Gå til innhold

The Genius of Darwin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger ikkje være idiot for å være nazist heller, meeen koffor tru på kristendommen om du ikkje trur fullt og heilt på den store lederen i trua, nemleg bibelen ? ;)

 

Bibelen ble skrevet av og redigert av mennesker. Jeg tror mange av forfatterne var inspirert av Gud, men det sier seg selv at Gud ikke ville fortelle menneskene at Jorda er flat og 6000 år gammel.

Lenke til kommentar
Kan eg kalle meg kristen? eg er einig med mesteparten av det jesus meiner :)

Bare ein tar vekk alt som har med gudommeligheit å gjere, men det var vel ikkje det jesus snakka mest om.

 

Kristendom er en monoteistisk religion som utgår fra jødedommen, og innebærer troen på Jesus fra Nasaret som Kristus (Messias), jødenes og verdens frelser, og på de læresetninger som ble nedtegnet i Det nye testamente, den andre delen av Bibelen. Kristendommen er en abrahamittisk religion.

(http://no.wikipedia.org/wiki/Kristendom)

 

Det finnes utallige retninger innen kristendommen, og jeg kan alt for lite om dette til å begynne å forklare deg noe, men jeg kan si med sikkerhet at du langt i fra må tro på absolutt alt som står i Bibelen før du kan kalle deg kristen.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Flott :)

Men føler det blir som å sei ein er nazi, men mot rasisme.

Du må ikke glemme at moderne protestanter ikke tar bibelen for god fisk, de aller fleste har ingenting imot vitenskap. De er som oftest ganske så oppegående mennesker som ganske enkelt har tolket personlige opplevelser dithen at det finnes "noe" mer som de forbinder med kristendom.

Tror jeg kan gå så langt som å påstå at de aller færreste går i kirken, og tipper mange ikke har lest mer i bibelen enn det som var nødvendig på konfirmasjonsskole/VGS også.

 

That being said synes jeg de fleste burde ta et lite oppgjør med troen sin da altfor mange bare tror på "et eller annet" veldig uspesifikt, som på langt nær gjør deg kristen.

Lenke til kommentar

Var ein av dei få som faktisk hadde interesse for religion på ungdomskulen og på fritiden, grunnen til at eg ikkje trur er vel fordi eg satt meg inn i det.

 

Religion har hatt såpass mykje for menneskets historie å sei at ein ikkje bør sjå forbi det, uansett om ein trur eller ikkje. men noke god grunn til å holde på det er det ikkje.

Lenke til kommentar
Trenger ikkje være idiot for å være nazist heller, meeen koffor tru på kristendommen om du ikkje trur fullt og heilt på den store lederen i trua, nemleg bibelen ? ;)

 

Bibelen ble skrevet av og redigert av mennesker. Jeg tror mange av forfatterne var inspirert av Gud, men det sier seg selv at Gud ikke ville fortelle menneskene at Jorda er flat og 6000 år gammel.

 

Hvorfor sier det seg selv at Gud ikke ville fortelle menneskene at Jorden er flat, og 6000 år gammel? Fordi vi i dag vet at det er feil?

Lenke til kommentar
Var ein av dei få som faktisk hadde interesse for religion på ungdomskulen og på fritiden, grunnen til at eg ikkje trur er vel fordi eg satt meg inn i det.

 

Religion har hatt såpass mykje for menneskets historie å sei at ein ikkje bør sjå forbi det, uansett om ein trur eller ikkje. men noke god grunn til å holde på det er det ikkje.

 

Meget kloke ord min venn!

 

Det er ingenting i religion vi trenger å ta vare på som annet enn et bevis for forskjellige kulturer. I det store og hele vil verden, som bare blir mer og mer global, tilslutt bestå av EN kultur med subkulturer rundt om og for mennesker som skal leve i den verden er det aller best om den er sekulær og ikke religiøs, med ledere som tror på en eldgammel bok ala bibelen! Men dette går av seg selv. Boka blir bare mer og mer utdattert og selv de mest innbitte kristne ser det og må en eller annen gang ta et oppgjør med det. Det samme går for muslimene og de andre religioner i verden, som stort sett går ut på det samme....

 

Men det er ingen grunn til å holde på denne overtroen i dag, da vi vet hvordan mye av det som blir beskrevet som overnaturlig og guddommelig i bibelen virker... ved hjelp av vitenskap.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...