stian15 Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg ska kjøpe et hovedkort snart men jeg lurer på: 1.Skal jeg ha hovedkort som støtter Pentium eller AMD ? 2.Hvis Pentium, hva slags hastighet ? 3.Hvis AMD, hva slags hastighet ? 4.Trenger jeg mer enn 250W strømforsyning ??? Satser på at dere svarer på spm. mine Vennligst hilsen Stian Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Du trenger minst 300w til begge for å være på den sikre siden. Du glemte å si om du skal overklokke eller ikke. Du glemte å si hvilket pris-segment du vil ha forslag i. 8) Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 kjøp amd du velbegrunnet svar må jeg si kanskje vente med å anbefale noe til han sier hva han har tenkt seg for type maskin? Lenke til kommentar
hysing Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 amd e bæst. det vet vi alle sammen. på både pris og ytelse. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Det var da svært så saklige svar vi ga da..? Du bør ha hvertfall 300W. Om du bør velge Intel eller AMD får du nok neppe noe svar på, men du kan jo lete litt i tidligere tråder og gjøre deg opp en mening selv. Uansett får du et bra system. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Krone is eier banan splitt annyday. Nokia eier Erikson. Det er viktigere med 5.1 lyd en god stereo. Bass er viktigere en diskant. Fargen på kabinettet er viktigere en hva som er inni. Get it? Det er subjektivt, de har hver sine foredeler og ulemper. Personlig valgte jeg AMD, men har bygd en helt fin P4 maskin til en kammerat. Slikt spørsmål resulterer altid i flaming/spaming her på forumet så det beste er å ungå amd vs Intel debatter helt. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Let the fight begin.... Men jeg ville gått for AMD Barton ! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Let the fight begin.... Men jeg ville gått for AMD Barton ! Nok et velbegrunnet svar... Lenke til kommentar
stian15 Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 takk for alle svarene: kjøper meg en 350W chieftec strøm... AMD er jo best som dere sier ,så jeg går for det... et hjemmelaga kabinett skal jeg også ha: 80cm høyt og ca.25-30 cm bredt, det burde vel være bra Overklokke skal jeg kanskje gjøre men man får se!!! Send mer svar Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Et hjemmelaga kabinett som er så stort som du håper på å bygge er utrolig upraktisk! Hvis du skal bygge kabinett selv, bygg det så lite som mulig! Har selv bygd et "stort" kabinett engang, på rundt 70x50x50, og huffavmeg så unødvendig det var å ha det så gigantisk... Lenke til kommentar
stian15 Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 jaja, trenger egentlig ikke så stort kabbinett, tror jeg tar et kabbis som er på 60-70cm i høyden... Håber dere kan sende inn svar anngående kabbiset og andre... Send gjerne inn eksempler på hvordan jeg skal bygge dette Kabinettet... Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg ska kjøpe et hovedkort snart men jeg lurer på: 1.Skal jeg ha hovedkort som støtter Pentium eller AMD ? 2.Hvis Pentium, hva slags hastighet ? 3.Hvis AMD, hva slags hastighet ? 4.Trenger jeg mer enn 250W strømforsyning ??? Satser på at dere svarer på spm. mine Vennligst hilsen Stian Som de fleste her sier er det ikke noe klart svar på spørsmålene dine. Skal du ha det grommeste ville jeg valgt P4 3.03 med HT fremfor XP3000. Skal du ned i nedre økonomilag er XP1700 uslålig i pris/ytelse og veldig OC vennlig. I midten er jeg mer usikker og de skiller seg vel ikke ut så mye. Kommer det derimot HT modeller fra Intel på 2.2- 2.4 kan disse bli harde å slå. Akuurat nå tror jeg vel AMD er biligere også i det segmentet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 takk for alle svarene: kjøper meg en 350W chieftec strøm... AMD er jo best som dere sier ,så jeg går for det... et hjemmelaga kabinett skal jeg også ha: 80cm høyt og ca.25-30 cm bredt, det burde vel være bra Overklokke skal jeg kanskje gjøre men man får se!!! Send mer svar Nok en som ble lurt, stakkars gutt Lenke til kommentar
stian15 Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 jaja.. jeg hadde en gang i tiden en 1800+ fra AMD men den solgte jeg pga. dårlig hastighet !!! jeg ble lurt ???? av hvem ? :-? Lenke til kommentar
Xargo Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 lurt? amd athlon xp2500+ eier :smile: Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg ska kjøpe et hovedkort snart men jeg lurer på: 1.Skal jeg ha hovedkort som støtter Pentium eller AMD ? 2.Hvis Pentium, hva slags hastighet ? 3.Hvis AMD, hva slags hastighet ? 4.Trenger jeg mer enn 250W strømforsyning ??? Satser på at dere svarer på spm. mine Vennligst hilsen Stian Som de fleste her sier er det ikke noe klart svar på spørsmålene dine. Skal du ha det grommeste ville jeg valgt P4 3.03 med HT fremfor XP3000. Skal du ned i nedre økonomilag er XP1700 uslålig i pris/ytelse og veldig OC vennlig. I midten er jeg mer usikker og de skiller seg vel ikke ut så mye. Kommer det derimot HT modeller fra Intel på 2.2- 2.4 kan disse bli harde å slå. Akuurat nå tror jeg vel AMD er biligere også i det segmentet. Veldig enig i XP1700 uttalelsen Må nesten nevne at hvis du skal på high-end så er P4 2,66 et godt valg, klokkes vanligvis til 3,0 - 3,3 ghz, ellers er det P4 2,4/1,8 som begge kan klokkes til 2,6-2,9 ghz... Det er svært enkelt å overklokke med intel da, kan helt fint bruke boxed viften hvis du ikke setter opp volt'n så mye og de har pci/agp lock og når du får opp fsb'n så får den eeenda mer minnebåndbredde Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 jeg har 250watt på mitt system....det går så vitt ..pcn reboter....det er umulig å overklokke.....så 250 er ikke å anbefale... PS ny 400w ligger å venter på meg på posten 8) 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå