Gå til innhold

"Åndenes Makt" Svada? Eller er det kanskje noe i det?


Anbefalte innlegg

Lest gjennom innleggene nei, har bare lest et par av dem. Har vel aldri sagt jeg lest gjennom alt :p

Tenkte meg det. :no:

 

Dere kan skrike etter "bevis" til dere blir blå. Personer har visse erfaringer, og det kunne ikke falle meg inn å stole blindt på oppmålt/vedtatt videnskap om hva det er.

Fint for deg og lykke til videre i livet ;)

 

Så deg og enklelte, forkommer meg som de reneste parodier. Dere får bare gnåle om "synsing", "påstander" og skrike etter "bevis" med alle utropstegn dere kan oppdrive. Men dere har ikke noe med å "kreve" noe som helst. Dummeste jeg har hørt..

He he, i motsettning til Jalla så foretrekker jeg å reagere på sånne som deg med humor :D

 

For bare hør: Du svarer på en tråd i et forum UTEN å ha lest noen av innleggene som faktisk, langt på vei, hadde forklart deg hvordan ting henger sammen og hvorfor din store tro på løse påstander IKKE har fotfeste i virkeligheten. Når vi, snille som vi er og alltid beredt til å hjelpe, svarer deg og til og med gir deg tilleggs opplysninger du har muligheten til lære noe av og sjekke sannhets gehalten i selv blir du sur og svarer med svada om at vi ikke trenger å komme med belærende tone ovenfor deg osv osv... neivel, jeg har skjønt det, for lærdom er ikke noe for deg tydeligvis. Du tror på absolutt alt som blir fortalt deg og det er sikkert greit det for deg, men ikke for oss som har kommet litt lenger enn deg og krever litt i tillegg når noen kommer trekkende med fantastiske historier (OK, det var kanskje litt belærende, men jeg står for det jeg sa!)

 

By the way: Viste du at nissen kommer i år allikevel? Isen har ikke smeltet under huset hans på nordpolen som disse hersens forskerne trodde så han er i rute, det er bare å ønske seg gaver, for nissen kommer han, akkurat som han gjorde i fjor!! :p (It's so hard not to...... :no:)

 

Så kommer du, av alle, og hevder at vi ikke skal kreve bevis for det vi så skal tro på, vi skal altså tro på dette sludderet uten en flik av noe som helst som kan være holdbart og når vi påpeker dette blir du ufin.... :nei:

 

Vel, da foreslår jeg at du holder deg vekk fra forum jeg, for forum er et sted du diskuterer, OG lærer en masse, og er altså ikke et sted der du kan komme å slenge fra deg håpløse påstander uten å ha noe å bygge på, slik du ser ut til å tro.

 

Ha en god dag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lest gjennom innleggene nei, har bare lest et par av dem. Har vel aldri sagt jeg lest gjennom alt :p

Tenkte meg det. :no:

 

Dere kan skrike etter "bevis" til dere blir blå. Personer har visse erfaringer, og det kunne ikke falle meg inn å stole blindt på oppmålt/vedtatt videnskap om hva det er.

Fint for deg og lykke til videre i livet ;)

 

Så deg og enklelte, forkommer meg som de reneste parodier. Dere får bare gnåle om "synsing", "påstander" og skrike etter "bevis" med alle utropstegn dere kan oppdrive. Men dere har ikke noe med å "kreve" noe som helst. Dummeste jeg har hørt..

He he, i motsettning til Jalla så foretrekker jeg å reagere på sånne som deg med humor :D

 

For bare hør: Du svarer på en tråd i et forum UTEN å ha lest noen av innleggene som faktisk, langt på vei, hadde forklart deg hvordan ting henger sammen og hvorfor din store tro på løse påstander IKKE har fotfeste i virkeligheten. Når vi, snille som vi er og alltid beredt til å hjelpe, svarer deg og til og med gir deg tilleggs opplysninger du har muligheten til lære noe av og sjekke sannhets gehalten i selv blir du sur og svarer med svada om at vi ikke trenger å komme med belærende tone ovenfor deg osv osv... neivel, jeg har skjønt det, for lærdom er ikke noe for deg tydeligvis. Du tror på absolutt alt som blir fortalt deg og det er sikkert greit det for deg, men ikke for oss som har kommet litt lenger enn deg og krever litt i tillegg når noen kommer trekkende med fantastiske historier (OK, det var kanskje litt belærende, men jeg står for det jeg sa!)

 

By the way: Viste du at nissen kommer i år allikevel? Isen har ikke smeltet under huset hans på nordpolen som disse hersens forskerne trodde så han er i rute, det er bare å ønske seg gaver, for nissen kommer han, akkurat som han gjorde i fjor!! :p (It's so hard not to...... :no:)

 

Så kommer du, av alle, og hevder at vi ikke skal kreve bevis for det vi så skal tro på, vi skal altså tro på dette sludderet uten en flik av noe som helst som kan være holdbart og når vi påpeker dette blir du ufin.... :nei:

 

Vel, da foreslår jeg at du holder deg vekk fra forum jeg, for forum er et sted du diskuterer, OG lærer en masse, og er altså ikke et sted der du kan komme å slenge fra deg håpløse påstander uten å ha noe å bygge på, slik du ser ut til å tro.

 

Ha en god dag :)

 

Nå begadd jeg ikke lese ordentlig gjennom dette, men tror hvertfall jeg er snillere enn dere. Ja det tror jeg. Og skjønner litt mer også :cool:

 

Dere har en blokkering et eller annet sted. Derfor det blir så intenst. har vært der selv for mange år siden.

 

"Du tror på absolutt alt som blir fortalt deg". Hehe.. den var god, makan :p

Lenke til kommentar
Helt enig.

Bare husk at jeg aldri har sagt at jeg kan bevise dette - i beste fall kan jeg vise noen døren men de må selv gå gjennom. Likevel så finnes det nok av beviser og selv om det er mulig å dele dem med andre så er det litt lettere sagt enn gjort.

1 påvisning av riktigheten, gyldigheten av et forhold, en påstand et matematisk b- / et avgjørende b-

2 faktum som gir grunn for visshet politiet har fellende b- mot dem / saken ble henlagt på grunn av b-ets stilling

 

Hvis det er lettere sagt enn gjort så har du ingen bevis, EOF.

 

Det jeg sier er forresten basert på erfaring så det er riktig, men det er selvsagt helt urelevant ettersom jeg tar feil helt til jeg kan bevise at jeg har rett. Dette er også grunnen til at jeg er tilbakeholden med informasjon, er klart jeg bryr meg lite om hva andre tenker om dette.

Hvis du ikke kan dokumentere denne erfaringen slik at man kan teste om dine erfaringer er riktige så har du altså fortsatt ingen bevis, EOF.

 

TrondH86, Vitenskapen har alltid vært begrenset og vil fortsette å være det i lang tid fremover. Begrensningen ligger i at fremskritt og progresjon kommer gradvis - ikke alt på en gang. De fremskritt som venter et sted i horisonten er nåtidens begrensninger.

Fremskrittene kommer ikke ved å bestemme seg for hva som er riktig uten bevis. Altså, hvis vi hadde godtatt at torden og lyn ble skapt av Tor med hammeren så hadde vi ikke i dag visst hva torden og lyn skyldes.

Lenke til kommentar
Lest gjennom innleggene nei, har bare lest et par av dem. Har vel aldri sagt jeg lest gjennom alt :p

Tenkte meg det. :no:

 

Dere kan skrike etter "bevis" til dere blir blå. Personer har visse erfaringer, og det kunne ikke falle meg inn å stole blindt på oppmålt/vedtatt videnskap om hva det er.

Fint for deg og lykke til videre i livet ;)

 

Så deg og enklelte, forkommer meg som de reneste parodier. Dere får bare gnåle om "synsing", "påstander" og skrike etter "bevis" med alle utropstegn dere kan oppdrive. Men dere har ikke noe med å "kreve" noe som helst. Dummeste jeg har hørt..

He he, i motsettning til Jalla så foretrekker jeg å reagere på sånne som deg med humor :D

 

For bare hør: Du svarer på en tråd i et forum UTEN å ha lest noen av innleggene som faktisk, langt på vei, hadde forklart deg hvordan ting henger sammen og hvorfor din store tro på løse påstander IKKE har fotfeste i virkeligheten. Når vi, snille som vi er og alltid beredt til å hjelpe, svarer deg og til og med gir deg tilleggs opplysninger du har muligheten til lære noe av og sjekke sannhets gehalten i selv blir du sur og svarer med svada om at vi ikke trenger å komme med belærende tone ovenfor deg osv osv... neivel, jeg har skjønt det, for lærdom er ikke noe for deg tydeligvis. Du tror på absolutt alt som blir fortalt deg og det er sikkert greit det for deg, men ikke for oss som har kommet litt lenger enn deg og krever litt i tillegg når noen kommer trekkende med fantastiske historier (OK, det var kanskje litt belærende, men jeg står for det jeg sa!)

 

By the way: Viste du at nissen kommer i år allikevel? Isen har ikke smeltet under huset hans på nordpolen som disse hersens forskerne trodde så han er i rute, det er bare å ønske seg gaver, for nissen kommer han, akkurat som han gjorde i fjor!! :p (It's so hard not to...... :no:)

 

Så kommer du, av alle, og hevder at vi ikke skal kreve bevis for det vi så skal tro på, vi skal altså tro på dette sludderet uten en flik av noe som helst som kan være holdbart og når vi påpeker dette blir du ufin.... :nei:

 

Vel, da foreslår jeg at du holder deg vekk fra forum jeg, for forum er et sted du diskuterer, OG lærer en masse, og er altså ikke et sted der du kan komme å slenge fra deg håpløse påstander uten å ha noe å bygge på, slik du ser ut til å tro.

 

Ha en god dag :)

 

Nå begadd jeg ikke lese ordentlig gjennom dette, men tror hvertfall jeg er snillere enn dere. Ja det tror jeg. Og skjønner litt mer også :cool:

(Tar tre skritt tilbake og lar tulling alarmen gå) :)

 

Dere har en blokkering et eller annet sted. Derfor det blir så intenst. har vært der selv for mange år siden.

Ja blokkeringen vår heter bevis. Og den blokkeringen har ikke du, det har du så til de grader "bevist"...

 

Vel, da sier vi det. Case closed.

 

:cool:

Lenke til kommentar

På kvinneguidens religion og livssynsforum er det mye rart.. og mye større aksept for slikt (wonder why!)

 

Jeg spår i tarot og er "synsk".

Jeg kan også kontakte ånder (men er ikke så veldig flink). Jeg burde lære å kanalisere meg selv mer, og å ikke frykte det. For hos meg så er det en frykt for dårlig energi som kommer frem, som igjen gjør at jeg ikke alltid har alle "følehorn" ute. Altså, jeg stenger dette ute bevisst, for forrvirra ånder syns jeg tapper all min kraft.

 

Allikevel kan jeg få ting til å bevege seg, osv hvis stemningen og materialene er til stede. Happy.gif

I stad fikk jeg en stein til å dingle rundt i lufta.

 

For mange høres jo dette helt sprøtt ut, og veldig mange tror ikke på dette.

Jeg kan ikke gjøre annet enn å tro dette, når jeg ser det med mine egne øyne.

 

Jeg er takknemlig da. For jeg føler jeg har fått en gave som gir meg en god ro til livets slutt.

 

 

For å få utviklet mer av disse evnene... hvis du har noen i det hele tatt da, ville jeg kontaktet mediumet du var hos.

 

hei

 

jeg har nettopp begynt å kunne se skygger osv... dvs jeg kan beskrive ånder som dukker opp rundt meg - og har klart det flere ganger med fulltreffer... jeg kjenner flere som er langt mer klarsynte og opplever flere ting enn meg, og de sier jeg alltid har hatt dette i meg... men med de nyåpnede evnene kommer det også mange spørsmål.

 

jeg skal om ett par timer møte en jeg er forlesket i ...

og vet ikke om dette har noe med saken og gjøre...

 

Men jeg har i de siste timene og spesielt nå fått veldig "klare" øyne. dvs jeg ser vesentlig klarere enn jeg gjør ellers..... ute(naturen) og rundt(inne) meg er jeg også omgitt av en kjærlig, varm og lidenskapelig følelse.... hva kan dette være?

 

At eventuelle ånder kan nærme seg deg, sagte men sikkert i din psykes tempo? Happy.gif

For de kommer til deg, når du er helt klar. Aldri før, da kan du bli skremt... Det vil de jo ikke.

 

Så det som kanskje foregår er at åndene nærmer seg deg! Er det ikke gøy?

 

 

jeg "snakker" ofte med avdøde. Happy.gif det du opplevde var at han kom til deg.

mest sannsynlig visste i allefall ånden og trolig mediumet om dette møte, før du kom. Happy.gif

 

 

 

Terskelen for å tro later til å være større hos kvinner, man får nesten enstemmig kritikk hvis man skriver det er bullshit der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Mora mi er også sånn. Ho spør meg ganske ofte viss eg til dømes har vondt i eit kne om ho skal heile meg. Ho lærde det frå bestemodera mi som i følgje mor mi var kjend i bygda for å kunne heile.

Lenke til kommentar

NikkiYoishi, Jeg tror det du misforstår er at du tror jeg mener folk skal tro på ting som kanskje ikke er riktig? Er ikke verre enn at hvis du skulle se bevis for noe så tror du på det for noe annet vil være ignoranse. Her er vi begge enige.

 

Her er det vi er uenige om:

 

Jeg har opplevd ting som du sier er umulig, dermed blir din oppfatning at jeg lyver.

 

Det kunne like gjerne være du som akkurat nå opplevde noe verken du eller noen andre kan forklare, dette vil føre deg i samme sko jeg står i - hvor skeptisk du er i utgangspunktet er ikke av betydning.

 

Dette er grunnen til at jeg hele tiden har sagt at uten erfaringer innenfor dette vil en ikke forstå seg på det heller.

Lenke til kommentar
Dette er grunnen til at jeg hele tiden har sagt at uten erfaringer innenfor dette vil en ikke forstå seg på det heller.

Når alt kommer til alt, kjære deg, er det ingen her inne som lenger ER helt sikre på hva du har sagt eller ment eller skulle ha ment eller sagt.......

 

Så erfaringer er nøkkelen altså? Men jeg har masse erfaringer jeg, for jeg har også bodd i et hus de sa det spøkte i og greier, bare at de spøkelsene som bodde der måtte ha vært på en tre år lang ferie mens jeg bodde der eller noe, for jeg fikk aldri hilst på de annet enn trappe knirk og dunking på loftet, men siden dette ikke imponerte meg (jeg vet nemlig at det hadde naturlige årsaker, huset flyttet ganske enkelt på seg vår og høst pga tælehiv og mye vann/frost i bakken) så viste de seg aldri for meg eller noen av mine venner....

 

Nesten litt trist når jeg tenker på det, for da hadde jeg trodd jeg også... :(

Lenke til kommentar
NikkiYoishi, Jeg tror det du misforstår er at du tror jeg mener folk skal tro på ting som kanskje ikke er riktig? Er ikke verre enn at hvis du skulle se bevis for noe så tror du på det for noe annet vil være ignoranse. Her er vi begge enige.

Problemet er at det ikke finnes bevis som støtter eksistensen av spøkelser

 

Jeg har opplevd ting som du sier er umulig, dermed blir din oppfatning at jeg lyver.

Du har opplevd ting du ikke kan forklare, som du tolker som noe overnaturlig. Jeg mener i hvertfall ikke, og jeg tror heller ikke NikkaYoichi mener at det er komplett umulig, for det er umulig å motbevise det. Det betyr imidlertid ikke at vi skal tolke det som at spøkelser eksisterer.

Det jeg mener, og kanskje NikkaYoichi, er at du ikke har noen som helst beviser for at din opplevelse var noe overnaturlig, og at det derfor er helt feil å anta at det er noe overnaturlig. Det er uendelig ganger mer sannsynlig at det du opplevde var noe naturlig, som du ikke kan forklare.

 

Det kunne like gjerne være du som akkurat nå opplevde noe verken du eller noen andre kan forklare, dette vil føre deg i samme sko jeg står i - hvor skeptisk du er i utgangspunktet er ikke av betydning.

Jo det er det, og hadde jeg opplevd noe slikt, så hadde jeg godtatt at jeg ikke vet hva jeg opplevde, fremfor å blindt påstå at det var noe overnaturlig - som du sier.

 

Dette er grunnen til at jeg hele tiden har sagt at uten erfaringer innenfor dette vil en ikke forstå seg på det heller.

 

Hvorfor tar du dette opp igjen hele tiden, nærmest som et bevis, eller i minste fall, en indikasjon på at det finnes noe overnaturlig? Du kan ikke vite at det var noe overnaturlig du opplevde, og selv om det var det, så vet du godt selv at du ikke kan bevise dette, og du vet også at du ikke kan forvente at vi skal akseptere dette blindt. Samtidig som du sier dette, så er det jo nettop dette du prøver på.

Lenke til kommentar
Det finnes nok mange svindlere, men vi kan da ikke være 100% sikre på at spøkelser eller synske ikke finnes. Blir å være litt for arrogant. Vi vet da ikke alt om virkeligheten og hvordan den fungerer.

 

Det er en helt kortsluttet holdning. Det er millioner av ting vi ikke kan være 100% sikre på. Er månen egentlig en gul ost under et lag med stein? Er mygg egentlig aliens som er satt ut for å spionere på oss og som sender informasjon til en fjern galakse? Finnes det egentlig flere solsystemer eller er det vi ser bare lyspærer som er hengt opp av gud? Listen er uendelig. Vi vet gjennom vitenskap og sunn fornuft at disse påstandene er helt latterlige, selv om det ikke er mulig å være 100% sikre på nåværende tidspunkt på at de er gale. Jeg regner med at du ikke tenker at "det kan jo være riktig for vi kan ikke være 100% sikre på at det er galt?".

 

Det finnes overhodet ingen bevis for at det eksisterer spøkelser eller synske personer. Det finnes derimot en lang rekke bevis for at synske personer tar fullstendig feil i alt de påstår når de gjennomgås i kontrollerte forsøk. Det som er sikkert er at mange tjener mange penger på å lure folk til å tro at det finnes spøkelser eller at de er synske. Hvis du ikke klarer å gjennomskue det synes jeg ærlig talt synd på deg.

Lenke til kommentar
Jeg har opplevd ting som du sier er umulig, dermed blir din oppfatning at jeg lyver.

Så vidt jeg kan huske så har du hele tiden nektet å fortelle hva det er du har opplevd, derfor så synes jeg det er rimelig frekt av deg å påstå noe som helst om min oppfatning av hva du har opplevd. Jeg krever herved at du dementerer denne påstanden om at jeg på noen som helst vis har en oppfatning av at du lyver - slikt finner jeg meg rett og slett ikke i.

 

Det kunne like gjerne være du som akkurat nå opplevde noe verken du eller noen andre kan forklare, dette vil føre deg i samme sko jeg står i - hvor skeptisk du er i utgangspunktet er ikke av betydning.

Har du leste denne tråden? Jeg har jo fortalt at jeg flere ganger har opplevd ting jeg der og da ikke kunne forklare, men at jeg i ettertid lærte noe som gjorde at jeg lett kunne forklare det. Jeg har også fortalt om en episode som jeg til dags dato ikke kan forklare, men jeg drar ikke konklusjonen at det var noe overnaturlig inn i bildet. Jeg gir ikke noen æren for opplevelser jeg har hatt, uten bevis. For øyeblikket så vet jeg ikke hvorfor det som skjedde, skjedde. Det kan ha vært spøkelser, onde ånder, tilfeldigheter eller rett og slett ren fysikk. Jeg vet ikke, jeg er såpass ærlig at jeg tør å innrømme at jeg ikke vet. De som tror på spøkelser har ikke denne evnen, de forklarer det de ikke kan forklare med noe nytt de ikke kan forklare, ikke så rent ulikt "god of the gaps".

 

Dette er grunnen til at jeg hele tiden har sagt at uten erfaringer innenfor dette vil en ikke forstå seg på det heller.

Jeg har jo erfaringer med dette, jeg kan gjerne gjenta det - min mor jobber som medium og har gjort dette i den største delen av min levetid. Jeg vil tørre å påstå at jeg har flere erfaringer med slikt enn noen annen her på forumet. Jeg har levd med slike hendelser nesten hele mitt liv. Hver eneste dag! Frem til at jeg ble så voksen at jeg flyttet ut. Selv da så ble jeg pådyttet dette tullet av min mor. Hun har enda ikke gitt seg, selv om jeg omtrent har kuttet kontakten med henne på grunn av at hun ikke klarer å respektere meg og mine holdninger rundt dette. Jeg har prøvd flere ganger å få til en rasjonell diskusjon med henne rundt temaet, men på lik linje med veldig mange andre troende så faller hun igjennom, da hun har null forståelse av elementær fysikk, biologi og/eller kjemi.

 

I tillegg så er hun religiøs, ikke nok med at jeg kan innholdet i Bibelen bedre enn henne, men hun fornekter det som står skrevet også. Hun fornekter guds ord når det ikke passer med det hun skravler om - heller ikke ulikt de fleste troende jeg har diskutert med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...