Oyle Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hei, jeg har et problem med min stasjonære PC. Problemet oppstod etter at jeg skulle installere windows på en HDD som ikke hører til min PC, ved å koble den til min PC. Problemet er nå, at under oppstart så må jeg velge mellom å kjøre Windows XP Professional (som jeg ønsker, det som var på PCen min fra før av), og Windows XP Home Edition(som jeg ikke ønsker å ha, og det fungerer heller ikke når jeg velger det). Den hardisken som ikke er min er -ikke- koblet til. Problemet er jo at jeg ved oppstart må ta et valg, slik at det tar lengre tid ved oppstart. Jeg vil at den skal komme automatisk på Professional, slik som den har pleid. Noen som vet hvordan dette kan fikses? På forhånd takk for all hjelp. PS! Den andre HDDen bryr jeg meg ikke om nå, bare oppstartsproblemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) trykk på start --> høyreklikk min datamaskin og velg properties. System properties vil nå dukke opp velg advanced da vil startup and system recovery dukke opp trykk på settings i den menyen for startup og recovery. da får du opp startup and recovery trykk på "edit" så fjerner du Windows XP Home Edition fra listen. Så skal det problemet være løst. Ivertfall sånn jeg gjorde det når jeg hadde problemet Legger med 2 bilder jeg hakke Xp på denne dataen så de er tatt fra internett. på bilde nr 1 følg pilen på bilde nr så trykker du på "edit" Endret 7. august 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå