ThaKladd Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Jeg er helt nybegynner på portrett, men prøvde meg likevel men to stykk til konkurransen til Akam, uten at de strakk til. Dette er den av de som jeg skulle ønske kritikk på. Endret 7. august 2008 av ThaKladd Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det som ikke funker for meg her blir komposisjon, og bakgrunn. Lyset er greit nok det. Blir veldig tomt på toppen der, kvadratisk eller 4:5 ratio? Kanskje klonebort refleksjonen i brilleklasset? Evt gjøre den helt hvit. Bakgrunnen synes jeg bare ikke er noe pen, ganske subjektivt, med andre ord. Men ellers er det helt ok, som sagt, fint lys=) Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 croppen synes jeg også blir feil. Det er for mye luft på venstre side og over henne, og det er for lite luft på høyre side. Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Kanskje klonebort refleksjonen i brilleklasset? Evt gjøre den helt hvit. Jeg tror refleksjonen er bevisst påtenkt av fotografen. Eller hva ThaKladd? Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Jeg tror refleksjonen er bevisst påtenkt av fotografen. Eller hva ThaKladd? Korrekt. Men den kunne vært hakket bedre posisjonert der. Det samme med croppen også, med luft over siden hun ser oppover, men kanskje mer luft til høyre og mindre til venstre hadde vært bedre. Enig i at bakgrunnen blir litt ensformig hvit/grå, men det var liksom der location var. Kunne selvsagt pynta opp med noe som ikke trekker altfor mye oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 less is more.. Stort sett for portretter så ser det ikke pent ut med opp i nesa vinkel. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Noe av det viktigste til en portrettfotograf er å få folk til å ta seg bra ut. Det har du ikke klart her. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Noe av det viktigste til en portrettfotograf er å få folk til å ta seg bra ut. Det har du ikke klart her. Enig. Uheldig vinkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå