Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil ca. 400k

Anbefalte innlegg

DSG: Som Raimop nevner her så er Mondeoen mye bedre å kjøre enn passaten. Jeg liker ikke helt interiøret i disse VAG-bilene heller (det gjelder også Skoda Superben). Derfor liker jeg f.eks Mondeon langt bedre enn Passaten, på samme måte som at jeg liker Ford Focus over en Golf...

Forresten, nevnte jeg at VW er for de som ikke har råd til Audi? :p

Passat'n er utrolig god å kjøre. Litt mer hjulstøy, men så uutrolig herlig respons på rattet og bilen bare elsker svingete veier. Du mener at du vil ha billig plast isteden for en myk plast som ikke støyer(knirker og knaker) og man har ekte alu. lister. Mondeon kan ikke sammenlignes med det passat'n utstråler.

"Forresten, nevnte jeg at VW er for de som ikke har råd til Audi? :p"

Som du ser på bildet mitt har vi Audi som konebil ;) (Min øvelsesbil)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Passat'n er utrolig god å kjøre. Litt mer hjulstøy, men så uutrolig herlig respons på rattet og bilen bare elsker svingete veier.

Mondeoen har bedre styrefølelse enn Passaten, men det er også flere andre biler som er dårligere på det området enn Passaten.

Uansett, Passaten er helt utelukket, så det er ikke noe mer å diskutere :)

Lenke til kommentar
Vær litt kreative, i stedet for å kjøpe biler man knapt nok finner igjen på parkeringsplassen fordi det er så mange andre som har helt maken:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12187501

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14248043

Designmessig er jo det en fantastisk bil. Men jeg klarer neppe å overbevise gammer'n om å kjøpe en alfa romeo. (eller i det hele tatt prøvekjøre en) :p

Lenke til kommentar

Alfa Romeo 159 ;)

En gang italiensk, alltid italiensk, og grunnen til det er lidenksap, sjel og at alt annet blir veeeeldig kjedelig :p

Verdens peneste stv er 159 etter manges mening :)

Om man ikke er så intressert i bil og vil ha en blikkboks uten sjel så duger sikkert Mazda 6 osv :)

Legacy er heller ikke noe dumt velg, nå som den har kommet med diesel(dog foretrekker jeg kun bensinmotorer selv)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Kjenner til den. Det er nok tryggere å kjøpe en Passat eller Mondeo. Siden alle har de er de jo nødt til å være bra ;)

Passat er noe oppskrytt dritt som mye fra Volkswagens amatør gruppe ;)

Mondeo derimot er veldig god samt meget gode kjøreegenskaper og styring.

Og det er sjeldent jeg roser en tysker :p

Alfa`n er driftsikker som bare det den, må bare vedlikeholde den riktig :)

http://www.finn.no/finn/completeviewimage?...T.svl=Minibilde

Du finner fint en slik til 400 høvdinger.

Endret av Audiodoffen
Lenke til kommentar

Vi var og testet Subaru Outback premium med diesel i dag, og det er ingen tvil om at den har den beste motoren av alle bilene vi har prøvd. Motoren har også tøff boxerlyd ved høyere turtall. :green: Jeg likte det aller meste ved den, men et par ting irriterer voldsomt: Ekstremt kort sittepute (du må være <150 cm) og helskinn av elendig kvalitet. Man blir svett bare av en kort kjøretur, og det funker ikke i lengden. Hadde den bare hatt skinn med hull i (perforert skinn?) så ville det blitt langt bedre.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Av de listet opp i første innlegg synest eg definitivt mondeon er absolutt penest og tøffest å se på (les: stv)! Kaklingen er vel ikke så gærn i den nyeste??

Mondeo derimot er veldig god samt meget gode kjøreegenskaper og styring.

Og det er sjeldent jeg roser en tysker :p

Tysker? Tenker du på det amerikanske bilmerket som blir produsert i Belgia? I såfall har du enda ikke rost en tysker...

Lenke til kommentar
Vært å prøvd Mazdaen enda a?

Ja. Men det er ikke så mye å si om den egentlig, helt grei på alle områder. Relativt stiv demping på den vi testet, smådumper (som vi har så mange av på veiene) merket man litt godt. Bortsett fra setene, de var ikke gode i det hele tatt (og trukket i elendig helskinn som gjør at man svetter fært).

Forresten, finnes det fortsatt firmaer som trekker om seter? Gammer'n har høye krav når det gjelder skinnkvalitet, så da er jo et alternativ å trekke om setene, dersom det finnes noen slike firmaer i Norge?

Lenke til kommentar

Har ikke prøvekjørt den nye 6er'n til Mazda, kun prøvesittet, men jeg fikk i hvert fall også inntrykk av at skinnsetene var dårlige greier, ja.

Edit: Ikke bare skinnkvaliteten, men komforten generelt imponerte overhodet ikke.

Endret av OML
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dersom noen skulle lure så kan jeg jo nevne at valget falt på en Skoda Superb 1.8 TFSI 160 hk DSG 7-trinn. På papiret virker den ganske rask, 0-100 på 8,5 sekunder. Det var ingen slik kombinasjon til prøvekjøring, men 140 hk pumpedysediesel bråkte for mye, derfor falt valget på bensin. Det virker jo som en fin bil (dog dårlig skinn i denne også...), men jeg er noe skeptisk til VAG-biler (kanskje har jeg ingen grunn til å være skeptisk?). Regner med å få den i løpet av desember.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...