Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har et innviklet problem, som jeg ønsker å dele med dere.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal prøve å gjøre dette kort:

Jeg var i førstegangstjeneste, som sluttet i mars måned. Siste dagen var jeg med en av de andre, som tjenestegjorde der. Han skulle hjelpe meg litt med bilen min. Så klarte jeg å glemme igjen solbrillene mine til 2000 kr i bilen hans, som jeg gjorde han oppmerksom på at jeg hadde glemt dagen derpå. Det gikk litt tid, ettersom jeg hadde en del å gjøre den tiden, før jeg ba han sende brillene. Han svarte ikke på telefonen, så vi måtte kommunisere per sms.

Han skrev da at han skulle sende de, og jeg ga han adressen min osv. Det gikk litt tid, men jeg mottok ingen solbriller... Jeg prøvde igjen å ringe han, men fikk som vanlig ikke svar. Sendte han i tillegg flertallige meldinger, men fikk heller ikke noe svar på de. Ettersom jeg opplevde dette som relativt frekt, som det jo var, så valgte jeg å ringe hans mor. Hun virket jo for så vidt ikke veldig behjelpelig, men hun sa hun selv kommuniserte med han på mobiltelefon hver dag, så det var rart at han ikke svarte på mobilen, da jeg ringte. Hun sa hun skulle prate med han, og be han sende de. Enda mer tid gikk, og jeg fikk ingen solbriller i posten.

I dag valgte jeg derfor å ringe moren opp igjen, og denne gangen var jeg litt mer bestemt, og fortalte at jeg så meg nødt til å politianmelde tilfellet, dersom jeg ikke mottok solbrillene i nærmeste fremtid. Hun mente at han allerede hadde sendt de, men hvorfor har jeg da ennå ikke mottatt de i posten?

Nøyaktig fem minutter etter samtalen med moren hans, mottar jeg en to-siders tekstmelding fra nettopp han. I den skriver han om hvor frekt det er av meg å kontakte moren hans, og at han allerede skal ha sendt solbrillene. Han refererer også til solbrillene, som "jævla solbriller", og mener at jeg prøver å lure han. Hvorfor skulle jeg på noen måte ha noen form for intensjoner om å lure han med at jeg faktisk har mottatt de?? Han skriver videre at han hever seg over det, og velger å betale meg 1500 kr for "de jævla solbrillene". Han ber meg på nytt sende adressen til han, så han da angivelig skal sende pengene per post...?

Etter å ha lest meldingen, ringer jeg han med ett opp. Han velger da igjen ikke å svare på telefonen. Jeg svarer tilbake på meldingen, og forsøker å forklare meg så godt jeg kan om situasjonen fra mitt ståsted. Jeg sier det er en prinsippsak, og at det ikke går på prisen av solbrillene, men at han faktisk lovet meg svart på hvitt å sende de fortløpende. Ettersom jeg ikke vet om jeg vil motta noe svar, legger jeg ved mitt kontonummer, i håp om at han skal overføre pengene dit.

Hele saken er rett og slett frustrerende. Spesielt når jeg i utgangspunktet oppfattet vedkommende, som real og grei. At han velger å lyve seg gjennom dette, ved å si at han faktisk har sendt solbrillene, forstår jeg virkelig ikke. Har han mistet de, så kan jeg vise forståelse for det, men at han velger å ikke ta telefonen og ikke besvare meldinger, oppfatter jeg som FREKT! Og dersom han faktisk skal ha sendt de, hvorfor har ikke jeg mottatt noen beskjed fra mitt lokale postkontor? Han må da forstå at han selv kan ta kontakt med posten og finne ut av det, noe jeg regner med at en hver person vil gjøre, dersom noe er gått tapt, spesielt dersom det er en annens eiendel.

Nå skal jeg vente til mandag, og se om jeg mottar pengene på konto, eller mottar solbrillene, som angivelig skal være sendt for godt over en måned siden.

Jeg velger også å ta vare på hans tekstmeldinger, som videre bevisførsel, dersom saken skulle bli tatt opp for megling eller i verste fall politianmeldes.

Håper noen her på forumet, kan vise forståelse for min sak, og være behjelpelig med innspill om hva som vil være mest fornuftig å gjøre videre. For tar jeg ikke helt feil, vil jeg neppe motta penger eller solbriller...

Tusen takk for deres tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja.. personlig så hadde jeg gitt han et ultimatum! ikke en trussel, men forklart han, at det vil få konsekvenser om ikke penger eller briller er på plass hos eier innen 5 dager.

Hadde ikke ultimatet blitt innfridd, så hadde jeg sluttet å sende flere meldinger, men gått "til verks".. møtt opp personlig med noen "venner".. så hadde vi ordnet det der og da..

Men det er fordi jeg har prøvet politi, forliksråd o.l. i lignende saker tidligere.. og det fører ikke noe med seg.. Men du kan jo prøve du.. evt konflitrådet http://www.konfliktraadet.no/

Er i grunn møkk lei av folk som "tar seg til rette" uten at det får konsekvenser..

Så stå på, og ikke gi deg.. Men slutt med å mase, det hjelper ikke stort..

det holder ikke med å bjeffe.. av og til må man bite.. hardt!

Lenke til kommentar

Du har med en løgner å gjøre. Lystløgnere lyver om alt og ingenting så de tror det selv. Denne fyren har sikkert solgt solbrillene dine på ebay, men lurer deg til å tro at han har sendt de. Etterpå lurer han deg til å tro at brillene er forsvunnet i posten. Sendingsnummeret har han selvsagt ikke fordi han "øhhh, mistet lappen".

Etterpå skal han lure deg til å tro at han sender en konvolutt med penger som brev i posten. På merkelig vis forsvinner også denne konvolutten i postgangen.

Vips, så er alt den "jævla posten" si skyld, og du ser aldri noe til hverken de "jævla solbrillene" dine , eller pengene.

Lenke til kommentar
Tenk om den HAR forsvunnet i posten da? Det forekommer faktisk.

Da hadde vedkommende tørt å tatt tlf når den ringer.

Det samme tenker jeg. Hadde han hatt samvittigheten på det tørre ville han prøvd å løse problemet sammen med trådstarter, og klart å oppføre seg på en normal måte.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tilbakemeldinger, selv for det faktum at jeg i utgangspunktet var på utkikk etter tips til hva jeg kan/bør gjøre videre...

Sjekket kontoen min i dag. Ingen penger mottatt. Mandag er fristen. Tviler som sagt på at pengene kommer innen den tid. Nå er jeg så sinnsykt forbanna og lei den karen! Starter på studiene til uka og greier, så må jeg i tillegg bekymre meg for dette...

Lenke til kommentar

svar til dere to over:

indie: må forsøke å holde dette på et sivilisert plan. Jeg ønsker ingen unødvendige hendelser knyttet til denne saken.

Jarmo: fyren er myndig, ja. Men når han velger å ikke besvare mine samtaler, og jeg umiddelbart ikke velger å ty til politianmeldelse, så er vel det den beste løsningen på å få respons?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Søk etter nummeret hans på 1800, 1881, you name it, og få ett kart over hvor han bor, så gjør du som tidligere nevnt i tråden, og tar med deg noen kamerater for å besøke ham :)

Krev bevis på at solbrillene er sendt, eller pengene de er verdt.

Lenke til kommentar
Jarmo: fyren er myndig, ja. Men når han velger å ikke besvare mine samtaler, og jeg umiddelbart ikke velger å ty til politianmeldelse, så er vel det den beste løsningen på å få respons?

Nei, hvis kroppen er myndig så har moren ingenting med saken å gjøre. I verste fall krenker du privatlivets rett for 3. part som er uskyldig i denne saken.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Hva med å bare la det gå?

Tror dette koster deg mere energi og frustrasjon enn det er verdt. Og jeg er ganske sikker på at det ikke blir gjort noe særlig om du anmelder forholdet.

Derfor må du slutte å kødde rundt på forumet her, og handle. SOm sagt, spor opp nr. hans, og avlegg ham ett besøk med noen kamerater, eller alene hvis du ser skremmende ut :p SIer ikke at du skal banke livskiten ut av ham, bare la han forstå at du mener alvor, og at du er lei bullshit'en hans nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...