Evleos Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Det der gjelder jo Intel også - er kun FSB overklokking det går i med mindre man har en "extreme" utgave. Den absolutt letteste måten å overklokke på er gjennom amds eget overdrive program + Black edition cpu. Og for de som skal kjøpe nytt hovedkort, så se etter en med SB750 sørbrikke wink.gif Ja, men med Intel trenger du ikke ta hensyn til HT for eksemple. Der er det bare å sette minent synkront og kjøre i vei. Litt mer justering skal til med et AMD oppsett. Aldri bruk program til klokking av cpu, det funker ganske dårlig. Første bud er å alltid bruke bios. Flott post (ellers? ). Har ikke selv brukt AMDs Overdrive (Intel cpu atm), men hardware sidene jeg pleier å lese roser/bruker programmet svært flittigt - f.eks http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=473 Er langt flere innstillingsmuligheter m.t.p timings osv der enn i de fleste bioser. On a side note: Svakt av leverandøren å pare Phenom med et 6XX serie HK, altså et HK som ikke drar full nytte av Phenom, og som ikke støtter AMD OverDrive. Endret 9. august 2008 av Evleos Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) øøh, den var jeg ikke helt med på. Men uansett er min erfaring fra riggene jeg har klokket, at program generelt fungerer dårlig. Jeg har ikke prøvd det programmet du linker til, men alle andre program jeg har prøvd, både til amd og intel har ikke fungert skikkelig. Fikk klokka over 500mhz lengre i bios på intel-riggen jeg har nå enn med program. edit: Faen, glem det, så det nå. Leste feil av en eller annen grunn. Endret 9. august 2008 av Brian Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 La oss bare si at siden AMD har full kontroll med brikkesett osv, har de klart å lage et overklokkingsprogram som faktisk fungerer svært bra - med 7XX serien hovedkort. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Og så kan du klokke minnebrikkene til å yte 4 Gb minne (om det er 32-bit system) Haha, du må slutte å skrive tror jeg. Ihvertfall når det gjelder klokking. Du vet ikke hva det snakker om, og jeg tror ikke folk blir blide om dem ødelegger utstyret ditt på grunn av din feilinformasjon. Ikke lek at du kan noe, men heller lær deg litt. At du virkelig tror at det går ann å klokke minnebrikkene til å yte mer så tar du feil. Det er ikke nok ledige minnekanaler til å kjøre 4gb, siden skjermkort, lydkort, osv også bruker minnekanaler på hovedkortet. Slakt: Du må inn i BIOS'en å taste inn manuelt hva du vil at prosessoren skal yte. MEN HUSK: FOR HER ENESTE KHZ DU ØKER YTELSEN MED ØKER OGSÅ TEMPEN SOM KAN UTSETTE SYSTEMET FOR LAV YTELSE OM DU GJØR DET ALT FOR MYE!!!Nei, du får ikke lav ytelse av temperatur BIOS=BAsic Input/Output Service.BIOS = Basic Input/Output SYSTEM Bios'en er et bittelite program som ligger på hovedkortet og er helt uavhengig av operativsystemet. I BIOS kan du kortrollere alt i Hardwaren og evt senke/øke ytelse på blant annet prosessor. Om du ønsker en mer ytende "spill-maskin" anbefaler jeg at du klokker skjermkortet også littegrann (eller om det er nødvendig da )Biosen er en brikke med lagret informasjon om hardware og hvilken måte det skal starte opp på tusen takk... ok... (jeg har stasjonær) når jeg skal skifte tallene under GPU kommer det da til å stå 2,20, ghz? og da der det bare å skrive inn 2,40 f. eks.? stemmer det?Tror det...Du "skriver" det vel heller ikke. Du bruker pilene og trykker oppover for å øke antall Mhz tror jeg.Har du vært i BIOS nå eller?Du tror? Det er snakk om maskinens li eller død og du tror. Veldig imponerende. GPU = Skjermkort. Øke Mhz jaok, vet du hva multiplier er? Økning av mhz vil øke mhz også på hovedkortet, så man skal helst vite hva man gjør før man stiller det Når du har funnet det rette skal det være en slags liste med alt som er i maskinen og ved siden av skal det være tall som indikerer ytelsen på hver ting. Når du er ferdig trykker du på F10 for å lagre så går du ut, starter maskinen på nytt, høyreklikker på "Min datamaskin" og velger "egenskaper". Så skal det stå hvor det samme tallet du klokket den til!!!!Hva med å bruke CPU-Z? Du har virkelig ingen erfaring fra overklokking? Da aner ikke jeg. Prøv på youtube: Søk på AMI BIOS clockEller du kan google: PCU fsb clock program... Herregud.... Endret 11. august 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hehe, du skrev akkurat det jeg hadde tenkt å skrive hele tiden, men er helt enig. Når man ikke helt vet hvordan det foregår bør man la vær, eller i det minste opplyse om at man er usikker selv fra starten av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå