Gå til innhold

BK 2 HDR bilder

Emilg

Anbefalte innlegg

Hei, all kritikk ses på med takknemlighet :)

Dette er tatt med et d80 kamera i auto bracket, håndholdt. Er laget HDR ut av det i Photomatix pro, og skarpet opp i Photoshop.

post-168226-1218153894_thumb.jpg

Bildet er tatt ut fra et hotellrom i Åndalsnes, med d80. Dette er bare ett bilde, men har laget tre eksponeringer ut av det i LR2, laget hdr ut av det i Photomatix pro, og igjen skarpet opp i PS CS3.

Jeg har litt lyst til å croppe det under rett over der hvor trærne er, men er ikke helt sikker.

post-168226-1218153901_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet av dammen er ganske fint. Viktig og bra med steinen nede til venstre. Kurant HDR-jobb dette (ikke for unaturlig) og et egnet motiv for teknikken.

Bilde 2 er et typisk no-HRD motiv, spør du meg. Dynamikken i motivet er kameraet perfekt i stand til å fange selv, så HDR her blir bare feil. Når det er sagt er lanskapet fint. Kanskje vel mye av 'vanlig skog og gråstein, og litt lite av den spennende delen av fjellet. Tror sånn sett at bildet hadde blitt enda mer seværdig med et tettere utsnitt. Hva heter toppene i sikte?

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.

Vet ikke hva de toppene heter, men de ses fra Åndalsnes ;P Jeg tror at jeg tok noen bilder med tettere utsnitt. Skal se, og evt redigere det.

HDR synes jeg er kjempefint til å lage stemning :), Men du er vel kanskje ikke enig i det :p

Edit: Da er bilde nr2. Croppet litt. Jeg synes at det ble litt bedre, men noen som har et bedre crop-forslag?

post-168226-1218220066_thumb.jpg

Endret av Emilg
Lenke til kommentar

Bra jobbet du har ikke overdrevet redigeringen slik mange (samt undertegnede) har en tendens til... :thumbup:

Blandt dine to bilder likte jeg helt klart nr 1 best...! Dette bildet bød mest på sin naturlige skjønnhet.... :)

Den redigerte utgaven av nr 2 ble bedre enn den første...

Litt kritikk; er ikke helt fan av haloen rundt fjellet på bildet nr 2... Syntes ikke den sto så pent til den mørke himmelen...

Lenke til kommentar

Ja, den haloen må vekk. Forøvrig velger jeg å tale Roma midt i mot, og påstå at ucroppet var desidert best. Fjellene fremsto som mer majestetiske i originalen.

Edit: Det er vel Trolltindene vi ser, trollveggen skjult bak.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...