Gå til innhold

"Åndenes Makt" Svada? Eller er det kanskje noe i det?


Anbefalte innlegg

Likevel så finnes det nok av beviser

Nei, det gjør ikke det. Kutt ut dette tullet ditt er du snill.

 

 

Alle vet da at vitenskapen ikke har funnet ut alt som er å vite. Hva består quarker av f.eks?

Så kvarker er "more than meets the eye"?

 

Og det du sier er "vitenskapen har ikke forklart alt enda, derfor OVERNATURLIG"? Du sier også at vitenskapen "har sine begrensninger", men svarte ikke på hva du mener IKKE har disse begrensningene. Siden du tydeligvis mener det er noe som fungerer bedre enn vitenskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror hvertfall jeg er snillere enn dere

Du tror du er snillere, men like etter setter du i gang med personangrep?

 

Dere har en blokkering et eller annet sted.

Merkelig definisjon av "snill"...

 

 

Det finnes nok mange svindlere, men vi kan da ikke være 100% sikre på at spøkelser eller synske ikke finnes.

Det er ingen grunn til å tro at de gjør det.

 

 

NikkaYoichi, Du er snill når du mener du kan forklare det på noen annen måte, men samtlige av disse andre måtene faller bort hadde jeg forklart deg om den episoden.

Du bruker EKSTREMT mye tid på å skrive tull i dette forumet. Hvorfor kan du ikke bare fortelle denne historien din? Det kan ikke bli mer bråk enn det er allerede. Det er EKSTREMT usaklig, frekt og uanstendig å la være å fortelle mer når du faktisk BRUKER DENNE PÅSTÅTTE HISTORIEN DIN FOR Å UNDERBYGGE DET DU SKRIVER.

 

Og hvordan oppsto så dette "et eller annet"? Her slutter vitenskapen og synsingen tar over

For noe tull. Fordi det er noe vi ikke kan forklare akkurat nå så skal vi bare synse i vei? Tåpelig.

Lenke til kommentar

En kan ikke forvente at ignoranter forstår det minste av kvantemekanikk.

Elementer av denne type vil heller forklare det de ikke forstår med "ånder" og "kraft" selv om det ikke forklarer det aller minste.

 

Dette viser bare at vedkommende "troende" fatisk ønsker at deres fantasi skal være sann. Og hey, presto, så er det sant. Bullshit spør du meg. DEt finnes ingen bevis for ooogy booogy wooo.

 

Noensinne.

Ike på film.

Ikke på foto.

 

- Og anekdoter er IKKE BEVIS!

Lenke til kommentar

Pricks, Du misforstår alt, jeg tror det kan være fordi du tror vi tenker ulikt mens vi faktisk tenker i de samme baner.

Uansett, det jeg mener med bevis er noe som udiskutabelt påviser noe. Ikke nødvendigvis noe du kan ta med og selge eller kjøpe i en butikk. Hvordan kan du bevise vitenskapelig at du har tenkt på en rosa elefant med sløyfe? Det er ikke like enkelt som å vite at du har gjort det iallefall.

 

 

TrondH86, Ja, poenget er at uansett hvilken forklaring du velger så blir den ikke logisk. Det er ingenting som tilsier at det skal være det heller, for verden er abstrakt.

At universet oppsto fra noe er ikke så mye bedre enn å si det alltid har eksistert..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvordan kan du bevise vitenskapelig at du har tenkt på en rosa elefant med sløyfe?

Man har faktisk begynt å klare å få drømmer og tanker på en skjerm, altså at man kan direkte lese hva man tenker.

 

At universet oppsto fra noe er ikke så mye bedre enn å si det alltid har eksistert..

Det er sant, men det gjør ikke vi heller, vi sier bare at vi ikke vet svaret, som er mye bedre enn begge alternativene.

Lenke til kommentar
vi sier bare at vi ikke vet svaret, som er mye bedre enn begge alternativene.

 

Hvordan kan du si at du vet 100% sikkert at gud ikke skape universet da?

Å herregud, les postene hans da......

 

 

Det VI sier er at vi ikke vet dette enda, fordi det ikke er en puck av noe slag som tyder på at det universet er gudeskapt...

 

Vi VET altså ikke, vi har aldri hevdet noe som helst med 100% sikkerhet nettopp fordi det ikke ER noe som er hundre prosent sikkert... (Vel, DEt er hundre prosent sikkert at ingenting er hundre prosent sikkert da...... Greit? :) )

 

Vi sier altså IKKE at det ikke kan være skapt av en gud..... Ser du forskjellen? Men sier vi at det ER skapt av en gud er det da noen vits i å sjekke? Nei, ikke i følge VELDIG mange religiøse, for sjekker du er jo det det samme som å tvile på guds ord, ikke sant? Og gode troende tviler IKKE på guds ord, basta bom og har derfor heller ingen grunn til å sjekke...... :roll:

 

Så de som faktisk er 100% sikre på at gud skapte alt ting er jo nettopp de som hevder dette, ikke vi andre som kun sier at vi ikke vet, men at vi må SJEKKE...

 

:)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Gud var før big bang. face it

 

Hvordan kan DU VÆRE 100% sikker på deg :)

 

 

Og hvorfor skal vi "face" det?

 

Da er jeg redd at vi må "face" at det bor troll i fjellene på Dovre også... :no: Og at do draugen bor nede i dassen din :)

Endret av TSP
Redigerte bort sitater (de samme som ble redigert bort i forrige innlegg)
Lenke til kommentar
Gud var før big bang. face it

 

Du har feil. Det var det flygende Spaghettimonsteret som var før Big Bang.

 

Faktisk, etter å ha tenkt meg om, så har du helt rett. Men det var Ra som skapte og var før Gud, og det var Det Flygende Spaghettimonsteret som skapte Ra, og som er slutten på rekken. :)

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Gud var før big bang. face it

 

Du har feil. Det var det flygende Spaghettimonsteret som var før Big Bang.

 

Det, også et par troll og noen nisser og et par drager... og de kødda det til og derfor smalt det..... og her er vi dere.... :D

 

:)

 

Er nesten litt andektelig over så utrolig ignorante folk syntes jeg.... Er så en får lyst til å minne de på å puste... :p (Eller kanskje ikke...?)

Lenke til kommentar
Hvordan kan du bevise vitenskapelig at du har tenkt på en rosa elefant med sløyfe?

Man har faktisk begynt å klare å få drømmer og tanker på en skjerm, altså at man kan direkte lese hva man tenker.

 

At universet oppsto fra noe er ikke så mye bedre enn å si det alltid har eksistert..

Det er sant, men det gjør ikke vi heller, vi sier bare at vi ikke vet svaret, som er mye bedre enn begge alternativene.

 

Hele poenget mitt er bare at mangel på bevis ikke er bevis for ikke-eksistens, du kan spørre hvem som helst og enhver bør være enig med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...