Corna Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Har bygd min egen pc med div gode deler. fungerte bra da jeg brukte 2 giga minne i win xp (Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64) så kjøpte jeg 2 giga til av det samme.. men da begynte problemene.. bluscreen hele tiden. bluescreen går fort, så får ikke lest hva det står. /ARG/// hehe Har også kjøpt Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD lurer på hva bluescreen skyldes.. er det fordi jeg har 4 giga i xp? kan vel ikke være det. eller er det kanskje noen instillinger i bios jeg må endre, slik at det ikke klikker. Har dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341381 Har formatert flere ganger også Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Kan være at rambrikkene du kjøpte er skadet, har du testet og bare bruke de nye rambrikkene? Det er mest sannsynlig ikke XP for selvom du stappet den med 4gb så skal det fungere uten problemer. Har du prøvd og fjerne lydkortet og sett om det fungerer da? memtest+86 Lenke til kommentar
Corna Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Kan være at rambrikkene du kjøpte er skadet, har du testet og bare bruke de nye rambrikkene?Det er mest sannsynlig ikke XP for selvom du stappet den med 4gb så skal det fungere uten problemer. Har du prøvd og fjerne lydkortet og sett om det fungerer da? memtest+86 Nå har jeg testet alt mulig. windows er starter ikke opp engang. hehe.. rare greier. testet de forskjellige ram-brikkene. tatt ut lydkortet, byttet pci expressplass på skjermkort.. merkelige greier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Merkelig så selv om du går tilbake til de gamle rambrikkene så går det ikke? viftene spinner og alle strøm kontakter er koblet til? Alt som må være der er satt på plass og sitter godt? Lenke til kommentar
Arne90 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 skader aldri å prøve å reinnstalere, om du har testet alt av hw, så er det jo rett og slett merkelig. Du kan vel ha så mye ram du vil, du får bare ikke brukt den`? Lenke til kommentar
Corna Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Merkelig så selv om du går tilbake til de gamle rambrikkene så går det ikke? viftene spinner og alle strøm kontakter er koblet til? Alt som må være der er satt på plass og sitter godt? Alt sitter godt fast ja. Jeg begynner å tro at det er noe galt med windows'n min. Vurderer å kjøpe en versjon faktisk. Kan ikke fatte hva det er som gjør at det bare stopper. Det er akkurat som om jeg skal ha klokket pc'n altfor mye slik at den bare henger seg. det har jeg jo ikke gjort. Temperaturen er helt normal på alle kort/cpu, så d er ikke det heller. Lenke til kommentar
Corna Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 skader aldri å prøve å reinnstalere, om du har testet alt av hw, så er det jo rett og slett merkelig. Du kan vel ha så mye ram du vil, du får bare ikke brukt den`? Har reinstallert win xp flere ganger.. begynner å lure på om versjonen jeg har et fucka opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det kan godt hende, er det en gammel cd? som har masse riper i seg? Prøv og få tak i en ny xp cd. og se om det hjelper eller spør noen du kjenner om de har en xp cd du kan låne bare. men skal du ha 4gb med ram så anbefaler jeg deg vista 64 bit home premium så du får utnyttet all rammen din. Lenke til kommentar
Corna Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Det kan godt hende, er det en gammel cd? som har masse riper i seg?Prøv og få tak i en ny xp cd. og se om det hjelper eller spør noen du kjenner om de har en xp cd du kan låne bare. men skal du ha 4gb med ram så anbefaler jeg deg vista 64 bit home premium så du får utnyttet all rammen din. Cd'en er kleen uten riper.. men begynner å lure på om det kan være noe der. irriterer meg at jeg ikke får sett hva som står på bluescreenen! da hadde mye vært gjort. Vista er jeg ikke glad i, selv om jeg får utnyttet all rammen.. men det hadde sikkert vært greit nok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Vista 64 bit er veldig stabilt for tiden og de problemene som var der når vista ble sluppet er så godt som fjernet. Det var jo barnesykdommer som altid vil være når noe nytt blir laget, så vis jeg var deg ville jeg godt over tit vista. Skjønner godt at det irriterer deg at det ikke fungerer. Du kan vurdere og sende den inn og få pc-en testet for det kan være noe galt med den så får du delene testet og nye deler vis de er ødelagt. Lenke til kommentar
Corna Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Vista 64 bit er veldig stabilt for tiden og de problemene som var der når vista ble sluppet er så godt som fjernet. Det var jo barnesykdommer som altid vil være når noe nytt blir laget, så vis jeg var deg ville jeg godt over tit vista. Skjønner godt at det irriterer deg at det ikke fungerer. Du kan vurdere og sende den inn og få pc-en testet for det kan være noe galt med den så får du delene testet og nye deler vis de er ødelagt. Okay.. ja ser den.. har du noen msn adresse foresten`? kunne vært greit å snakke over der, hvis du ikke allerede har 100 folk som meg som spør litt:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Sendte deg en PM angående spørsmålet ditt. Det er viktig og spørre vis du ikke får det til, vis du aldri spør vil du aldri lære. Så med og hjelpe andre så lærer du mer selv. Lenke til kommentar
Arne90 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Har du et kamera som er tålig godt? Du kan filme skjermen, så se filmen igjen og pause den der blue screenen kommer, gjør det hele litt lettere sikkert. Er jo ikke alltid det står noe nyttig på blue screenen da. Lenke til kommentar
janejak Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 du kan deativere oppstart etter blåskjerm med å trykke F8 rett etter BIOS har kjørt POST men før du får vindows sin loader skjerm, velg deativer automatisk omstartstart etter systemfeil skriv da ned alle feimeldinger som det står i blåskjermen inkudert den stop koden som står der Det kan godt hende, er det en gammel cd? som har masse riper i seg?Prøv og få tak i en ny xp cd. og se om det hjelper eller spør noen du kjenner om de har en xp cd du kan låne bare. men skal du ha 4gb med ram så anbefaler jeg deg vista 64 bit home premium så du får utnyttet all rammen din. Cd'en er kleen uten riper.. men begynner å lure på om det kan være noe der. irriterer meg at jeg ikke får sett hva som står på bluescreenen! da hadde mye vært gjort. Vista er jeg ikke glad i, selv om jeg får utnyttet all rammen.. men det hadde sikkert vært greit nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå