Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lett MC argumenter

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 15 år og har lyst til å ta Lett sykkel lappen (A1) og kjøpe meg Lett sykkel (selvfølgelig)

Problemet er at jeg ikke får lov av foreldrene mine som sier det er farlig.

Det jeg trenger er noen gode argumenter for Lett sykkel.

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode argumenter...eneste jeg kommer på her og nå er at det er gøy!

- Du får god tid til å bli kjent med sykkelen og er ofte bedre skikket i trafikken når du er 21 enn en som nettopp har tatt lappen på tungklasse.

...men det er ikke å til å legge skjul på, det finnes flest bakdeler ved å kjøre sykkel. :(

Lenke til kommentar

Er det argumenter om lett mc versus moped? Eller bare lett mc?

Lett mc gir ihvertfall utrolig mye trafikkerfaring gjennom årene, om man ser på motorsykkel som farlig så kommer man ingen steder i livet, så og si...det setter en stopper for ting man ønsker i livet, og motorsykkel er faktisk en livsstil for mange. Hvilke grunner er det hun gir for at lett mc skal være farlig? Skulle man kjøre moped i 45km/t og bli presset ut i veikanten er det langt farligere.

Lenke til kommentar

Lett mc gir ihvertfall utrolig mye trafikkerfaring gjennom årene, om man ser på motorsykkel som farlig så kommer man ingen steder i livet, så og si...det setter en stopper for ting man ønsker i livet, og motorsykkel er faktisk en livsstil for mange. Hvilke grunner er det hun gir for at lett mc skal være farlig? Skulle man kjøre moped i 45km/t og bli presset ut i veikanten er det langt farligere.

Takker for respons :thumbup: . Det er snakk om Lett mc. Har ingen planer om å fise rundt i 45 km/h :roll:

Lenke til kommentar

Takker for respons :thumbup: . Det er snakk om Lett mc. Har ingen planer om å fise rundt i 45 km/h :roll:

Grunnene de gir er at man sitter mye mer utsatt på en sykkel, naboen min er lege så mamma driver å spør om jeg vil være med på sykehuset der han jobber og se på alle skadene å sånn, men hovedargumente er at jeg kan tryne på syklen eller bli kjørt ned av en bil... :hrm:

Endret av Eikeflisa
Lenke til kommentar

Jo tidligere man får erfaring med trafikken - jo bedre, mener jeg. Dessuten kan du da som bilsjåfør seinere forstå hvordan det er å kjøre sykkel, og du respekterer dem mer kanskje. Er mange bilsjåfører som totalt overser alt på 2 hjul, og som ikke engang gidder legge seg litt ut til sida når det er kø og en mc vil forbi. Lett-mc opplæringa er dessuten like omfattende som bil. Du vil mest sannsynlig også spare litt kjøretimer på bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...