Gå til innhold

Tar jeg riktig sit-ups?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er ny her, så unnskyld hvis jeg har gjort eller plassert noe feil :)

Jeg vet nesten ingenting om kosthold og trening, men problemet er altså:

Jeg tar 100 sit-ups hver dag, med ca 40 sek pause mellom hver gang jeg når 50, men tingen er at jeg får jo selvfølgelig vondt når jeg tar det, og det brenner i musklene. Men med en gang jeg har reist meg opp blir smerten borte. Jeg blir øm, men får ikke særlig vondt. Er det normalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal kjenne det i musklene når du trener, da vet du at det hjelper. Å føle smerte i muskelen etter en treningsøvelse er etter alt jeg vet ikke bra. Så ikke noe unormalt med det.

Videre vil jeg anbefale deg å øke mengden sit-ups, litt hver gang, eller eventuelt variere måten du tar sit-ups. Ihvertfall hvis du vil ha bedre resultater.

Lenke til kommentar

Egentlig bør man droppe sit-ups grunnet høy skaderisiko (skjæringskrefter i ryggsøylen) og heller vurdere andre øvelser som f.eks planken, sideplanken og noen du finner i denne artikkelen: Link Treningspump\stivhet er ikke noen indikasjon på at du får trent bra\dårligere. Ofte vil man oppleve dette ved nye øvelser eller når progresjonen blir rask, men man kan allikevel få god trening uten nødvendigvis å kjenne seg helt utkjørt i musklene man trener :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...