Howard Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 OCZ er tilbake fra sommerferie og lanserer DDR2-minnesett med 4 GB per modul. Les mer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) og jeg synes jeg hadde mye nok 4GB... må jo nesten vurdere 8GB snart, om Multiboxing med WoW blir en aktualitet synd prisen ikke er kjent Endret 8. august 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Artig, håper de ikke tar seg like godt betalt for disse som den andre aktøren i markedet med 4GB brikker. 8GB med 1066mhz minne ligger rundt 2000,-, 8GB 800mhz minne kan kjøpes for 1000,-. Skal disse kunne bli av interesse, må de prises riktig.. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Og eg sliter framleis med å bruke mine 2GB fullt ut, enten det er Photoshop eller videospel. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Og eg sliter framleis med å bruke mine 2GB fullt ut, enten det er Photoshop eller videospel. Hehe, samme her. Min aldrende XP-rigg holder seg overaskende bra. Men 16Gb hadde nå vært kult i alle fall.. Lenke til kommentar
frankive Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Og eg sliter framleis med å bruke mine 2GB fullt ut, enten det er Photoshop eller videospel. Ikke sant Men for oss som har maskiner til musikkproduksjon får man ALDRI nok minne og cpu-kraft. I dag kan et ferdiglagd (samples) trommesett fort ta 2.5gb i minne med alle velocity innlastet. Eksempel på et slikt trommesett er BFD. Når man i tillegg vil laste inn et symfoniorkester i stor skala med alle velocities spiser det plutselig 3 gb... Da er det ikke mange instrumentene som skal til for å fylle minne. Frem til nå har jeg brukt fx teleport, et program som utnytter kraften i flere maskiner sammenkoblet, men med quad 6600 cpu trenger jeg kun en maskin, i alle fall til mitt bruk. Men minne; jeg kommer fortsatt til å "klage" om 5 år da 128gb er standard Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) G.Skill har hatt et slikt kit ute lenge og det begynte på hele 6000,- når det kom ut for noen måneder siden. Diskusjoner om at man ikke trenger mye minne er helt meningsløst, det betyr bare at man ikke vet hvordan man benytter seg smart av ekstra resurser. Endret 8. august 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 G.Skill har hatt et slikt kit ute lenge og det begynte på hele 6000,- når det kom ut for noen måneder siden. Diskusjoner om at man ikke trenger mye minne er helt meningsløst, det betyr bare at man ikke vet hvordan man benytter seg smart av ekstra ressurser. Helt enig, at enkelte ikke ser behovet betyr jo ikke at de av oss som jobber med virtuelle maskiner og annet tungt arbeid ikke kan ha behov for det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Virtuelle maskiner, Tungt arbeid, flertrådede tunge applikasjoner og mye annet gjør mye minne nyttig. Endret 8. august 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 ...Eller 64bit, og småmodding av pagefiling... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 ...Eller 64bit, og småmodding av pagefiling... Bruke en del som OS-partisjon ja. Det er genial! Sliter jeg også med å bruke mine 2gb, men 16 GB er jo selvfølgelig ment for helt andre folk enn meg. 8GB til 1200kr er jo en fantastisk pris, og håper ikke settet kommer så mye over 2500kr, hadde jo vært morsomt og hatt. Så kan jeg begynne å ha Mediamonkey OG firefox oppe på likt! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Bra saker, kunne gjerne tenkt meg et 2x4-sett med minne. Greit å ha om man skal ha 64-bit og bruke vista, da kommer man ikke så langt som man burde med 2 GB. AtW Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg har 8GB ram i XP x64 og har deaktivert pagefilen. Jeg oppgraderte fra 2GB, eneste jeg har merket forskjell er i AoC da det suger minne. Har klarte å bruke NESTEN 4GB minne, AoC åpent med alle innstillingene på max, en haug med nettlesere åpen og Diverse andre program som suger minne. Må si at det er gøy med mye ram, kan ALT+TAB anytime og slipper å vente på harddisken. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 ...Eller 64bit, og småmodding av pagefiling...PAE er ikke brukbart så man må uansett kjøre 64bit. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Jeg har 8GB ram i XP x64 og har deaktivert pagefilen.Jeg oppgraderte fra 2GB, eneste jeg har merket forskjell er i AoC da det suger minne. Har klarte å bruke NESTEN 4GB minne, AoC åpent med alle innstillingene på max, en haug med nettlesere åpen og Diverse andre program som suger minne. Må si at det er gøy med mye ram, kan ALT+TAB anytime og slipper å vente på harddisken. Nå er jo minnehåndteringa i xp ikke all verden. Derfor er det vanskelig å bruke opp all rammen. Vet ikke om det er begrensning i Xp64 med bare maks 2GB ram pr. applikasjon, det er iallefall tilfellet i 32 bits xp. Vista bruker ram på en helt annen måte enn Xp så der er 4GB eller mer helt klart et poeng. Endret 8. august 2008 av Onanias Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 hm. Støtter P45 mer enn 8GB altså .... hva med X48? Ser mitt asus rampage formula har oppgitt max 8gb på komplett, men kunne tenkt meg mer! Lenke til kommentar
LapperT Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Støtte for mer minne burde vel bli en mulighet med nye bios? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Pressemeldingen fra OCZ fremstiller det som brikkene ikke vil fungere bra med XP, OSX, Linux eller andre OS enn akkurat Vista. Jeg tviler på det er sant, men det er urovekkende både at de kanskje ikke støtter DDR2-standarden (som ville fungert fint under alle OS) og samtidig lar seg "bestikke" til å kjøre Vista-reklame. Det samme gjelder fokuset på P45. Det indikerer bare at de ikke følger DDR2-standarden og har elendig kompatibilitet mellom ulike brikkesett. Meget søkt fremstilling. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Kjører man 32 bit XP er 3GB RAM sweetspot'n mener da jeg. F.eks 2 stk 1GB RAM moduler og 2 stk 512MB moduler så får man dual channel. 64 bit Vista utnytter mye RAM veldig godt. Det er først ved 4GB at systemet flyter som det skal mener jeg. Har selv 8GB og klager ikke på ytelsen akkurat. Menne 16GB er overkill med unntak av hvis man kjører slike programmer som dere nevner ovenfor her. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Hva som er sweetspot'en kommer ann på hva du skal bruker det til og hvordan systemet ditt ellers er satt opp. Samt at 2*2GB kan i mange tilfeller være det billigste. Da ender man opp med 3,5GB tilgjengelig i XP32(oppsettavhengig). Enkelt og greit, samt at du har bedre støtte for Vista om du skulle ønske å gå dit. Jeg ville ikke vurdert 2*1GB og 2*512MB om jeg så hadde et par av dem i maskinen allerede. Selv 4*1GB hadde i det tilfellet blitt ugunsting. 2 brikker gir ofte mange fordeler fremfor 4. Man må forøvrig skille mellom optimal minnemengde for følgende: - OSet - Spillene man kjører - "Tunge" enkeltprogrammer - Mange samtidige programmer - Behov for virtualisering - Smart/kreativ bruk av ekstra minne Ellers blir det som man ofte ser i slike tråder at man diskuterer mot hverandre på forskjellig grunnlag utfra disse punktene. Endret 9. august 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå