt. Du har kanskje merket dette vis du har vært i et rom av betong som et bomberom da får du ikke alltid like god dekning med mobilen sånt jeg mente. Nei det vil ikke bli noe hastighets problemer når du sender det over LAN med mindre du overbelaster internett linjen din med tonnevis av nedlastinger da kan det hende du får litt problemer men jeg vil ikke tro det. * Kan man kun koble til med HDMI-kabel? Har en vanlig VGA-kabel, så hadde jo håpet på å kunne bruke den Ja og nei til VGA kabelen, du kan kanskje kjøpe en overgang fra HDMI til vga så kan du bruke vga kabelen din. Dette er noe du sikkert får kjøpt hos chlas olson billig eller andre butikker som selger sånne ting. Skal du bruke dette på tv-en din? vis du har HDMI inngang på tv-en så anbefaler jeg deg og bare bruke den, for en HDMI kabel får du på chlas ohlson 1 meter for kanskje 100 kr. Det er ikke mye så får du lyd og bilde på 1 kabel istede for og måtte ha så mange kabler koblet til bak på boksen. Har ingenting negativt og si om den for når jeg testen den så gikk alt super bra at jeg som sakt skal ønske meg en selv til jul fordi jeg likte den så godt. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Takker nok en gang for supert svar og hjelp Bestillingen er lagt inn allerede Lykke til med juleønsket ditt hehe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Lykke til med juleønsket ditt hehe Bare hyggelig og kunne hjelpe deg. Takker får håpe jeg får den. Lykke til med Twix-en din, høres jo ut som sjokoladen hehe Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Fikk TViX M-5100SH i posten igår...ser stilig ut Har ikke prøvd den ennå, men det æ lurte på var om noen viste om det finnes en norsk manual/bruksanvisning til denne (forhåpentligvis) fantastiske "boksen"?! Endret 14. august 2008 av nilsrune Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Eneste jeg fant var disse: manualer Kan hende twix-en ikke er på norsk men det husker jeg faktisk ikke helt. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Eneste jeg fant var disse: manualer Kan hende twix-en ikke er på norsk men det husker jeg faktisk ikke helt. Mvh donnieakalefty jaja, får nøye mæ me den engelske. fikk svensk me i pakken det går jo ikke an vettu da er engelsk bedre hehe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Du er mer stabil i engelsken enn våre snille naboer svenskene sitt språk hehe. Vel du er nok ikke den eneste, de fleste i norge skjønner nok engelsk bedre enn svensk så. Du får kose med med twixen din, høres fortsatt ut som en sjokolade når jeg ser det navnet er et genialt navn syns jeg. Da kan det hende den ikke er på norsk at du bare må velge engelsk som språk men det går vel greit får vi håpe. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Fikk TViX M-5100SH i posten igår...ser stilig ut Hei Er du fonøyd med boksen? Virker separate undertekster greit? Klarer den å vise *.mkv filer og separate tekstfiler? Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Fikk TViX M-5100SH i posten igår...ser stilig ut Hei Er du fonøyd med boksen? Virker separate undertekster greit? Klarer den å vise *.mkv filer og separate tekstfiler? Undertekster og mkv-filer bryr æ mæ ikke så mye om og har av den grunn ikke brukt disse "funksjonene". Vet ikke helt hva du mener med tekstfiler?? Men boksen er super! Verdt hver eneste øre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå