HOHOHOHO222 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Skriver for en venn av meg, siden han ikke er medlem på forumet. okok, here it goes! Jeg booter opp på linux cd (7.04) etter at den har boota litt får jeg meldinga: Failed to start the x server (your graphical interface) it is likely that it is not set up correctly Og et spørsmål om jeg vil se server x eller noe. hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 du booter plata, trykker du installer ubuntu eller prøv ubuntu ? eller hva gjør du ? hvilket hovedkort og skjermkort er det ? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 du skriver linux 7.04 hva er det? Er det ubuntu det er snakk om? ettersom linux er en type operativsystem, mens ubuntu (7.04) er en DISTRO i linux. On-topic: Problemet ditt ligger i at xorg.conf som ligger på cdn ikke støtter skjermkortet ditt, og du må inn og trykke litt selv. Hva slags skjermkort er det i maskinen? (merke og modell) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Først og fremst, ikke bruk en distro som er over 1 år gammel. Last ned nyste Ubuntu fra http://www.ubuntu.com/getubuntu/download Hvis du da får noen problemer tar vi det derifra. Nøyaktig feilmelding er ofte lurt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå