Gå til innhold

Harddiskkabinett, hvordan vill den ta seg ut. Spørsmål

Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det vil sikkert se helt greit ut er det en grunn til at du skal kjøpe det? for det er jo plass inni kabinettet til 6 harddisker og 5 dvd brennere og det er jo en god del så.

Jeg ville heller bare spart pengene jeg og brukt de på noe annet, som mer/bedre ram eller bedre cpu kjøling til pc-en egentlig.

Men mindre du selvsagt trenger de. Som sakt de vil jo ta seg greit ut inni der men ingen vil jo se de siden det er et ganske lukke kabinett.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nja hvordan det skal bli rydding og sette ny boks i pc-en det jeg ikke men hehe.

Jeg vill nå bare trekt kablene litt mer sammen og brukt strikk eller tau og bare bindt dem sammen og brukt vanlig gjennomsiktig teip og festet dem inntil siden og nedover så blir det fort mer ryddig. For og sette inn en ny boks i pc-en for og få det ryddig hørtes liksom ikke helt normalt ut.

Og sette inn flere ting for og få det ryddig var bare merkelig følte jeg, heller ta og samle ledningene dine i 1 tykk samling eller mange små og fest dem til sidene på kabinettet.

Edit: fjernet qoute

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Mens vi er inne på det med ryddig kabinett, hvordan er dette mulig:

HDDkabel7LargeCustom.jpg

HDDkabel6LargeCustom.jpg

HDDkabel12LargeCustom.jpg

Bildene er hentet fra denne tråden: LINK

Lyst til og gjøre noe av det samme selv fordi det var veldig lurt det han har gjort :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hvordan er hva mulig? og ha 4 Sata disker koblet til med 1 strøm kabel?

Det er bare og kjøpe enten ha en størm kabel som har 4 sata utganger på seg, eller kjøpe overganger.

Min strømforsyning har er molex kablet så jeg velger hva jeg ønsker og bruke men da har jeg kabel med 3 eller 4 sata utganger.

Jeg har en mist 600watt.

Vis du ønsker et ryddig kabinett og vurderer og kjøpe en ny strømforsyningen vil jeg anbefale deg en sånn for da kan du som sakt velge hvilke kabler du vil bruke og da unngår du et stappfult kabinett med uønskede kabler.

Mist 600watt 895,-kr

Den koster kanskje litt men så er den muse stille og er utrolig kraft og veldig stabil.

Mist 600watt test fra din side

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp og svar :)

Men vil det si at den Mist'en 600watt har mulighet for det som er vist på bilde ? eller har han kjøpt sånne SATA innganger og montert det på ledningen så det har blitt flere på en ledning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Mist har 3 sata kontakter i design som jeg har lagt med bilde av.

Det han har gjort er nok og kjøpe sata kontakter og strøm kabel og lagd den selv så den skulle passe til det han trengte.

Med mindre du kan lage sånne kabler og vet hvordan du gjør det så anbefaler jeg deg og ikke gjøre det for du kan ødelegge ting og da kan det fort bli dyrt.

Mvh donnieakalefty

post-150227-1218396065_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Bare hyggelig og kunne hjelpe deg, det man er her for og kunne hjelpe andre når de trenger det.

Lykke til med valge ditt angående harddisk kabinett.

Mvh donnieakalefty

Edit: fjernet qoute

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...