Gå til innhold

Western Digital Passport 250GB, formatere tilbake til FAT

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte en slik "Western Digital Passport 250GB", den hadde opprinnelig FAT filsystem, men jeg formaterte den slik at den ble NTFS.

Men så angra eg etterpå, har nemlig lyst å kobla den til PS3, og dermed må eg har FAT filsystem.

Men hvordan formateres den tilbake til FAT, får ikke valget om å velge mellom FAT eller NTFS lengre når jeg skal formatere.

Prøvde å formatere den i "ms-dos" også ved å skrive format x:, håpte kanskje da den ble til FAT, men det skjedde jo ikke.

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

last ned HP USB Disk Storage Format Tool så formaterer du med dette programmet da kan du velge forskjellige fil formater du vil bruke.

Format tool

lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Prøvde dette programmet, men da ble disken "redusert" til 128GB, hvordan unngås dette ?

Det går ikke for jeg tror Fat formatet kun støtter det at du får helle harddisken jeg beklager.

Vis du skal ha hele så må den være i NTFS formatet.

Qoute itpro:

FAT32 volumer kan, i teorien, gå fra mindre enn 1 MB opp til 2 TB (TeraByte). Forøvrig når den benyttes i Windows 2000/XP er maksimum størrelse på et volum 32 GB. I tillegg er den maksimale individuelle filstørrelsen på 4 GB. FAT32 er standard filsystem på Windows 98 og Windows Me, men støttes også på Windows 2000/XP.

NTFS eller FAT

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Forsøkte du alle Fat formatene?

Skal være Fat, FAT 16 og FAT 32 vis jeg husket riktig i det programmet,

Vis du prøver FAT32 så går det kanskje, for det ekke alltid det står 16 eller 32 bak Fat.

Lenke til kommentar

FAT32 tar større disker, men sløser mer med plassen til sektor addressering kan man si.

Ellers har FAT16 en god del begrensninger, dette er jo fra DOS'en sin tidsalder, så du må nok opp til FAT32 om PS3'n støtter det, men husk at ingen filer på over 4Gb kan lagres, eller flyttes på når du har hvilket som helst FAT system.

FAT16 tror jeg tar enda mindre filer enn FAT32, men skal kunne formateres til via Windows XP sitt verktøy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er veldig rart da får når jeg åpner programmet jeg linket til så får jeg

NTFS, FAT32 og FAT som file system som jeg kan formatere til, og jeg har selv brukt programmet til og formatere til FAT så jeg kunne bruke usb minne pennen til og flashe biosen min.

Du må trykke på File system "menyen" og velge FAT32 eller FAT vis det disse du ønsker.

Lenke til kommentar

Disken blir garantert ikke levert med FAT16 (limit for fat16 partisjon = 2GB) , men med FAT32 . Mange programmer rapporterer filsystem = "FAT" uten tallbetegnelsen etter . Man har også FAT12 som begrenses til 4086 clusters.

HP format tool ble opprinnelig laget for usb-pen drives.

Som sagt skal du lage "en" 250GB partisjon i fat32 bruk et annet partisjonsprogram.

Edit:

128GB grensen er relatert til manglende LBA støtte i fdisk i win98.

Står mere om det her : http://www.allensmith.net/Storage/HDDlimit/FAT32.htm

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...