Gå til innhold

The Genius of Darwin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gud tvinger ingen til å tro, men han belønner kun de som gjør det.

 

Eller tar jeg feil?

 

Og lemlester de som ikke gjør det.

 

En fæl fant denne kristne guden egentlig... og hvem vet vilken gud en havner hos når en dør? Tenk om alle er like hevngjerrige som den kristne gud? Kanskje det allikevel er bra å være ateist da, for da har en ikke favioritisert noen av gudene som en risikerer å havne hos... Tenk om gudene trekker lodd om hvem de får? Grøss, da er de som tror på feil gud skikkelig ute å kjøre, bare tenk på hvor mange kristne som ikke vil syntes at baal er en kjekk kar, for ikke snakke om muslimene som går glipp av sine 72 jomfruer.... appropos det, hvordan de kan forsvare at de jomfruene har kommet til himmelen når de må være sexslaven til en hjernevasket hvitøks stinkende ignorant er mer enn jeg skjønner, men det kan sikkert tolkes vekk det også :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Gud tvinger ingen til å tro, men han belønner kun de som gjør det.

 

Eller tar jeg feil?

 

Og lemlester de som ikke gjør det.

 

Høres mer ut som Saddam Hussein. Vi har demokrati, men hvis ikke du stemmer på meg blir du dømt til tortur og pine.

 

Den Kristene guden er en tyrannisk diktator!

Lenke til kommentar

The Skeptics Annotated Bible

 

7:21 And all flesh died that moved upon the earth, both of fowl, and of cattle, and of beast, and of every creeping thing that creepeth upon the earth, and every man:

7:22 All in whose nostrils was the breath of life, of all that was in the dry land, died.

7:23 And every living substance was destroyed which was upon the face of the ground, both man, and cattle, and the creeping things, and the fowl of the heaven; and they were destroyed from the earth

 

Gud dreper alle. Hilsen bibelen. :)

Lenke til kommentar

Siste episode var den beste imo. En del artige intervjuobjekter der, også tok de opp min favorittsyssel, alle feilene vi "perfekte" mennesker har.

Visste dere at blekkspruters øyer ikke har blindspots da nervene blir feeda fra undersiden av retinaen, de har også flere og bedre fotoreseptorer over et større område ikke bare en liten gul flekk.

Lenke til kommentar
Siste episode var den beste imo. En del artige intervjuobjekter der, også tok de opp min favorittsyssel, alle feilene vi "perfekte" mennesker har.

Visste dere at blekkspruters øyer ikke har blindspots da nervene blir feeda fra undersiden av retinaen, de har også flere og bedre fotoreseptorer over et større område ikke bare en liten gul flekk.

 

for å ikke nevne øynene til vise birds of prey som ørn og falker, viss menneske øyet er som et kamera fra 1840 tallet, der det tar 2 minutter å ta et bilde og det er kornete svarthvit bilde, er øyne på ørene 50 mpx speilrefleks med 20x zoom

Lenke til kommentar
for å ikke nevne øynene til vise birds of prey som ørn og falker, viss menneske øyet er som et kamera fra 1840 tallet, der det tar 2 minutter å ta et bilde og det er kornete svarthvit bilde, er øyne på ørene 50 mpx speilrefleks med 20x zoom

Har de øyner på ørene!? :omg::p

 

Jeg syns det var ett eller annet som var hysterisk morsomt med å se Dawkins, som jo er en en stram liten britisk herremann, sitere hatske e-mailer fra religiøse skrullinger. Det er bare morsomt å se Dawkins si "fuck" og "dumbass" med den überbritiske aksenten sin. :)

Lenke til kommentar
Jeg syns det var ett eller annet som var hysterisk morsomt med å se Dawkins, som jo er en en stram liten britisk herremann, sitere hatske e-mailer fra religiøse skrullinger. Det er bare morsomt å se Dawkins si "fuck" og "dumbass" med den überbritiske aksenten sin. :)

Hehe, ja, jeg lo godt. Morsomt når han begynte å le av den helteite mailen.

Lenke til kommentar

Veldig fin serie. Dawkins er god til å fortelle, og gjør det på en så elegant måte at selv religiøse burde forstå litt av innholdet. Så hvis du er religiøs og har et åpent sinn, så anbefaler jeg deg å ta en titt.

 

Humrer alltid litt når han får disse forbausende ansiktsutrykkene, når kreasjonistene kommer med de samme latterlige påstandene og viser bibelen som bevis.

 

Lo også da han leste hatmail fra godhjertede kristene. :)

Lenke til kommentar
Veldig fin serie. Dawkins er god til å fortelle, og gjør det på en så elegant måte at selv religiøse burde forstå litt av innholdet. Så hvis du er religiøs og har et åpent sinn, så anbefaler jeg deg å ta en titt.

 

Humrer alltid litt når han får disse forbausende ansiktsutrykkene, når kreasjonistene kommer med de samme latterlige påstandene og viser bibelen som bevis.

 

Lo også da han leste hatmail fra godhjertede kristene. :)

 

Ansiktet RD satte opp da den gudsfryktige kjemi professoren sto der og sa at han trodde jorden var under 10 000 år gammel... prizeless!!!

 

Men det er helt klart for mye respekt ute å går når sciense lærere IKKE tørr å utfordre de gamle doktrinene som elevene kommer med... Elever som indoktrinert av sine foreldre til å tro på gud. Er enig i at de trenger en litt annen modell i england ja, kanskje også her i landet selv om vi her, ihvertfall på papiret, har fjernet skole indoktrineringen, som jeg er gammel nok til å huske med et grøss. Ikke bare lærte vi å be og alle de "gode" tingene med kristendom, men vi lærte også at alle andre guder var feil... Av en lærer :eek:

Lenke til kommentar
Veldig fin serie. Dawkins er god til å fortelle, og gjør det på en så elegant måte at selv religiøse burde forstå litt av innholdet. Så hvis du er religiøs og har et åpent sinn, så anbefaler jeg deg å ta en titt.

 

Humrer alltid litt når han får disse forbausende ansiktsutrykkene, når kreasjonistene kommer med de samme latterlige påstandene og viser bibelen som bevis.

 

Lo også da han leste hatmail fra godhjertede kristene. :)

 

Ansiktet RD satte opp da den gudsfryktige kjemi professoren sto der og sa at han trodde jorden var under 10 000 år gammel... prizeless!!!

 

Men det er helt klart for mye respekt ute å går når sciense lærere IKKE tørr å utfordre de gamle doktrinene som elevene kommer med... Elever som indoktrinert av sine foreldre til å tro på gud. Er enig i at de trenger en litt annen modell i england ja, kanskje også her i landet selv om vi her, ihvertfall på papiret, har fjernet skole indoktrineringen, som jeg er gammel nok til å huske med et grøss. Ikke bare lærte vi å be og alle de "gode" tingene med kristendom, men vi lærte også at alle andre guder var feil... Av en lærer :eek:

 

Jeg synes det er helt forferdelig at lærere ikke tørr å undervise viktige deler innenfor vitenskapen fordi dem er redde for hyper-religiøse forelde og å disrespektere de forskjellige religionene. Jeg sammenligner det med at vi ikke kan undervise studentene astronomi, fordi vi skal respektere Flat Earth Societies' syn om at jorden er flat.

 

Hva synes dere kristene om denne utviklingen?

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

 

Veldig fin serie. Dawkins er god til å fortelle, og gjør det på en så elegant måte at selv religiøse burde forstå litt av innholdet. Så hvis du er religiøs og har et åpent sinn, så anbefaler jeg deg å ta en titt.

 

Humrer alltid litt når han får disse forbausende ansiktsutrykkene, når kreasjonistene kommer med de samme latterlige påstandene og viser bibelen som bevis.

 

Lo også da han leste hatmail fra godhjertede kristene. :)

 

Ansiktet RD satte opp da den gudsfryktige kjemi professoren sto der og sa at han trodde jorden var under 10 000 år gammel... prizeless!!!

 

Men det er helt klart for mye respekt ute å går når sciense lærere IKKE tørr å utfordre de gamle doktrinene som elevene kommer med... Elever som indoktrinert av sine foreldre til å tro på gud. Er enig i at de trenger en litt annen modell i england ja, kanskje også her i landet selv om vi her, ihvertfall på papiret, har fjernet skole indoktrineringen, som jeg er gammel nok til å huske med et grøss. Ikke bare lærte vi å be og alle de "gode" tingene med kristendom, men vi lærte også at alle andre guder var feil... Av en lærer :eek:

 

Jeg synes det er helt forferdelig at lærere ikke tørr å undervise viktige deler innenfor vitenskapen fordi dem er redde for hyper-religiøse forelde og å disrespektere de forskjellige religionene. Jeg sammenligner det med at vi ikke kan undervise studentene astrologi, fordi vi skal respektere Flat Earth Societies' syn om at jorden er flat.

 

Hva synes dere kristene om denne utviklingen?

Du mener astronomi går jeg ut fra ;)

Lenke til kommentar

 

Veldig fin serie. Dawkins er god til å fortelle, og gjør det på en så elegant måte at selv religiøse burde forstå litt av innholdet. Så hvis du er religiøs og har et åpent sinn, så anbefaler jeg deg å ta en titt.

 

Humrer alltid litt når han får disse forbausende ansiktsutrykkene, når kreasjonistene kommer med de samme latterlige påstandene og viser bibelen som bevis.

 

Lo også da han leste hatmail fra godhjertede kristene. :)

 

Ansiktet RD satte opp da den gudsfryktige kjemi professoren sto der og sa at han trodde jorden var under 10 000 år gammel... prizeless!!!

 

Men det er helt klart for mye respekt ute å går når sciense lærere IKKE tørr å utfordre de gamle doktrinene som elevene kommer med... Elever som indoktrinert av sine foreldre til å tro på gud. Er enig i at de trenger en litt annen modell i england ja, kanskje også her i landet selv om vi her, ihvertfall på papiret, har fjernet skole indoktrineringen, som jeg er gammel nok til å huske med et grøss. Ikke bare lærte vi å be og alle de "gode" tingene med kristendom, men vi lærte også at alle andre guder var feil... Av en lærer :eek:

 

Jeg synes det er helt forferdelig at lærere ikke tørr å undervise viktige deler innenfor vitenskapen fordi dem er redde for hyper-religiøse forelde og å disrespektere de forskjellige religionene. Jeg sammenligner det med at vi ikke kan undervise studentene astrologi, fordi vi skal respektere Flat Earth Societies' syn om at jorden er flat.

 

Hva synes dere kristene om denne utviklingen?

Du mener astronomi går jeg ut fra ;)

 

Tror jeg må ta å drikke enda en kopp med kaffe. :)

Lenke til kommentar

Litt skremmende syntes jeg å se hvor mange voksne som faktisk faller for kreasjonisme.... Og skremmende å se et land som USA, som har ligget så langt fremme på teknologi og vitenskap, faktisk gi etter for disse folkene som forsøker å innføre kreasjonisme og med det innføre tider fra kristendommens glans periode, da alt av fremskritt i beste fall blir satt på vent, i verste fall tar noen skritt tilbake.... :no:

 

De er jo ikke det spøtt bedre enn taliban regimene de bekjemper jo.... rent bortsett fra guden de etter sigende tror på er det akkurat det samme de er i ferd med å gjøre når de lar overtro ta over for fornuft og logisk tenkning. Skremmende... og forferdelig trist at ungene må sitte der og hjerne vaskes med dette tullet. Ateister har det ikke lett der borte i en del stater, det er sikkert. Flere og flere velger å forbli skap ateister da ateister blir behandlet som annen rangs borgere av disse "snille" og medmenneskelige kristen som holder yttringsfrihet som en dyd så lenge ingen snakker i mot dem....

 

Trist... :(

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...