Eivindweb Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hei, Snakket med en fyr istad på msn som jeg har hatt kontakt med lenge, sammarbeidspartnere på en del ting; Men saken er den at ; Han fant ut etternavnet mitt, Alt som har med etternavnet mitt er skjult, Men han fant ut adressen min , Mor og far og broren min sitt nummer osv.. Sendte sms fra nummeret til broren min(!) hvordan kan han gjøre det? Vet det ikke var en side som luresms.com , Kan jeg anmelde han f.eks? Han sa at han og nabogutten hadde passord til politiets register, Tror det er lite sansynelig btw.. Takk! Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Alt slikt kan søkes opp med riktig tilgang. At han sender sms fra din brors telefon er ingen tryllekunst. Hva skal du anmelde han for? Har du noen håndfaste bevis? Lenke til kommentar
Eivindweb Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 "Alt slikt kan søkes opp med riktig tilgang. " Ja, Men en normal person skal ikke kunne søke opp info om 4 stk som har skjult alt. "At han sender sms fra din brors telefon er ingen tryllekunst. " Han kan bruke luresms.com, Men det at det var fra riktig nr og navn som kom opp Har ikke noe å anmelde for som jeg vet, men lurte på om det var noe grunn Lenke til kommentar
talisar Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Snakker man litt med personer så får man gjerne informasjon. Etterhvert som man får stadig nye biter informasjon, samme hvor uvesentlig informasjonen kan virke, får man flere søkemuligheter. Hvis han vet fornavnet ditt og kanskje alder så er det lett å krysse dette med informasjon om f.eks hvor du bor. Kanskje du har nevnt en hobby du har eller skole / arbeidssted. Kanskje du bruker nicket ditt på andre nettsteder og han har funnet ut noe om deg der. Kanskje han spurte noen andre som bodde i samme område om de kjente en med ditt fornavn som gikk på skolen du har nevnt og fikk etternavnet ditt på den måten. Kanskje han søkte opp epostadressen din på f.eks facebook eller diverse forum? Vet man først etternavnet er det lett å finne adresser osvosv... man trenger ikke tilgang til lukkede registre for å finne noe men det hjelper jo om du kjenner noen som har tilgang til folkeregisteret:) Det er en grunn til at man gjentatte ganger advarer mot å gi fra seg noe særlig informasjon på nett.. man tror man er mye mer anonym enn man faktisk er. NB: Sendte deg en melding nå, ikke for å skremme deg men bare for å vise hvor lett det kan være. Endret 8. august 2008 av talisar Lenke til kommentar
Eivindweb Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Har slettet facebook o.l, Eneste nicknavnet mitt er eivindweb og loco218 ; Og SJELDENT eivindh .. Slettet facebook etter dette, brukte den ikke uanset. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Har slettet facebook o.l, Eneste nicknavnet mitt er eivindweb og loco218 ; Og SJELDENT eivindh .. Slettet facebook etter dette, brukte den ikke uanset. Veldig enkelt du har gjort det da? Ved å søke opp nicknavnet så fant eg firmaet ditt. Da fant eg orgnr, telefon, adresse, bosted. Deretter er det veldig lett(men aldri garanti for resultatet) å finne familie. Ved litt søking kan det kanskje være mulig å finne fødselsdato også, og kanskje personnummer? Anonymitet på nettet er ikke enkelt. Ikke ta det for gitt. Edit: det er selvfølgelig ikke nødvendigvis deg eg har funnet. Siden nicket ditt er så forskjellig i fra navnet eg nevnte ville eg tatt resultatet eg fant med en klype salt. Men ved å bruke litt mer tid vil eg nok kunne finne mer og med større sikkerhet. Endret 8. august 2008 av nomore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå