Gå til innhold

Landeveissykkel til trening i 6 mnd...

MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Hei,

Da jeg ikke kom inn i b.skolen må jeg belage meg på 6 mnd med arbeid før 1.gangstjeneste eller evt omsøking på skole. Vurderer i sammenheng med dette å kjøpe en sykkel jeg kan holde på med...Det ligger jo en drøss av tråder her men mange er gamle og passer ikke helt mine spesifikasjoner. Jeg er 185 høy, og er over gj. trent. Men, jeg trenger mer...Ser for meg å bruke maks 6500 på dette, men pris henger ofte sammen med kvalitet. Hva finnes for meg? Bor i Kr.sand så er ikke de store valgmuligheter når de gjelder butikk, men har skjønt det slik at jeg bør holde meg unna g-sport, intersport osv...

Noen idéer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del, at en butikk ikke er bra betyr ikke nødvendigvis at alle de andre butikkene i kjeden ikke er noe bra! Ta for eks. Foss sport (Intersport) i Strømmen, kjempebutikk med masse kunnskap og god service.

Men følg rådet til master air, og kjøp brukt. Kommer sikkert masse sykler på bruktmarkedet snart. Kjøp gjerne en som er et par sesonger gammel.

Lenke til kommentar
For all del, at en butikk ikke er bra betyr ikke nødvendigvis at alle de andre butikkene i kjeden ikke er noe bra! Ta for eks. Foss sport (Intersport) i Strømmen, kjempebutikk med masse kunnskap og god service.

Men følg rådet til master air, og kjøp brukt. Kommer sikkert masse sykler på bruktmarkedet snart. Kjøp gjerne en som er et par sesonger gammel.

Jeg har kikket endel, men finner ikke andre steder enn Finn å lete etter brukt. Fant også denne: http://www.merida.no/index.php?cat=85550 og den virket jo god. Men hvilke nettsteder har "bruktutsalg"?

Og viktigst av alt, hva bør jeg se etter?

Lenke til kommentar
I den prisklassen ville jeg prøvd å få tak i noe brukt. Du kan få veldige gode sykkler brukt til den prisen. Og for all del hold deg unna Anton Sport, det er en grunn til at de ikke har lov til å selge Hard Rocx sykkler..

Gi meg en susende grunn til å holde meg unna Antonsport. Har lenge forholdt meg til den butikken nå, og aldri møtt annet enn ekspertise og professjonalitet. Mulig at du har noe å klage på m.t.p. terreng-avdelingen av de ansatte i en eller annen lokal butikk, men for guds skyld da mann, de får jo selge toppmodellene til Cannondale og Pinarello på landeveissida, og det er vel der denne diskusjonen bør holde seg..? :hmm:

Endret av simenhjort
Lenke til kommentar

Det er ofte vanskelig å finne gode landeveissykler til under 8-10000 kr. Det blir ofte mye kompromisser osv. i den prisklassen du sikter til. På en annen side, så kan du jo få gode modeller brukt til den prisen. Det blir vanskelig å fortelle deg akkurat hvilken finn-annonse du skal slå til på, så her trengs en god del leting selv. Anbefaler deg å se på hva som er til salgs i butikker for rundt 10000 kr, og deretter se etter samme modellene brukt. Da vet du litt mer om hvilke merker og modeller som er verdt hva. Post gjerne tilbud her på forumet hvis du lurer på om du har funnet bra greier. Eks: pent brukt Bianchi med 105-gruppesett, 5 år, 6500kr=BRA. pent brukt DBS med sora gruppesett, 2 år, 6500kr=DÅRLIG.

Du trenger jo selvsagt ikke si hvor du fant sykkelen, for da risikerer du at en sleip jævel tar den før deg... ;)

Lenke til kommentar
I den prisklassen ville jeg prøvd å få tak i noe brukt. Du kan få veldige gode sykkler brukt til den prisen. Og for all del hold deg unna Anton Sport, det er en grunn til at de ikke har lov til å selge Hard Rocx sykkler..

Gi meg en susende grunn til å holde meg unna Antonsport. Har lenge forholdt meg til den butikken nå, og aldri møtt annet enn ekspertise og professjonalitet. Mulig at du har noe å klage på m.t.p. terreng-avdelingen av de ansatte i en eller annen lokal butikk, men for guds skyld da mann, de får jo selge toppmodellene til Cannondale og Pinarello på landeveissida, og det er vel der denne diskusjonen bør holde seg..? :hmm:

Grunnen til at Anton Sport selger tilsynelatende gode sykler skammelig billig er fordi de tar deler av forskjellige komponenter for å holde prisen lav. Alle sykklene jeg har skrudd på fra Anton Sport har vært et helvete i forhold til sykler fra andre sportskjeder. Toppmodellen fra Pinarello de selger, kommer faktisk ikke med det hjulsettet Pinarello sender ut syklene sine med. Men det er uansett litt forskjell fra toppmodellen til Pinarello som koster 50K og en sykkel som skal brukes i 6 mnd. Er litt forskjellig prisnivå.

Lenke til kommentar

Grunnen til at Anton Sport selger tilsynelatende gode sykler skammelig billig er fordi de tar deler av forskjellige komponenter for å holde prisen lav. Alle sykklene jeg har skrudd på fra Anton Sport har vært et helvete i forhold til sykler fra andre sportskjeder. Toppmodellen fra Pinarello de selger, kommer faktisk ikke med det hjulsettet Pinarello sender ut syklene sine med. Men det er uansett litt forskjell fra toppmodellen til Pinarello som koster 50K og en sykkel som skal brukes i 6 mnd. Er litt forskjellig prisnivå.

Jeg kjøpte nylig en sykkel på antonsport til 10000. Den ene girhendleren klarte jeg å herpe i en krasj. Var ikke snakk om at jeg skulle betale for det, dette var en grantisak.

Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen du gir av butikken. Dersom du har noe imot en enkeltbutikk i kjeden, så får du ta ut din frustrasjon en annen plass. Trådstarteren er garantert ikke ute etter å høre på dette, jeg innrømmer at jeg kan gjerne slutte nå, jeg og. Så til trådstarter: mitt inntrykk av antonsport er bra, og jeg har brukt mer enn 100K på sportsutstyr i mitt liv. Og hvis du master air, velger å dra videre på denne sytegreia di, så foreslår jeg at vi finner en annen tråd hvor jeg kan sutre tilbake, jeg skal være med på å fortsette krangelen der :p. Men nå stemmer jeg for at vi setter strek, og bidrar med noe kostruktivt for trådstarteren. :)

kan du legge på litt har de jamis xenith til 8000 (i bogstadveien iallefall)

Det kan jeg muligens. Men er dette en sykkel som gir bang for the buck?

Ja det gir den til 10.000 og. Kjøpte den for et par måneder siden, og har passert 500km på den nå. Kanonramme, bra girsystem for penga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...