Gå til innhold

Tikking fra psu - hva er det?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg slo av pc,n (for en gangs skyld) da jeg skulle ta ut et tvkort som ikke skulle brukes mer. Da jeg slo på pc,n igjen kom det en tikkelyd fra psu. Jeg slo pc,n av igjen for å sjekke om det var noe drit på vifta i psu'n som lagde lyden, men lyden fortsatte i avslått tilstand inntil jeg kuttet strømmen. Tikkingen kan beskrives som om noe løst som vibrerer inni psu'n.

Noen som vet hva det kan være som forårsaker tikkelyden? Lyden tiltok i inntensitet da jeg slo på maskinen (som virker utmerket bortsett fra lyden) Det er snakk om en Mist 500w første genersjon, så den begynner å dra på årene, og har vel stått på 24/7 i noen år.

Ser for meg at jeg må rive ut en ny psu i morgen og tenker å kjøpe en Corsair TX750w da denne er den eneste vettige de har inne på Datakjeden her i byen. Hvordan er støynivået på denne?

Tilbake til tikkelyden, vil det være risiko å la pc'n stå på i natt hvis psu'n går til helv..? Jeg kjenner fysisk på psu'n tikkingen. Hører foresten nå at tikkingen avtar mens jeg skriver dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...