jdmonstad Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg har Adsl 1024/256 fra Telenor (populært kalt telehor). Har kjøpt meg en bærbar pc med trådløst nettverkskort (802.11b). Har planer om å sette opp trådløst nettverk hjemme. Noen som har konkrete eksempler på hva jeg trenger? Også med tanke på sikkerhet. Bredbåndet skal fungere på to pcer, en stasjonær som foreløpig kun har win98 og en bærbar med XP. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg har Adsl 1024/256 fra Telenor (populært kalt Telenor). Har kjøpt meg en bærbar pc med trådløst nettverkskort (802.11b). Har planer om å sette opp trådløst nettverk hjemme. Noen som har konkrete eksempler på hva jeg trenger? Også med tanke på sikkerhet. Bredbåndet skal fungere på to pcer, en stasjonær som foreløpig kun har win98 og en bærbar med XP. På forhånd takk! Pass på at det aksesspunktet du skal kjøpe har støtte fo PPPoE og NAT. Siden du skal ha flere maskiner på nett. OS på maskiene har ingen betydning. Lenke til kommentar
knut Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg anbefaller 3Com sin trådløse gateway. Du finner den hos komplett for ca 1100 kr. Denne holder svært god kvalitet, og er veldig enkel å bruke. Har satt opp sånne routere 8 steder det siste 3/4 året, og ingen av dem har tullet i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå