Gå til innhold

Vil dette være et bra kjøp av stasjonær PC?


Anbefalte innlegg

Linken er nå blitt fikset beklager feilen.

PC 6000?

 

Som sakt så skal det en del til og presse en pc som du ønsker reggy ned på 6000 kr beklager

 

Mvh donnieakalefty

 

Fryktet det ja. Men dvs at maskinen kommer på 5600kr ca uten OS, og 5100 kr hvis vi kutter vifta. Det er ikke så galt selv om det egentlig er for mye.. Må se litt på det..

 

Hva tror du om å kutte vifta, evt det jeg skrev om det luftige kabinettet...at det kan kompansere for litt mer luft...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hvilken vifte da jeg har ikke satt i noen vifte i pris listen.

 

Men det blir 800 mindre uten Operativ systemet men du må jo ha et operativ system så.

 

Selvsagt vis du velger et kabinett med flere vifter i seg selv fra før så hjelper jo dette.

Jeg valgte dette for det var 100 kr billigere. og når budsjettet ikke måtte sprekke nesten.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Hvilken vifte da jeg har ikke satt i noen vifte i pris listen.

 

Men det blir 800 mindre uten Operativ systemet men du må jo ha et operativ system så.

 

Selvsagt vis du velger et kabinett med flere vifter i seg selv fra før så hjelper jo dette.

Jeg valgte dette for det var 100 kr billigere. og når budsjettet ikke måtte sprekke nesten.

Mvh donnieakalefty

 

Sorry!

 

Trodde du hadde med viften der til CPU. Min feil.

 

Ja visst må jeg ha OS så det er bare en måte og lure seg selv på.

 

Men jeg synes jo at hvis en sammenligner med den billigste gameren komplett har til 5990 kr så har vi langt på vei bygd sammen noe bra..

 

Som nevnt tidligere så er det vanskelig å jenke på noe.. Og hvis den skal være litt fremtidsrettet så føler at dette Hovedkortet er et must...

 

Så det er vel egentlig ikke så mye å forandre på...Ellers må man begynne på nytt, kanskje innen AMD, det virker kanskje som det kanskje er litt billigere....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis du alltid skal rive ned og bygge opp igjen vil du aldri få deg en pc faktisk, for vis man alltid skal endre et oppsett for og få det billigere så vil du jekke ned på ting.

 

Det er en veldig fremtids rettet pc som vil vare en god stund og jo mer du senker prisen jo "dårligere" deler vil du få så det er jo begrenset hvor mye du kan kutte en fremtids rettet gamer pc før du har en kontor pc.

 

du kan kjøpe en enda mindre harddisk vis dette blir billigere, og enda billigere kabinnet så sparer du kanskje 200 kr til.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Vis du alltid skal rive ned og bygge opp igjen vil du aldri få deg en pc faktisk, for vis man alltid skal endre et oppsett for og få det billigere så vil du jekke ned på ting.

 

Det er en veldig fremtids rettet pc som vil vare en god stund og jo mer du senker prisen jo "dårligere" deler vil du få så det er jo begrenset hvor mye du kan kutte en fremtids rettet gamer pc før du har en kontor pc.

 

du kan kjøpe en enda mindre harddisk vis dette blir billigere, og enda billigere kabinnet så sparer du kanskje 200 kr til.

 

Mvh donnieakalefty

 

Enig!

 

Hvis det blir stasjonær - så blir det nok tilnærmet dette opplegget. Om jeg så heller må vente en mnd eller to.

 

Det har vært utrolig greit å få så masse innspill - særlig når en ikke har greie på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er ikke alltid så lett og få bygd en fremtids rettet pc som skal takle spill, vare lenge og samtidig være på et ganske lavt budsjett 6000 +- med operativ system er ikke så mye vis du skal ha en spill pc som skal vare en stund.

 

Det du kan gjøre er jo og vente 1-2 måneder så vil jo prisene sikkert ha synket enda mer så kjøper du tingene da og så sparer du kanske litte grann.

Noe går kanskje ned i pris og noe går kanskje litt opp i pris er sånn det er.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Vel.. Ventetiden var mer i forhold til økonomien, da enkelte huslige ting også må prioriteres... Og så den endelige avgjørelsen som må gjøres hjemme da om det blir stasjonær eller bærbar...

 

La forresten inn bud på et brukt OS alla det du har anbefalt... Vista HOme Premium 64 ett eller annet... Så får vi se om det blir napp... Da blir det OS til halv pris..

Lenke til kommentar

det er spådd av folk på ATI 48XX tråden at når 4850X2 kommer så kommer trolig de fleste kort til å gå ned i pris fordi de tror/håper at den kommer på sweet spot (perfekt ytelse til en perfekt pris) :) etter som jeg har skjønt det :)

Endret av Submit
Lenke til kommentar
det er spådd av folk på ATI 48XX tråden at når 4850X2 kommer så kommer trolig de fleste kort til å gå ned i pris fordi de tror/håper at den kommer på sweet spot (perfekt ytelse til en perfekt pris) :) etter som jeg har skjønt det :)

 

Noen som vet når det kan skje....`?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Etter et lite google søk så leste jeg at det blir sluppet i september dette er jo ikke en data jeg kan si er 100% sikkert.

Qoute:

ATI's dual RV770PRO card branded as Radeon HD 4850 X2 will be selling for $449 at launch. This is roughly $100 less than Radeon HD 4870 X2 2GB card but the 4850 X2 will end up slower, and comes about a month later than Radeon HD 4870 X2 2GB GDDR5 card.

 

 

Radeon HD 4850 X2 2GB comes with 2GB of GDDR3 memory and we don't think that cooler will look that much different. The 1GB version of Radeon HD 4850 X2 is also possible and ATI will let its partners manufacture such cards.

 

The first Radeon HD 4850 X2 2GB reference cards are expected in September, while the partner solutions should show up a few weeks after, probably at some point in Q4 2008. After years, ATI partners are starting to feel much better about this red team.

Fudzilla

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Her vart det mye engelsk ja..

 

Det er nok uansett ikke avgjørende for mitt valg..

 

Jeg tror den pakka vi har bestemt blir avgjørende for da blir det en PC som har noe fremtidssnev over seg.. Og kommer det noe nytt og plattform S775 forsvinner så kjøper jeg kanskje noen kraftigere deler som er på vei ut....

 

Det største problemet er hvis skjermkortet skifter plattform slik det gjorde da det gikk fra AGP.. Det møtte jeg min første utfordring med denne maskinene i dag...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det vil ikke skje med det første vil jeg tro.

De har akkurat sluppet PCI 2.0 så denne vil nok vare en god stund framover.

Så det er ingenting og frykte at skjermkort vil forsvinne av merket.

 

De gikk fra 1.1 til 2.0 men du slapp og kjøpe nytt hovedkort for 2.0 fungerte med 1.0 hovedkort du bare fikk 1.0 hastigheten.

 

Og de har enda ikke klart og utnytte båndbredden som fins så det blir nok en stund før de bytter til noe nytt.

 

Det nye er jo X58 chipsettet som skal ha mulighet til 3 skjermkort eller mer så de vil nok beholde PCI-express en god stund.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Nå har jeg grovt lest igjennom hele tråden, og føler for å komme med ett lite innspill :!:

 

Jeg laget selv en tråd om nesten de samme problemstillingene som deg for noen dager siden. Tiden var inne for å skaffe ny allround pc til ca 4000 var første budsjett, men etter mye om og men endte jeg på å gå opp til litt over 6000.

 

Mtp. at jeg ikke hadde bygget pc siden tidlig 2000 tallet måtte jeg ty til hjelp her på forumet, og jeg lærte enormt mye på 4 dager.

 

Spørsmålet er vel hvor fremtidsrettet du vil ha maskinen din. Jeg har til slutt valgt å gå for Komplett Gamer i25 - Creative edition

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10238

 

Den kan konfigureres nøyaktig til å være den samme som Komplett Gamer i05, så hvem av de du måtte velge er egentlig ikke vesentlig.

 

Eneste minuset jeg kan finne med en Komplett gamer PC er at den ikke har noen alternativer for DDR3 HK, men spørsmålet er vel da om det er behov for dette? DDR2 kommer nok til å være standard en stund til, og vil fortsatt være billig en tid etter at DDR3 har blitt standard.

 

Men endte opp med en total sum på 6014,- eks. frakt og OS. (Og med fare for å ende i en diskusjon vedr. moral, så sier jeg som så at OS kan lastes ned, enkelt og greit)

 

Men over til opsettet jeg har valgt:

Antec Nine Hundred sort miditower (Les en review her: http://www.tweaknews.net/reviews/antecninehundred/index.php ) Dette har nok litt "ungdomspreg" mtp. lysdioder, utforming m.m, men det ser ut til å være meget bra konstruert mtp, luftstrøm og kjøling.

 

Asus P5Q PRO (Du er da fremtidsrettet med at du har et HK med Crossfire mulighet.)

 

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz (Jeg har ikke følt behovet for firekjerner CPU, så derfor ble det dobbel)

 

Corsair Powersupply 550W

 

Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB

 

Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA2 (Valgte den rimligste disken jeg fikk lov til, for å både spare penger, og har heller ikke behov for større)

 

HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3 (Valgte dette fordi de har fjernet Sapphire 4850 fra listen. Usikker på denne da jeg ikke finner noen gode reviews, men blir enten denne, eller Gigabyte Radeon 4850, som koster grove 150kr mer. Uansett, Radeon HD 4850 er veien å gå)

 

Ellers har jeg fjernet alt mulig av de andre alternativene man kan velge i, f.eks mus, tastatur m.m, da dette er noe de fleste har fra før. Man har dog enkelte ting som brenner osv man ikke får lov å velge bort.

 

Det hele havnet da på den nette sum av 6014,- + 50,- i miljøgebyr og ca 200,- i frakt.

 

På toppen av dette har du 3 års garanti fra Komplett. Samt at du har lov til å installere ekstra harddisk m.m uten å bryte garantien.

 

Jeg velger å tro at dette gir en god maskin til det meste av bruk.

 

Dette ble kanskje litt rotete, men er litt seint etter nattarbeid, så jeg får editere den litt bedre i morgen ;)

Endret av Caliburn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Kan se ut som 4850 slår 9800gtx og nærmer seg 260 skjermkortet å noen ganger bedre.

Så jeg ville godt for 4850 kortet ivertfall.

the Radeon HD 4850

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Da har jeg rett og slett vært offline noen dager da gammel maksin sa takk for seg. Så da må en ty til muligheter på jobben i forhold til internet.

 

Men siden dette skjedde følte jeg ikke jeg hadde annet valg enn å bare bestille meg ny maskin. Og siden det haster med ny bestilte jeg ferdig bygd, da jeg ikke ville konte med dette selv...da det haster med ny..

 

Jeg bestilte Netshop sin maskin som vant dinside testen. Jeg forandre til Quad 6600, og nedgraderte til rimeligere skjermkort. Tok vekk alt av høytalere, mus, skjerm etc som jeg ikke trengte. Og tok 64 bit OS.

 

Det kostet skjorta. 7300 ett eller annet. Men da er det ferdig bygd, med tre års garanti. Men da fikk jeg hovedkortet jeg ønsket, 4 gb ram, god CPU og kabinett jeg ønsket. Mye større harddisk, samt en grei PSU tror jeg. Noe må jo være bra siden den vant testen.

 

Har ikke fått den ennå og venter i spenning. Håper den kommer til uka, men vet ikke hvor kjappe de er på slike ordrer siden de skal bygge osv....

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det koster og være kar, spessielt i data land når man finner noe man liker godt.

 

Blir nok deilig med en ny pc i hus og 3 års garanti er jo kjempe greit og ha det.

 

Lykke til med pc-en og 64 bit vista.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...