Canute Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Heisann, jeg fikk ordre om å se på en kamerats laptop som ikke fungerte. Det viste seg at harddisken var full av dårlige sektorer, noe som etter min kunnskap er noe som skjer med enkelte harddisker. Etterhvert som jeg holdt på å feilsøke, døde hele harddisken. Laptopen er en Fujitsu Siemens Amilo Li1718, jeg vil estimere at den er rundt 1,5 til 3 år gammel. Dette er vel en helt vanlig reklamasjonssak? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Mulig det er en reklamasjonssak. Men du/han må da være forberedt på en liten kamp. Personlig ville ikke jeg tatt bryet med å krangle om en 3år gammel gjenstand man kan kjøpe en forbedret utgave av for 3-400 kroner. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Amilo Li1718 kom ut for salg i fjor sommer, og er ca 1 år, kan umulig være særlig eldre. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Amilo Li1718 kom ut for salg i fjor sommer, og er ca 1 år, kan umulig være særlig eldre. Det stemmer sikkert, den hadde derimot et ATI Radeon X300 grafikkort, som på ingen måte er noe nytt kort. Litt offtopic, er det rimelig lett å bytte en laptop harddisk? Tok et lett søk på google og det virker jo rimelig rett frem, men har aldri åpnet en laptop før. Endret 8. august 2008 av Canute Lenke til kommentar
Loko Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Spørsmålet er jo om hvor mange sektorer som er skadet. I mange tilfeller så vil rette programvare fikse dette, siden harddisker ofte har en del sektorer i reserve i tilfelle noen skulle bli korupte eller ødelagte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå