HulkHaugen Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Corsair VX-serien er vel på 2. eller 3. plass hos silentpcreview.com, og da er det ikke dårlig. En kompis kjøpte nettopp en VX540, og den var forbausende stille. Tror du skal lete lenge etter en som vil anbefale deg geil foran corsair minnet. begge er CL5 og har tilnærmet identisk ytelse. Men jeg var også i tvil mellom de to før, og da fikk jeg alle rådene mot nettop corsair. Kjølepastaen har litt å si ja, og er verdt de usle kronene mener jeg. Ser ut som du har tenkt til å bruke medfølgende cpu kjøler? det er forøvrig en kjølig cpu, men jeg ville vasket bort den orginale og brukt arctic silver 5 isteden. smøres ut med et bankkort e.l. i et tynnest mulig heldekkende strøk. den er forholdsvis tykk, så det er ikke noe vanskelig. lykke til. Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Da har vi psu og minne i boks. Takker. På dvd drev, er det bare å velge det billigste eller er de råtten/bråker? Edit: oppdatert handlevogn, amentio har alt til 6300, ikke ille vel? http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=79372 Endret 14. august 2008 av svenni84 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Ser fin ut som en fin pc nå. Det er bare og velge den billigste dvd brenneren vis du bare skal ha en helt vanlig brenner, det er kanskje mer at du trenger de dyre vis du skal brenne hele tiden eller trenger noe helt spessiele brenne formater. Den du har valgt brenner det mest vanlige. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Da tar vi den. Kikket på en test av 4850 kortet fra gigabyte, det ble varmt, men var rimelig stille skriver de. Hvordan vil det klare seg i min kasse? Vil det bli for varmt hos meg eller tipper dere det går bra? Evt så har jeg satt opp en konfig nå med et His kort, kanskje denne er kaldere, men bråker mer? Altså dersom det er stille og ikke for varmt er dette det beste. Ingenting skal klokkes, så ikke tenk på det. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Blir stille nok denne. Men originalkjøleren KAN støye litt om prosessoren belastes mye. Om du har råd kan du invistere i en annen kjøler der. F.eks Zalman CNPS9500. Slå på viftestyringen på hovedkortet og den går på rundt 1500RPM. Da høres den så og si ikke. Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Blir stille nok denne. Men originalkjøleren KAN støye litt om prosessoren belastes mye. Om du har råd kan du invistere i en annen kjøler der. F.eks Zalman CNPS9500. Slå på viftestyringen på hovedkortet og den går på rundt 1500RPM. Da høres den så og si ikke. Takker for oppmuntring. Regner med du snakker omcpu kjøler? Det er kanskje en idè jeg bør titte på. For se på priser. Og skjermkortet, det klarer seg selv (uten å bråke for mye når jeg jobber/redigerer bilder etc)? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Noe annet enn stock CPU-kjøler er unødvendig. Dem var et problem på noen E6XXX, men har ikke hørt om noen problemer på E8XXX-serien Skjermkortet lager nok ikke noe unødvendig støy eller varme det heller Ser bra ut i mine øyne, men personlig ville jeg byttet harddisk til Samsung Spinpoint F1 750 GB Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Da tror jeg vi er fornøyd. Amentio (har alle varene) Lagerstatus Pris Antec Performance One P182 990,- Asus P5E 794,- Corsair TWIN2X DDR2 4096MB (2x2048MB) 596,- Corsair VX 550W 595,- HIS Radeon HD 4850 1250,- Intel Core 2 Duo E8400 1208,- Samsung SH-S203D 160,- Western Digital Caviar Blue 500 GB 500,- TOTALT 6093,- -Dropper ekstra cpu kjøler, dersom det bråker for mye får jeg heller ta det senere. -Tror jeg beholder WD disken såfremt den andre ikke er mye bedre (ikke bare flere GB). -Tar HiS 4850 kortet siden det var billigst hos amentio. -Fant et asus x38 hovedkort til ca 800. Det virker bra (er vel bedre en P5q-variantene?) Ram, psu, cpu, dvd er vel ferdigdiskutert og godkjent. Takk for hjelpen alle mann. Nå skal jeg speide litt i skjermmarkedet og skaffe tastatur. Kanskje jeg trenger hjelp igjen til å snekre det sammen, da sier jeg ifra i alle fall . Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 hva slags pris og størelse er du ute etter var en som spurte etter skjerm så jeg ga han 3 forskjellige du kan jo sjekke ut tråden? skal du ha 24 tommer i 2500 klassen så er Benq G2400W veldig bra. Ny lcd skjerm tråd mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Jeg er litt usikker. Pris: får man noe særlig bedre kvalitet dersom man legger ut 3000-3500 vs 2500? Skal bruke denne til bilderedigering så det hadde vært ok med bra farger, samtidig blir nok alt himmelsk i forhold til laptoppen jeg har nå. Størrelse: 22 eller 24. Men 24 er kanskje for digert å jobbe behaglig på? Jeg vet ikke helt bør vel komme meg i en sjappe og sjekke. Leste (skummet) en test på Anadtech om 5-6 24", en samsung og en gateway som kom meget bra ut, men best av alle var en Dell. Dellen koster rigtignok 5000 hos dell norge... Samsungen (et eller annet 2346HM) og gatewayen (finnes ikke i prisguiden) har jeg ikke sjekket i prisguiden. Edit: man burde kunne velge panel i prisgaiden! Edit 2: Denne samsungen:Samsung SyncMaster 2693HM, den er faktisk 25,5", litt vel digert kanskje. Ang dell så har de en 22"(3200kr) og en 24"(5100kr) i prisgaiden, er disse like minus antall "? Endret 14. august 2008 av svenni84 Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 jeg leste i en artikkel for ikke så lenge siden at forskere hadde kommet frem til at 24" widescreen var det idéelle å jobbe på. Økt produktivitet visstnok, så tror ikke det blir for stort. Ikke gå under 22" ihvertfall... Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Er med på den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Denne er ivertfall utrolig bra til spilling, vanlig bruk og word jobbing fordi du kan ha 2 dokument sider på 1 gang noe som er veldig behagelig. Har hatt den i nå 3 måneder og den er utrolig bra og bruke. Benq G2400W Benq G2400W test Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå