Gå til innhold

vannkjøling ifra hoved-nettet...?


Azaziel

Anbefalte innlegg

Hvis tanken din er å koble deg dirkete på vann-nettet så er ikke det smart da det er på et helt annet trykk enn pumpen i vannkjølingen din lager. Delene i vannkjølingen vil ikke takle trykket.

 

Denne diskusjonen har vært oppe flere ganger før. Er ikke å anbefale.

 

 

 

Det var slik denna tråden kom til verden, eg tenkte tanken åså bjunte å lese litt om det..

Har også komt fram t at det vil fungere dårlig, så då slo ideen inn om å lage ein varmeveksler istedet, å det tror eg vil kjøle ganske så bra..

 

post-138885-1219000084_thumb.jpg

 

her har eg kjapt tegna ei skissa over hvordan det vil se ut...

post-138885-1219000131_thumb.jpg

Endret av Azaziel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså Den måten du tegner det opp nå er mulig. Men det krever mye jobb ikke bare med å få dette opp å gå. Men det krever også en del jobb med forsikringseskapet ditt. For dette må du ha godkjent fra dem. Pga hvis dette skulle begynne å lekke vil du meget raskt ha 120liter vann utover golvet. Og når du da får inspeksjon fra forsikringselskapet på døren etter dette har skjedd så vil du ikke få penger igjen da dette ikke har vært godkjent fra dem.

Dermed sitter du igjen med en regning som raskt vil bli noen ti tusen lapper og en del arbeidstimer.

Slik som jeg ser det er det mye bedre å evt grave ned en tank i hagen eller henge en radiator på veggen eller på taket. Hvis du først skulle gjøre noe uten om det vanlige.

Lenke til kommentar
Altså Den måten du tegner det opp nå er mulig. Men det krever mye jobb ikke bare med å få dette opp å gå. Men det krever også en del jobb med forsikringseskapet ditt. For dette må du ha godkjent fra dem. Pga hvis dette skulle begynne å lekke vil du meget raskt ha 120liter vann utover golvet. Og når du da får inspeksjon fra forsikringselskapet på døren etter dette har skjedd så vil du ikke få penger igjen da dette ikke har vært godkjent fra dem.

Dermed sitter du igjen med en regning som raskt vil bli noen ti tusen lapper og en del arbeidstimer.

Slik som jeg ser det er det mye bedre å evt grave ned en tank i hagen eller henge en radiator på veggen eller på taket. Hvis du først skulle gjøre noe uten om det vanlige.

 

 

 

Eg vett, det kan bli baluba med forsikring viss det gå t helvete..

Skjekket det opp med et rørlegger firma idag om de kan gjøre jobben slik at den blir godkjent, men det kom ikkje på tale...kjipt, men eg forventa svaret...

det som vaar at de ikkje gjekk god for det, er at eg må modde trykktanken på en eller annen måte, blir liksom litt liten plass å trykke inn ein radiator inn inntak eller drenerings punktet i bunn av den;-)

 

Men å grave den ned i plenen er kansje ikkje så domt.. hvor dypt og hvor mange grader vil den holle seg på i et typisk vestlands klima, vet du/noen???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...