ATWindsor Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Omtrent som at man ikke trenger allverdens motor og lukseriøs sportsbil for å kjøre på den norske veien, man kan ha 1000-1500-2000 nm effekt i bilen (en vanlig bil har vel 150 nm), fartsgrensene er fortsatt 50 km/t i tettbygd strøk og 80 km/t utenfor tettbygd strøk samt noen særegne fartsgrenser på 60, 70, 90 og 100. Man kan godt ha 10 ganger større motor i bilen enn man får bruk for på veien, men man kan ikke komme og argumentere med at man trenger det for å kjøre. Skulle likt å se Micraen din med en diger henger full av tung last. Kanskje han har forstått at man kan leie til hendelser som skjer kun få ganger i året? AtW Leie bil en gang i uka er ikke noe sjakktrekk Folk har bruk for forskjellige biler, akkurat som med minne. Å skrike ut at noe er fullstendig bortkastet for absolutt alle viser ikke noe stor innsikt. Nå var ikke mrNilsen den værste, men jeg likte analogien han kom med. Det er billigere enn å kjøpe en bil Jeg skjønner hvor du vil, men syntes ikke din analogi var så treffende heller AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Jeg synes ikke analogier er nødvendig i tilfellet hvor mye RAM man vil ha nytte av. "Jeg kan vaske huset med en 2 liters bøtte men det blir mange turer for å bytte vann, en 10 liters bøtte vil gjøre mer nytte for seg" osv... Endret 20. august 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Når vi allikevel er litt utenfor sporet i denne tråden.. Kjøpte meg 2gb til her om dagen og har nå 4GB i min XP 32bit. Veit det ikke kommer til sin fulle rett der, men Task Manager rapporterer kun 3GB. Everest viser alle fire minnebrikkene, så det er tydeligvis noe XP-opplegg. Skulle den ikke utnytte bortimot 3,5Gb? Noe jeg må gjøre for å få frem noe mere enn 3 av 4Gb? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Når vi allikevel er litt utenfor sporet i denne tråden.. Kjøpte meg 2gb til her om dagen og har nå 4GB i min XP 32bit. Veit det ikke kommer til sin fulle rett der, men Task Manager rapporterer kun 3GB. Everest viser alle fire minnebrikkene, så det er tydeligvis noe XP-opplegg. Skulle den ikke utnytte bortimot 3,5Gb? Noe jeg må gjøre for å få frem noe mere enn 3 av 4Gb? Det kommer også an på hvilket hovedkort man har. På det ene kortet jeg har basert på 975 chipset så vises det 3.25GB i XP 32bit mens på ett 965 kort 2.93GB. Dette er helt normalt. Skal du utnytte dine fulle 4GB, så trenger du 64 bit XP eller Vista. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Når vi allikevel er litt utenfor sporet i denne tråden.. Kjøpte meg 2gb til her om dagen og har nå 4GB i min XP 32bit. Veit det ikke kommer til sin fulle rett der, men Task Manager rapporterer kun 3GB. Everest viser alle fire minnebrikkene, så det er tydeligvis noe XP-opplegg. Skulle den ikke utnytte bortimot 3,5Gb? Noe jeg må gjøre for å få frem noe mere enn 3 av 4Gb? Det kommer også an på hvilket hovedkort man har. På det ene kortet jeg har basert på 975 chipset så vises det 3.25GB i XP 32bit mens på ett 965 kort 2.93GB. Dette er helt normalt. Skal du utnytte dine fulle 4GB, så trenger du 64 bit XP eller Vista. Feil. Det avhenger av hvor mye RAM skjermkortet har, osv. Vista må også være 64-bit. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Feil. Det avhenger av hvor mye RAM skjermkortet har, osv.Enheter intregrert på hovedkortet bruker minneadresser de også. Ser ingenting feil her, det var bare svært unøyaktig. Vista må også være 64-bit.Han skrev 64-bit XP eller Vista, ikke XP x64 eller Vista. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Takker. Har googlet litt rundt emnet også, men det er litt varierende svar. Jeg var klar over at jeg ikke ville få 4gb tilgjengelig, men bare tre var litt skuffende. Uten at den siste 0,5 burde ha så mye å si med mitt bruksmønster. Det som overasket meg var imidlertid at så mye faktisk ble brukt. Jeg har opera og explorer oppe og spilte Team Fortress 2 og dro rett i underkant av 80% av minnet (everest rapportere det). Har vel kanskje noe med at jeg disablet pagefila fa jeg satt inn de to ekstra. Under task manager viste det Commit charge: 2546M/2831M. Hadde aldri trodd jeg brukte så mye ram, men det er vel en haug med applikasjoner i bakgrunnen som akkumulerer MYE ressurser. Da kom det i alle fall delvis til sin rett Den dagen jeg går over til vista64 blir denne mest sansynlig konvertert til en ubuntusak. Da får jeg i alle fall tilgang til hele suppa uten at jeg kommer på en eneste ting her i verden jeg kan bruke ubuntu på som trenger 4gb.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Mozze : Det er ikke anbefalt å disable pagefila i XP. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Mozze : Det er ikke anbefalt å disable pagefila i XP. Min er faring er at det funker fett, såfremt du har nok minne da. AtW Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg tenkte jeg måtte prøve å disable, men aner ikke om det er noe reell forskjell. Det er jo ikke noe problem å ha en pagefil, plass har man nok av. Spørsmålet er vel egentlig hva XP bruker den pagefila til, er det et etterslep fra tiden hvor man ikke hadde 'nok' minne eller har den en reell funksjon? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Feil. Det avhenger av hvor mye RAM skjermkortet har, osv.Enheter intregrert på hovedkortet bruker minneadresser de også. Ser ingenting feil her, det var bare svært unøyaktig. Vista må også være 64-bit.Han skrev 64-bit XP eller Vista, ikke XP x64 eller Vista. Jada, jeg var kansje litt prippen. Misforstod 64-bit greiene. No hard feelings On topic: At settet er "for" P45 er jo dårlig reklame. Sånn som vista-ready og, mange trodde jo faktisk at komponentene kun fungerte med vista. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Man kan vel bruke 2 slike brikker (2x4GiB=8 GiB) i med andre chipset, men det svarer seg ikke økonomisk da 4x2GiB=8 GiB koster en brøkdel av prisen. 1/3 antar jeg. Derfor er settet ment hovedsaklig for de som har chipset som støtter 16 GiB. Det er jo ufordelaktig for forbrukeren dersom "reklamen" får 8 GiB-gjengen til å kjøpe dette settet. Hvorfor betale 3 ganger så mye for lik minnemengde? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Tror de fleste klarer seg med 8GB RAM, selv til Vista. GeiL Black Dragon 8GB settet er drit billig. 1200 kr ca. DDR2-800 5-5-5-15 men det klarer 4-4-4-12 også med litt høyere volt. Har dette selv og det har funket stabilt så langt. Mye for pengene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå