Gå til innhold

"Åndenes Makt" Svada? Eller er det kanskje noe i det?


Anbefalte innlegg

Spørsmålene du burde stille deg er eventuelt hvorfor du hallusinerer, ikke hvorvidt det er spøkelser som kommuniserer med deg via hittil ukjente og, så langt vi kjenner til verden, umulige kommunikasjonsmidler rett inn i hjernen din.

 

Hvorfor er det så populært å bruke uttrykket "hjernen din" ?

 

Vær klar over det kan være mye vi ikke vet. Besservissere er like dumt som å tro på "spøkelser"

Men det vi vet det vet vi og det kan bevises, så det er idiotisk å sidestille det vi vet med troen på spøkelser, da det vi vet er falserbart mens spøkelser er rene antagelser og flyktige påstander.......

 

Hva vil du bruke isteden for hjernen din? Sjelen din? :)

 

Har ikke "sidestilt" noenting her..

 

 

Og du skal holde deg unna 'meg' og 'mitt', det være seg hjerne eller sjel. Snakk om din negen "hjerne eller sjel" i såfall, ikke andres :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmålene du burde stille deg er eventuelt hvorfor du hallusinerer, ikke hvorvidt det er spøkelser som kommuniserer med deg via hittil ukjente og, så langt vi kjenner til verden, umulige kommunikasjonsmidler rett inn i hjernen din.

 

Hvorfor er det så populært å bruke uttrykket "hjernen din" ?

 

Vær klar over det kan være mye vi ikke vet. Besservissere er like dumt som å tro på "spøkelser"

 

Sett deg litt inn i hva vi vet om hjernens egenskaper og vår psykes utvikling før du uttaler deg så tipper jeg at du selv ser hvor flau denne kommentaren er, det mest tragiske er tross alt uttalelser fra nichtswissere ;)

 

Det finnes mye god litteratur innen kognitiv psykologi, evolusjonær psykologi og nevrobiologi både på bibliotek og amazon.com...

Lenke til kommentar
Spørsmålene du burde stille deg er eventuelt hvorfor du hallusinerer, ikke hvorvidt det er spøkelser som kommuniserer med deg via hittil ukjente og, så langt vi kjenner til verden, umulige kommunikasjonsmidler rett inn i hjernen din.

 

Hvorfor er det så populært å bruke uttrykket "hjernen din" ?

 

Vær klar over det kan være mye vi ikke vet. Besservissere er like dumt som å tro på "spøkelser"

 

Sett deg litt inn i hva vi vet om hjernens egenskaper og vår psykes utvikling før du uttaler deg så tipper jeg at du selv ser hvor flau denne kommentaren er, det mest tragiske er tross alt uttalelser fra nichtswissere ;)

 

Det finnes mye god litteratur innen kognitiv psykologi, evolusjonær psykologi og nevrobiologi både på bibliotek og amazon.com...

 

Til deg også; se å kutt ut den der fordømte personrettede tonen. "Sett deg inn i" hva du vil selv, men ikke kom her å fortell meg hva jeg skal "sette meg inn i".

 

Har forresten ikke påstått noe i mot hva hjerne og psyke kan ha å si. Det er jo ikke dermed sagt at alt annet nøvendigvis kan avfeies og forklares med den konklusjonen vel.

Lenke til kommentar
Spørsmålene du burde stille deg er eventuelt hvorfor du hallusinerer, ikke hvorvidt det er spøkelser som kommuniserer med deg via hittil ukjente og, så langt vi kjenner til verden, umulige kommunikasjonsmidler rett inn i hjernen din.

 

Hvorfor er det så populært å bruke uttrykket "hjernen din" ?

 

Vær klar over det kan være mye vi ikke vet. Besservissere er like dumt som å tro på "spøkelser"

 

Sett deg litt inn i hva vi vet om hjernens egenskaper og vår psykes utvikling før du uttaler deg så tipper jeg at du selv ser hvor flau denne kommentaren er, det mest tragiske er tross alt uttalelser fra nichtswissere ;)

 

Det finnes mye god litteratur innen kognitiv psykologi, evolusjonær psykologi og nevrobiologi både på bibliotek og amazon.com...

 

Til deg også; se å kutt ut den der fordømte personrettede tonen. "Sett deg inn i" hva du vil selv, men ikke kom her å fortell meg hva jeg skal "sette meg inn i".

 

Har forresten ikke påstått noe i mot hva hjerne og psyke kan ha å si. Det er jo ikke dermed sagt at alt annet nøvendigvis kan avfeies og forklares med den konklusjonen vel.

 

Det var bare et velment råd da.... og det står jo opp til deg om du bvil ta det. Men hvorfor i all verden begynner du å klutre ned spørsmål som du pokker ikke vil ha svar på da? Du lurte på hvorfor det ble skrevet hjerne og så fikk du svar du til og med kan sjekke selv.....

 

Hold heller kjeft da hvis du ikke har noe fornuftig å tilføre diskusjonen.....

Lenke til kommentar
Spørsmålene du burde stille deg er eventuelt hvorfor du hallusinerer, ikke hvorvidt det er spøkelser som kommuniserer med deg via hittil ukjente og, så langt vi kjenner til verden, umulige kommunikasjonsmidler rett inn i hjernen din.

 

Hvorfor er det så populært å bruke uttrykket "hjernen din" ?

 

Vær klar over det kan være mye vi ikke vet. Besservissere er like dumt som å tro på "spøkelser"

 

Sett deg litt inn i hva vi vet om hjernens egenskaper og vår psykes utvikling før du uttaler deg så tipper jeg at du selv ser hvor flau denne kommentaren er, det mest tragiske er tross alt uttalelser fra nichtswissere ;)

 

Det finnes mye god litteratur innen kognitiv psykologi, evolusjonær psykologi og nevrobiologi både på bibliotek og amazon.com...

 

Til deg også; se å kutt ut den der fordømte personrettede tonen. "Sett deg inn i" hva du vil selv, men ikke kom her å fortell meg hva jeg skal "sette meg inn i".

 

Har forresten ikke påstått noe i mot hva hjerne og psyke kan ha å si. Det er jo ikke dermed sagt at alt annet nøvendigvis kan avfeies og forklares med den konklusjonen vel.

 

Du tar en temmelig fiendtlig tone til å være den som faktisk spør og får svar.

 

Hvis du ikke er interessert i å motta rettelser, eller andre svar en du selv ønsker, så har du ingenting i en diskusjon å gjøre. Alle må tåle kritikk, og alle må tåle å bli motsagt. Jeg har selv startet flamewars hvor jeg har fått masse kritikk for ting jeg sier, og det må jeg bare tåle, og ta til meg.

Stort sett i programmeringsforumet, folk er veldig ømfintlige for kritikk mot deres valg av programmeringsspråk, men jeg har rett: Python, Java og Visual Basic er møkkaprogrammeringsspråk.

 

Poenget er at hvis noen ber deg lese litteratur er det ikke for å si at du er en idiot, men for å påpeke at du har manglende kunnskaper på området og det er en helt grei og ærlig sak, vi er ikke alle eksperter på alt, og dersom jeg sier noe du er uenig i er det din fulle rett til å si til meg at jeg tar feil, og hvis du kan peke på en kilde som jeg kan lære fra, så er det absolutt ikke noe galt i det.

 

Du er på et forum, og ingen her bryr seg om følelsene dine, vi vil alle bare fremme våre synspunkter, og dersom de strider imot dine, så kalles det syndtristleit.

Lenke til kommentar
Spørsmålene du burde stille deg er eventuelt hvorfor du hallusinerer, ikke hvorvidt det er spøkelser som kommuniserer med deg via hittil ukjente og, så langt vi kjenner til verden, umulige kommunikasjonsmidler rett inn i hjernen din.

 

Hvorfor er det så populært å bruke uttrykket "hjernen din" ?

 

Vær klar over det kan være mye vi ikke vet. Besservissere er like dumt som å tro på "spøkelser"

 

Sett deg litt inn i hva vi vet om hjernens egenskaper og vår psykes utvikling før du uttaler deg så tipper jeg at du selv ser hvor flau denne kommentaren er, det mest tragiske er tross alt uttalelser fra nichtswissere ;)

 

Det finnes mye god litteratur innen kognitiv psykologi, evolusjonær psykologi og nevrobiologi både på bibliotek og amazon.com...

 

Til deg også; se å kutt ut den der fordømte personrettede tonen. "Sett deg inn i" hva du vil selv, men ikke kom her å fortell meg hva jeg skal "sette meg inn i".

 

Har forresten ikke påstått noe i mot hva hjerne og psyke kan ha å si. Det er jo ikke dermed sagt at alt annet nøvendigvis kan avfeies og forklares med den konklusjonen vel.

 

Det var bare et velment råd da.... og det står jo opp til deg om du bvil ta det. Men hvorfor i all verden begynner du å klutre ned spørsmål som du pokker ikke vil ha svar på da? Du lurte på hvorfor det ble skrevet hjerne og så fikk du svar du til og med kan sjekke selv.....

 

Hold heller kjeft da hvis du ikke har noe fornuftig å tilføre diskusjonen.....

 

Det der var i utgangspunktet skrevet til andre. Hva vet du om hva jeg trenger av råd? Her var det snakk om måten noe blir sagt på, mer enn hva som ble sagt.

 

Til saken (Åndenes makt): her blir det for lettvint å konkludere med at det som foregår i programmet enten er oppspinn og bløff, eller noe som bare foregår i hodet(er uttrykket jeg heller vil bruke) på personer.

 

En bør kunne være i stand til å ta høyde for; at her kan det være noe man ikke er kjent med, som spiller inn. Det er alt. Hva det er, er uavklart.

 

Er bare litt fed up av sånne firkantede ekstrem-skeptikere, og ekstrem-ateister (spesielt på Sol) som bare er opptatt av å avfeie, sette på plass og skrike og hyle om "dokumentasjon!", bevis!" før at noe skal kunne snakkes om som muligheter.

Lenke til kommentar
Spørsmålene du burde stille deg er eventuelt hvorfor du hallusinerer, ikke hvorvidt det er spøkelser som kommuniserer med deg via hittil ukjente og, så langt vi kjenner til verden, umulige kommunikasjonsmidler rett inn i hjernen din.

 

Hvorfor er det så populært å bruke uttrykket "hjernen din" ?

 

Vær klar over det kan være mye vi ikke vet. Besservissere er like dumt som å tro på "spøkelser"

 

Sett deg litt inn i hva vi vet om hjernens egenskaper og vår psykes utvikling før du uttaler deg så tipper jeg at du selv ser hvor flau denne kommentaren er, det mest tragiske er tross alt uttalelser fra nichtswissere ;)

 

Det finnes mye god litteratur innen kognitiv psykologi, evolusjonær psykologi og nevrobiologi både på bibliotek og amazon.com...

 

Til deg også; se å kutt ut den der fordømte personrettede tonen. "Sett deg inn i" hva du vil selv, men ikke kom her å fortell meg hva jeg skal "sette meg inn i".

 

Har forresten ikke påstått noe i mot hva hjerne og psyke kan ha å si. Det er jo ikke dermed sagt at alt annet nøvendigvis kan avfeies og forklares med den konklusjonen vel.

 

Du tar en temmelig fiendtlig tone til å være den som faktisk spør og får svar.

 

Hvis du ikke er interessert i å motta rettelser, eller andre svar en du selv ønsker, så har du ingenting i en diskusjon å gjøre. Alle må tåle kritikk, og alle må tåle å bli motsagt. Jeg har selv startet flamewars hvor jeg har fått masse kritikk for ting jeg sier, og det må jeg bare tåle, og ta til meg.

Stort sett i programmeringsforumet, folk er veldig ømfintlige for kritikk mot deres valg av programmeringsspråk, men jeg har rett: Python, Java og Visual Basic er møkkaprogrammeringsspråk.

 

Poenget er at hvis noen ber deg lese litteratur er det ikke for å si at du er en idiot, men for å påpeke at du har manglende kunnskaper på området og det er en helt grei og ærlig sak, vi er ikke alle eksperter på alt, og dersom jeg sier noe du er uenig i er det din fulle rett til å si til meg at jeg tar feil, og hvis du kan peke på en kilde som jeg kan lære fra, så er det absolutt ikke noe galt i det.

 

Du er på et forum, og ingen her bryr seg om følelsene dine, vi vil alle bare fremme våre synspunkter, og dersom de strider imot dine, så kalles det syndtristleit.

 

Blablablabla...

Lenke til kommentar
Det der var i utgangspunktet skrevet til andre. Hva vet du om hva jeg trenger av råd? Her var det snakk om måten noe blir sagt på, mer enn hva som ble sagt.

 

Til saken (Åndenes makt): her blir det for lettvint å konkludere med at det som foregår i programmet enten er oppspinn og bløff, eller noe som bare foregår i hodet(er uttrykket jeg heller vil bruke) på personer.

 

En bør kunne være i stand til å ta høyde for; at her kan det være noe man ikke er kjent med, som spiller inn. Det er alt. Hva det er, er uavklart.

 

Er bare litt fed up av sånne firkantede ekstrem-skeptikere, og ekstrem-ateister (spesielt på Sol) som bare er opptatt av å avfeie, sette på plass og skrike og hyle om "dokumentasjon!", bevis!" før at noe skal kunne snakkes om som muligheter.

Si meg, HAR du lest noen av de innleggene her i det hele tatt? Skulle da tro at ikke enda en hoppet på den "En bør kunne være i stand til å ta høyde for; at her kan det være noe man ikke er kjent med, som spiller inn. Det er alt. Hva det er, er uavklart..." atter en gang... :roll:

 

Alt vi vet om kan måles frem til i dag! Kom med BEVIS for at det faktisk eksiterer "noe" utenfor HODENE til de som fremstiller disse påstandene og DA snakker vi!!! Men ikke før! Dette har vært prøvet opp, det har vært prøvet ned, det har vært prøvet frem og tilbake og i mente men ingen, INGEN, har noensinne klart å fremskaffe annet enn synsing og løse påstander om dette "noe" du så gjerne vil vi skal holde mulighetene oppe for... og som vi, skeptiske og kritiske som vi er, krever et bitte lite bevis for. Les hva som er skrevet isteden for å kreve at andre skal holde oppe muligheter for ting det ikke har blitt funnet en flik av noen ting, annet enn i "hodene" til de som påstår dette!!

 

Realitet heter dette og jeg forbeholder meg retten til å kreve bevis for slikt FØR jeg godtroende går med på å holde muligheten for at dette "noe" finnes. Klarer du ikke å innse det så synd på deg, men slik er det i den virkelige verden. :mad:

 

End of story!

 

:)

Lenke til kommentar

Gikk til det skrittet at jeg tok opp forrige episode av Åndenes Makt, skal se den etterpå og se om det er mulig å avsløre de klarsynte selv etter redigering. Erfaring sier meg at det som oftest er mulig, for disse folkene er som oftest fullstendig inkompetente og tar stort sett feil på absolutt alt.

Lenke til kommentar

Thlom, Etter mine erfaringer med dette så kan en plutselig få inn informasjon i hodet en ikke aner eller forstår hvor kommer fra. Nøkkelordet er altså plutselig, helt uventet.

Jeg tror det er lett for at selv de som har evner føler et slags prestasjonspress og forventninger som må innfries. At de blir "hypet" opp og dermed føler de må lyve for å ikke tape ansikt.

Ser dette "fenomenet" i mange ulike former i samfunnet, man lyver for å bevare "hypen". På samme måte som at de beste kan jukse for å sikre seg at de holder seg på toppen av f.eks. det de konkurrerer i.

Lenke til kommentar
Thlom, Etter mine erfaringer med dette så kan en plutselig få inn informasjon i hodet en ikke aner eller forstår hvor kommer fra. Nøkkelordet er altså plutselig, helt uventet.

Jeg tror det er lett for at selv de som har evner føler et slags prestasjonspress og forventninger som må innfries. At de blir "hypet" opp og dermed føler de må lyve for å ikke tape ansikt.

Ser dette "fenomenet" i mange ulike former i samfunnet, man lyver for å bevare "hypen". På samme måte som at de beste kan jukse for å sikre seg at de holder seg på toppen av f.eks. det de konkurrerer i.

Jamenforpokker, hvorfor må de lyve hvis de er så himla flinke til dette?

 

Si meg, hvorfor reiser det klarsynte og folk som kan se fremtid, nåtid og fortid rundt i tvilsomme etablissementer der de bor i campingvogner når de bare kan tippe 7 riktige i lotto og leve som grever? Er dette også prestasjons angst?

 

Noen klarsynte som kan svare på det? Bortsett fra den samme sprø regla at dere mister evnene hvis det er til egen vinning skyld... :roll:

Lenke til kommentar

 

Spørsmålene du burde stille deg er eventuelt hvorfor du hallusinerer, ikke hvorvidt det er spøkelser som kommuniserer med deg via hittil ukjente og, så langt vi kjenner til verden, umulige kommunikasjonsmidler rett inn i hjernen din.

 

Hvorfor er det så populært å bruke uttrykket "hjernen din" ?

 

Vær klar over det kan være mye vi ikke vet. Besservissere er like dumt som å tro på "spøkelser"

 

Sett deg litt inn i hva vi vet om hjernens egenskaper og vår psykes utvikling før du uttaler deg så tipper jeg at du selv ser hvor flau denne kommentaren er, det mest tragiske er tross alt uttalelser fra nichtswissere ;)

 

Det finnes mye god litteratur innen kognitiv psykologi, evolusjonær psykologi og nevrobiologi både på bibliotek og amazon.com...

 

 

Til deg også; se å kutt ut den der fordømte personrettede tonen. "Sett deg inn i" hva du vil selv, men ikke kom her å fortell meg hva jeg skal "sette meg inn i".

 

Har forresten ikke påstått noe i mot hva hjerne og psyke kan ha å si. Det er jo ikke dermed sagt at alt annet nøvendigvis kan avfeies og forklares med den konklusjonen vel.

 

Nå er det jo ikke jeg som synker til ad hominem angrep her.

Det bør være innlysende for enhver som kommer med en kommentar på et generelt grunnlag at denne vil bli kritisk anskuet i noen grad. Om dette fører til at nevnte uttalelse avstedkommer andre kommentarer er det særdeles infantilt å komme med avsporinger i form av beskyldninger om personangrep.

 

Jeg ser også at; -her er det umulig å ikke gå på person i denne sammenhengen - du mangler kunnskap om elementære logiske feilslutninger. Også her finnes det mye å lære, men du trives tydeligvis på det nivået du er og kommentarene blir såvidt jeg kan bedømme deretter.

 

Til slutt et velment råd:

Slutt å oppfør deg som en sutrete 5 åring ;)

Lenke til kommentar
*snip*.

Se der ja, der viser du ditt sanne jeg igjen, etter at du lenge har prøvd å få det til at du "egentlig ikke tror".

Ja ikke sant? Først sier han at han tror på masse whoooo og så tror han ikke på whoooo og nå tror han på whoooo igjen... merkelig fyr egentlig. Akkurat som kua, som snur ræva mot der det blåser....

 

 

Som jeg sa, ALT vi har og vet om den fysiske verden kan vi måle i dag. Vi VET at masse er energi i form av atomer som venter på å flytte seg og at alt vi til i dag vet om verden rundt oss, ALT vi til nå har utforsket, er totalt avhengig og består av den energien! Dette har vi sett på jorden og dette har vi, ihvertfall delvis, erfart fra månen og på mars, det er de samme lovene som gjelder der. Dette er da altså universelle lovene som vi VET virker og som vi ikke kan gå utenfor. Allikevel klarer disse folkene som tror på dette whooo opplegget å påstå at dette whooo opplegget virker utenfor disse lovene? Go figure hvor de får dette fra? Det henger jo ikke på greip i det hele tatt! Og nekter såklart å høre på enhver forklaring som bryter med deres tro på whooo.... :no:

 

Merkelig hvor mye uttalelsen - "det kan ikke måles fordi det er utenfor måle området"- ligner på den kristne versonen av at "gud er utenfor tid og rom og kan derfor ikke bevises...". Påfallende likt syntes jeg.... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Det er mye som er utenfor måleområdet, ikke fordi det ikke er mulig men fordi mennesker ikke kan måle alt enda.

Og da lurer jeg: hvordan vet du dette? Hva VET du egentlig om hva vi kan og ikke kan måle? Jeg mistenker at du, i din higen etter å ha rett, rett og slett "legger på litt" for å understøtte det du sier.... eller?

 

Vi kan altså måle gangen til en spissmus flere hundre meter vekk men ikke spøkelser, er det det du sier? Fordi de ikke bruker energi for å flytte på ting, men spøkelses støv? Eller noe i den duren?

 

Gleder meg til å høre HVORFOR du er så sikker på hva vi kan måle og ikke jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...