Radeon9700 Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg har akkurat kjøpt meg et Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB AGP, DVI-I, TV-Out, Retail og når jeg kjører feks Mafia, så kommer det artifacts uansett, noen spill går greit, men mange spill blir fulle av artifacts, hva kommer dette av??? Windows XP funker helt fint, bruker original driverne som følger med kortet. Hvilkne drivere bør brukes isåfall det er det??? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Last ned DX9 og Catlyst 3.2 som er nyeste driverene og prøv igjen du. Hvis ikke, kan du prøve å nedklokke kortet hvis du har overklokekt det, og hvis ikke så er det vel en sjanse for at kortet ditt uheldigvis er herpa. Heldigvis er det bare å sende det inn igjen da, og få et nytt tilbake Lenke til kommentar
notarget Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Last ned de nyeste driverne! ..Har du klokket kortet? Lenke til kommentar
Radeon9700 Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 Har ikke klokket kortet, jeg prøvde Direct x9 og catalyst driverne 3.2, men da fikk jeg mindre 3dmark score... Hmm, rare greier dette... Jeg tenkte først at det kanskje bare var for lite goop eller løs kjøler eller noe, for varmen utløser vanlighvis artifacts, hadde lyst til å bytte goop med artic silver 3 og feste kjøleren på nytt... Lenke til kommentar
notarget Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg tror ikke du gikk ned mye i 3dmark når du skifta til 3.2 og 3dmark er ikke alt heller :-? Funket det bedre etter du instalerte 3.2 ? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Via el. Intels chipsettdrivere, alt etter hvilket chipsett hovedkortet ditt har. Det funker som smør på flesk i de fleste tilfeller.... "go for IT" Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 3Dmark er ikke alt her i livet... uansett, tror feilen ligger i driverene du bruker, Mafia med flere har hatt flere serøse problem med ATI's drivere fram til Cat3.2 som fikset det meste av hakking, artifacts og lignende. en annen ting er Cat3.2 inneholder Radeon9800 koden som funker flott på R7900Pro og vil gi større ytelseøkninger når dem blir tatt i bruk. kan nevne f.eks PixelShader operasjoner blir 40% raskere med 9800 hacket drivere enn std 9700 kode..... hvem takker nei til sånt? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg tror at det er kjøleren på kortet som er for dårlig...en kompis av meg har det samme kortet som deg, han får også artifacs uten å ha klokket det... :-? Lenke til kommentar
Radeon9700 Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 Bestemte meg pent for å ikke røre kortet, sendte mail til support-datahjelp.no der jeg kjøpte kortet og de ringte meg opp igjen, genial service, ihvertfall skal jeg plukke ut kortet og sette det inn i brorsas pc og sjekke der om det ikek bare er konflikter eller noe mellom chipsettet mitt eller noe, men min tommerfingerregel har alltid hvert at artifacts = for varmt... Lenke til kommentar
Radeon9700 Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg tror at det er kjøleren på kortet som er for dårlig...en kompis av meg har det samme kortet som deg, han får også artifacs uten å ha klokket det... :-? Hvordan hovedkort har han da??? Chipsett og sånn, mulig kjøleren er ræva på det kortet, for jeg får bare artifacts under spill og sånt, Lenke til kommentar
Hansemann Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 3Dmark er ikke alt her i livet... uansett, tror feilen ligger i driverene du bruker, Mafia med flere har hatt flere serøse problem med ATI's drivere fram til Cat3.2 som fikset det meste av hakking, artifacts og lignende. en annen ting er Cat3.2 inneholder Radeon9800 koden som funker flott på R7900Pro og vil gi større ytelseøkninger når dem blir tatt i bruk. kan nevne f.eks PixelShader operasjoner blir 40% raskere med 9800 hacket drivere enn std 9700 kode..... hvem takker nei til sånt? blir det stor ytelse forsjell på 9700pro? Lenke til kommentar
Bluesix Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Hadde selv masse artifacts med et Radeon 9500 pro, løsningen var og disable fastwrite i bios og drivere Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 hanskrs, ja det vil gi en ytelseøkning på 9700Pro kort med å benytte 9800 driveren. nå husker jeg ikke eksakt total økning men mener på det lå rundt 15-30% ett sted. Cat3.3 kommer til å benytte denne nye driverkoden som default på alle 9x00 kort, ATI vil bare forsikre seg at den er 100% stabil før den blir tatt i bruk. nå har det seg at den nye metoden for å si det sånn allerede ligger tilgjengelig i Catalyst 3.2 så skal det ikke mer en liten hack som skal til for å gjøre den aktiv. kjører selv med 9800 slått pa og den mest umiddelbare forskjellen man legger merke til er at grafikk kontrollpanelet er litt forandret og jeg mener på jeg holder litt bedre konstant fps i spill, mindre 'lagg' i heftige situasjoner. Lenke til kommentar
Radeon9700 Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 jeg tok en 80x80 vifte og la oppå en liten kjøleribbe oppåkortet og da kjørte 3dmark glatt uten artifacts, Men i spill og sånt er det fortsatt artifacts, irrit som f, jeg tok en lommelykt og sjekka under den kjøleribben, (jeg tok den IKKE av) og det så at flere av de dubbedittene som var der ikke var i kontakt med kjøleribben, manglet altså kjølepasta, hmmm, har kikket fært rundt på forumet og har pent funnet ut at dette MÅ være en garanti sak for dette er tydelighvis ikke et kjent problem, har formatert flere ganger, lagt inn både hyperion, catalyst 3.1, 3.2, direct x9 osvosv, og ingenting hjelper, alt tyder på at kjølingen ikke er som den skal da også i flere spill det bare blir værre og værre jo lenger jeg spiller, akkurat typisk et overklokket/overopphetet kort oppfører seg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå