1915 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 intigrerte ? :O har du to lydkort ? hvilket lydkort er det ? funker det intigrerte da ? Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) intigrerte ? :O har du to lydkort ? hvilket lydkort er det ? funker det intigrerte da ? jepp, har 2. det integrerte funker ja. Men ikke det andre.. har: Lydutgang Lydkort Audio Codec Realtek ALC883 Endret 8. august 2008 av PortioN Lenke til kommentar
1915 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 så bruk det intigrerte da hva er galt med det intigrerte for deg da ? Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Lyden er det som er galt, den er jo så forferdelig dårlig! Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Har du sett etter om du har fått en oppdaterings påminnelse oppe i høyre hjørne av skjermen? Hvis ikke så må du nok kompilere driveren selv. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Har du sett etter om du har fått en oppdaterings påminnelse oppe i høyre hjørne av skjermen? Hvis ikke så må du nok kompilere driveren selv. Har ikke fått noen oppdaterings påminnelse nei. Har hatt linux i noen timer, å kompilere drivere er nok ikke noe jeg kan.. :/ Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Har ikke fått noen oppdaterings påminnelse nei. Har hatt linux i noen timer, å kompilere drivere er nok ikke noe jeg kan.. :/ Nei det skjønner jeg godt, vet bare sånn ca. hvordan man gjør det selv. Du må navigere (i terminalen) til den mappen som du postet screenshot av. Deretter skriver du: ./configure deretter make og til slutt sudo make install firefox kan du for øvrig installere fra pakkebehandleren. System>Administration>Synaptic Lenke til kommentar
1915 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Firefox er jo forhånds installert ? Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Firefox er jo forhånds installert ? Ja, men han ville ha den nyeste versjonen av firefox, og den er ikke forhåndsinstallert i 7.10 Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 er jo ikke lett når man ikke skjønner en dritt da. Hvordan i helvete åpner man en install fil liksom ? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Først og fremst. Dersom du bruker 7.04 benytter du en utdatert distro, og jeg vil anbefale deg å innstalere nyeste versjon av operativsystemet. Har gitt deg link til nedlastning i en av dine andre tråder. Her er en liten innføring i hvordan du innstalerer programmer i Ubuntu/Linux http://monkeyblog.org/ubuntu/installing/ Lenke til kommentar
1915 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 dobbelklikk på installfilen og kjør i terminalen ? Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Når jeg dobbeltklikker kommer denne opp, og uansett hva jeg velger å trykke på så bare forsvinner den, og ingenting skjer Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Fila er ikke kjørbar enda av sikkerhetsgrunner. Høyreklikk på den å velg egenskaper > rettigheter. Og huk av for tillat kjøring av filen som et program. Da kan du cd (change directory) i terminalen til der hvor fila ligger og så skrive sudo sh "navn på fil" Skriv de første bokstavene i filnavnet og trykk tab for autocompletion. Enter. Skriv så passordet ditt for å få superbrukerrettigheter. (Når du skriver passordet vil du ikke se noe, men det skal være sånn) Og da følger du instruksjonene Lenke til kommentar
1915 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 høyreklikk på filen - properties - open with og velg hva du skal åpne med. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Terminal er ikke på den listen og når jeg trykker "bruk en egendefinert kommadno" og skriver "terminal" så finner den ikke terminal.. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 har du i det hele tatt prøvd det rocknrolf77 sa litt lengre opp her ? Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Fila er ikke kjørbar enda av sikkerhetsgrunner. Høyreklikk på den å velg egenskaper > rettigheter. Og huk av for tillat kjøring av filen som et program. Da kan du cd (change directory) i terminalen til der hvor fila ligger og så skrive sudo sh "navn på fil" Skriv de første bokstavene i filnavnet og trykk tab for autocompletion. Enter. Skriv så passordet ditt for å få superbrukerrettigheter. (Når du skriver passordet vil du ikke se noe, men det skal være sånn) Og da følger du instruksjonene alex@alex-desktop:~$ sudo sh install-sh [sudo] password for alex: sh: Can't open install-sh Det funker ikke Men, ville det hjulpet om jeg la den på dekstoppen elns? jeg syns det er rart at jeg ikke må skrive noe directory elns Lenke til kommentar
1915 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 selvøflgelig må du skrive directory. jeg trodde du lagra den på dekstop med engang jeg ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå