tormi Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hei! Dere ser maskin oppsettet mitt i signaturen. Vil jeg ha noe å hente på å investere i et separat lydkort? Vil det ha noe å si ytelsesmessig for pc'en opp mot spilling? Dersom dere mener ja, kan dere anbefale et greit 5.1 lydkort (har 5.1 høytallere - slikt sett med 3 ledninger som skal inn i lydkort inngangen). Jeg er ikke en DJ eller musikk mekker så trenger ikke noe heftig, men vil som sagt ha 5.1 + et kort som virker... Vista32 er OS'et. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Behold det som er integrert for det er et 7.1 lydkort. Kan ikke se noen grunn for at du skal bruke penger på noe nytt lydkort når du allerede har et 7.1 lydkort som ser ut til og være mer enn godt nok. Info om kortet ditt: Lyd Lydutgang Lydkort Lydmodus 7.1 surround Tilpassede standarder High Definition Audio Hovedkortet Lenke til kommentar
tormi Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Behold det som er integrert for det er et 7.1 lydkort. Kan ikke se noen grunn for at du skal bruke penger på noe nytt lydkort når du allerede har et 7.1 lydkort som ser ut til og være mer enn godt nok.Info om kortet ditt: Lyd Lydutgang Lydkort Lydmodus 7.1 surround Tilpassede standarder High Definition Audio Hovedkortet Ok - thx. En ting mindre å bry mine små grå med Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Bare hyggelig og kunne hjelpe deg med spørsmålet ditt. Ingen vits og bruke sine små grå vis du kan få andre til og gjøre det for deg. Kjempe fin pc du har fin cpu du har samme som meg Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Athovedkortet har 7.1 betyr ikke at det er bedre lyd en et hovedkort som har 5.1 f.eks. Det forteller kun hvor mange høytalere det støtter. Har du 7.1 betyr det 7 høytalere pluss 1 subwoofer. har ingen ting å gjøre med lydkvalitet. Om det lønner seg å kjøpe et lyd kort er opp til deg selv. Det finnes mange grunner til at et lydkort kan bli et godt kjøp. X-fi serien fra creativ er definetivt hva du bør gå etter. Uansett, det beste med et ekstrent lyd kort er jo selvfølgelig lyden. du trenger ikke være en sterofil får å høre forskjelden. Vis du spiller, spesielt nye spill, kan et eksternt lyd kort øke din Fps med hele 10. Grunnen til dette er at lydkortene fra x-fi serien(og mange andre lydkort for den saks skyld) har egene Cpu'er. Den behandler lyden selv for å si det enkelt, istedenfor at cpu'en din må jobbe med lyden. altså du avlaster den for en del arbeid. Har selv ikke hat noe penger til å få prøvd noe av det, men har lest mye om det, og har kompiser som har prøvd det ut. Endret 13. august 2008 av AtleBer Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Athovedkortet har 7.1 betyr ikke at det er bedre lyd en et hovedkort som har 5.1 f.eks. Det forteller kun hvor mange høytalere det støtter. Har du 7.1 betyr det 7 høytalere pluss 1 subwoofer. har ingen ting å gjøre med lydkvalitet. Om det lønner seg å kjøpe et lyd kort er opp til deg selv. Det finnes mange grunner til at et lydkort kan bli et godt kjøp. X-fi serien fra creativ er definetivt hva du bør gå etter. Uansett, det beste med et ekstrent lyd kort er jo selvfølgelig lyden. du trenger ikke være en sterofil får å høre forskjelden. Vis du spiller, spesielt nye spill, kan et eksternt lyd kort senke din Fps med hele 10. Grunnen til dette er at lydkortene fra x-fi serien(og mange andre lydkort for den saks skyld) har egene Cpu'er. Den behandler lyden selv for å si det enkelt, istedenfor at cpu'en din må jobbe med lyden. altså du avlaster den for en del arbeid. Har selv ikke hat noe penger til å få prøvd noe av det, men har lest mye om det, og har kompiser som har prøvd det ut. Han mener selvfølgelig øke fps og ikke senke den. Endret 13. august 2008 av AllColor Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) hehe, ja fiksa det nå. Endret 13. august 2008 av AtleBer Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Har du lydutstyr som er av litt bedre kvalitet kan du hente en del på å kjøpe et lydkort. Jeg kjører lyden til anlegget, og merka god forskjell fra hk og lydkortet. Jeg ville kansje satset på noe annet en creative, i og med at det finnes mye annet som er bedre der ute. men alt avhenger av hvor kresen du er på lyden, og hvor mye du vil legge i det. Bruker du pc'n mye til musikk er det absolutt verdt det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Har selv creative X-fi extreme gamer og prøvd det integrerte lydkortet både med og uten programmene creative har lagd for og gjøre lyden bedre. Bruker et Logitich Z-5500 lyd anlegg og selvsagt merker jeg forskjell når jeg spiller men ville ikke sakt forskjellen er verdt prisen jeg betalte for det kortet. Selvsagt er lyd utrolig viktig for deg så går du for et eksternt lydkort men ønsker du bare helt vanlig godkjent lyd så spar pengene og bruk det interne lydkortet. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Har selv creative X-fi extreme gamer og prøvd det integrerte lydkortet både med og uten programmene creative har lagd for og gjøre lyden bedre. Bruker et Logitich Z-5500 lyd anlegg og selvsagt merker jeg forskjell når jeg spiller men ville ikke sakt forskjellen er verdt prisen jeg betalte for det kortet. Selvsagt er lyd utrolig viktig for deg så går du for et eksternt lydkort men ønsker du bare helt vanlig godkjent lyd så spar pengene og bruk det interne lydkortet. Mvh donnieakalefty Ja, er ening der. men er man speiselt glad i god lyd så er det ikke bortkasta penger. Lyd kort har lenge hvert "bortkasta" og ikke mange har brukt det. Men får Gameere som vil nå det opptimale av en pc, bør du ha med et godt lyd kort. Lenke til kommentar
tormi Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Jeg er ikke så kresen på lyden, er fornøyd med den lyden jeg har. Men er ute etter å avlaste CPU - spiller AoC og det er krevende selv for min maskin. Derfor jeg da ville vurdere å kjøpe et eksternt med dette i tankene. Lydkortet måtte isåfall ta "loaden" av CPU - det ville være hele poenget i denne sammenhengen. Hvor billig lydkort kan man få til dette bruket da? Er forøvrig godt fornøyd med CPU - det må jeg si, men har slitt litt med HK - selv om det nå virker å gå stabilt endelig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Da kan jeg anbefalle deg X-Fi XtremeMusic det er lagd for ditt bruk så det kan jo passe deg bra da. Du får jo også utnyttet det X-fi serien var så kjent og det var jo at de ga bra lyd. Koster 445 kr så det er ikke så mye heller at du blir for fattig. X-Fi XtremeMusic Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå