Gå til innhold

"Åndenes Makt" Svada? Eller er det kanskje noe i det?


Anbefalte innlegg

Hør et opptak med et medium og tell hvor mange ganger han/hun tar feil, du vil bli overrasket.

 

Du igjen.

 

Spørs hvem du besøker. Bruker du de billig spådamene på tivoli??

Jeg bruker selvsagt ikke klarsynte eller medium eller hva dere kaller dem. Poenget er at såkalte klarsynte og medium er con-artister, ikke begavet med kontakt med åndeverdenen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Besøk et profesjonelt medium en gang og dere vil bli forbløffet. Hvis han/hun tar for seg ditt liv/folk du bor med/døde personer som er med deg osv så vil det være alt du treger av bevis. Du trenger ikke mer. Men det holder ikke til åå overbevise andre, men hvorfor skulle man trenge det?

 

Min mor er et slikt medium, så jeg kan spa frem tonnevis med slike merkelige hendelser. Det merkelige er at hun tjener over det dobbelte av det jeg gjør, så jeg vurderer faktisk å kaste meg inn i bransjen jeg også - da det er tydelig at det er mer enn nok lettlurte folk å ta av i dette landet. ^^

 

Så hun sitter å ljuger folk opp i trynet dag ut og dag inn? Det står det virkelig respekt av! NOT. Besøk er hardcore ordentlig medium en gang og dere vil bli forbløffet. Hadde dere gått dit jeg vet om så skal du se at de treffer på de utroligste ting 9/10 ganger. Det kan ikke være tilfeldig. Ikke mulig. Det er ikke noe vits å diskutere slik. Folk opplever forskjellige ting. Og jeg er overbevist. Ingen måte å få meg til å tro det motsatte. alle vil få se om det er sant eller ikke når vi dør, men da er det får sent å diskutere, eller er det kanskje ikke det?

Endret av FairCaptain
Lenke til kommentar

Thlom, Tror kanskje det er en mening som står for fall..

 

De fleste som er skeptisk tror ikke på noe som er umulig, men de avfeier ting som kan være mulig. Dette er helt logisk, å mene noe annet vil være å hevde vitenskapen har kommet til veis ende og at det er ikke mer å oppdage. Men noen vil vel mene det..

 

Spørsmålet er ikke om skeptikere avfeier noe mulig som umulig, men hva de er for snare med å avfeie. En skeptiker som ikke er oppmerksom på dette vil jeg mene er litt ignorant, mens en skeptiker som er klar over dette er mer fornuftig.

Lenke til kommentar

Når du sier at medium har overnaturlige evner, hva tror du dette er?

Hvem er det som står på enden av senga og plutselig forsvinner.

Så lenge det dreier seg om åndeverdenen, gjennferd, døde sjeler eller lignende så avfeier jeg dette som svada.

Døde folk er døde, gått i foråtnelse og eksisterer ikkje lengere.

Om alle skulle blitt ånder så skal jeg love deg det ville bli fult uti der etterhvert ettersom det hele tiden er påfull av nye ånder mens ingen faller fra.

 

Men jo skulle vært interresant å bli utsatt for slike fenomener, de skulle i hvertfall ha blit tanalysert inntil en normal plausible forklaring hadde dukket opp.

Lenke til kommentar
Besøk et profesjonelt medium en gang og dere vil bli forbløffet. Hvis han/hun tar for seg ditt liv/folk du bor med/døde personer som er med deg osv så vil det være alt du treger av bevis. Du trenger ikke mer. Men det holder ikke til åå overbevise andre, men hvorfor skulle man trenge det?

 

Min mor er et slikt medium, så jeg kan spa frem tonnevis med slike merkelige hendelser. Det merkelige er at hun tjener over det dobbelte av det jeg gjør, så jeg vurderer faktisk å kaste meg inn i bransjen jeg også - da det er tydelig at det er mer enn nok lettlurte folk å ta av i dette landet. ^^

 

Så hun sitter å ljuger folk opp i trynet dag ut og dag inn? Det står det virkelig respekt av! NOT. Besøk er hardcore ordentlig medium en gang og dere vil bli forbløffet. Hadde dere gått dit jeg vet om så skal du se at de treffer på de utroligste ting 9/10 ganger. Det kan ikke være tilfeldig. Ikke mulig. Det er ikke noe vits å diskutere slik. Folk opplever forskjellige ting. Og jeg er overbevist. Ingen måte å få meg til å tro det motsatte. alle vil få se om det er sant eller ikke når vi dør, men da er det får sent å diskutere, eller er det kanskje ikke det?

 

Vis oss noen data på dette da. Hvis dette er sant, er dette en sensasjon. Problemet er at alle slike "medium", spåkoner eller hva man vil kalle det, alltid feiler når de blir testet skikkelig. Jeg og kan komme med påstander om at disse alltid feiler, at de feiler forbløffende mye, men så lenge jeg ikke har noen harde bevis på dette, så er det ikke engang noe vits å nevne det.

 

Det er heller ikke vits i å ty til personangrep eller begynne å skrike (i den forstand det er mulig med tekst).

Lenke til kommentar
Så hun sitter å ljuger folk opp i trynet dag ut og dag inn? Det står det virkelig respekt av! NOT. Besøk er hardcore ordentlig medium en gang og dere vil bli forbløffet. Hadde dere gått dit jeg vet om så skal du se at de treffer på de utroligste ting 9/10 ganger. Det kan ikke være tilfeldig. Ikke mulig. Det er ikke noe vits å diskutere slik. Folk opplever forskjellige ting. Og jeg er overbevist. Ingen måte å få meg til å tro det motsatte. alle vil få se om det er sant eller ikke når vi dør, men da er det får sent å diskutere, eller er det kanskje ikke det?

 

Vel, hun forteller dem ting hun umulig kan vite om dem. Altså ting bare de vet. Jeg vet ikke om hun lyver dem rett i trynet, men jeg har altså sett folk benytte teknikker for å gjøre akkurat det samme som muttern tjener gode penger på å gjøre, bare at hun ikke sier at det er et "trylletriks". Det hun får frem om folk kan heller ikke være tilfeldig så jeg trenger ikke å dra til noe sted du vet for å oppleve slikt. Jeg har vokst opp med det. Scary var det før jeg fant ut at det var mulig å gjøre dette uten å ha noen form for overnaturlige evner.

 

Jeg har selv lest tankene til folk. Uten at jeg kan å lese tankene til folk altså. Jeg bruker en teknikk i forbindelse med trylling som gjør at folk tror at jeg har lest tankene deres. Det er altså den opplevelsen de sitter igjen med. Det er spennende, men også jævla skummelt - mest fordi at folk freaker veldig ut når man gjør den type ting på dem live. Det er noe de kanskje har sett på TV, noe de tror er kameratriks eller avtaler, men når de faktisk opplever det selv så blir de faktisk redde! Jeg har opplevd at folk har stukket av etter at jeg har gjort en spesiell effekt.

 

Jeg har ingen overnaturlige evner, men for den som er med på effekten så virker det altså sånn. Det er utrolig hvor enkle mennesker er.

Lenke til kommentar

NikkiYoichi, Jeg tror deg ikke, har aldri opplevd noe sånt selv så da er det mest sannsynlig umulig.. Det er jo helt logisk bare et slags triks eller noe, det er langt mer sannsynlig enn at det er noe overnaturlig.

Når alle tenker slik er det ikke rart det ikke er mange som kjenner til disse tingene, folk gjør jo lurt i å holde det for seg selv.

Lenke til kommentar
NikkiYoichi, Jeg tror deg ikke, har aldri opplevd noe sånt selv så da er det mest sannsynlig umulig.. Det er jo helt logisk bare et slags triks eller noe, det er langt mer sannsynlig enn at det er noe overnaturlig.

 

Er du helt stokk dum eller? Det er jo akkurat dette han skriver! At han først trodde på dette og syntes det var skremmende, men så fant han ut at dette var ting man kunne trene seg til. Med andre ord, da han var uvitende, utelukket ikke han noe overnaturlig, men så fant han ut mer, og fant også ut at det var en naturlig forklaring.

 

Det du prøver å gjøre her er også feil. Vi sier ikke at ånder og slikt er umulig, eller i det minste den minst sannsynlige forklaringen fordi vi selv ikke har opplevd det. Vi sier det pga. bevisene ikke finnes for at det er noe overnaturlig bak dette, til tross for at vi har opplevd noe som mange ville beskrevet som umulig.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Hvorfor feiler spåkoner eller medium under grundig testing?

Kanskje det har noe med at man ikke bare kan knipse når som helst og få et svar via den åndelige verden?

 

Det er nok mange luringer der ute som er kun ute etter pengene dine, men det finnes de som faktisk holder på med dette av helt andre grunner og som du kan bli ganske så overrasket over å snakke med.

 

Jeg har personlig snakket med Armando Carranza og har blitt ganske så imponert over hva denne mannen innehar av kunnskap når det gjelder den åndelige verden.

 

Så, sånn personlig dette er nok ganske likt å tro på gud, det finnes gode argumenter for å tro på dette men det finnes utrolige mange argumenter mot det også. Men det får være opp til en hver å tro hva man ønsker, bare pass på at du ikke blir svindlet i prossesen.

Lenke til kommentar

_Zeke, Det var ment ironisk og det forklarte jeg jo også. Slike greier blir ord mot ord og da kan du ikke håpe på å overbevise andre om det du opplevde var virkelig eller ikke.

 

Du sier også at dere ikke sier det er umulig (eller lite sannsynlig) fordi dere ikke har opplevd det, men det er jo nettopp det som er årsaken. Jo, du kan ha hallusinert og sett spøkelse osv uten å ha tenkt særlig over det utenom at andre kanskje ville trodd det var et ekte spøkelse - men du har ikke opplevd noe uforklarlig. Kan du forklare noe som suggesjon eller hallusinasjon så er det jo forklarlig..

Lenke til kommentar
Så hun sitter å ljuger folk opp i trynet dag ut og dag inn? Det står det virkelig respekt av! NOT. Besøk er hardcore ordentlig medium en gang og dere vil bli forbløffet. Hadde dere gått dit jeg vet om så skal du se at de treffer på de utroligste ting 9/10 ganger. Det kan ikke være tilfeldig. Ikke mulig. Det er ikke noe vits å diskutere slik. Folk opplever forskjellige ting. Og jeg er overbevist. Ingen måte å få meg til å tro det motsatte. alle vil få se om det er sant eller ikke når vi dør, men da er det får sent å diskutere, eller er det kanskje ikke det?

 

Vel, hun forteller dem ting hun umulig kan vite om dem. Altså ting bare de vet. Jeg vet ikke om hun lyver dem rett i trynet, men jeg har altså sett folk benytte teknikker for å gjøre akkurat det samme som muttern tjener gode penger på å gjøre, bare at hun ikke sier at det er et "trylletriks". Det hun får frem om folk kan heller ikke være tilfeldig så jeg trenger ikke å dra til noe sted du vet for å oppleve slikt. Jeg har vokst opp med det. Scary var det før jeg fant ut at det var mulig å gjøre dette uten å ha noen form for overnaturlige evner.

 

Jeg har selv lest tankene til folk. Uten at jeg kan å lese tankene til folk altså. Jeg bruker en teknikk i forbindelse med trylling som gjør at folk tror at jeg har lest tankene deres. Det er altså den opplevelsen de sitter igjen med. Det er spennende, men også jævla skummelt - mest fordi at folk freaker veldig ut når man gjør den type ting på dem live. Det er noe de kanskje har sett på TV, noe de tror er kameratriks eller avtaler, men når de faktisk opplever det selv så blir de faktisk redde! Jeg har opplevd at folk har stukket av etter at jeg har gjort en spesiell effekt.

 

Jeg har ingen overnaturlige evner, men for den som er med på effekten så virker det altså sånn. Det er utrolig hvor enkle mennesker er.

 

Skjønner godt hva du mener, men det finnes de medier så faktisk har evnen, men det er svært svært få. Kan vi være enig om det?

Lenke til kommentar
Hvorfor feiler spåkoner eller medium under grundig testing?

Kanskje det har noe med at man ikke bare kan knipse når som helst og få et svar via den åndelige verden?

Det er jo nettopp det de hevder å kunne. Spesielt når de tar betalt for å "hjelpe" folk.

 

Jeg har personlig snakket med Armando Carranza og har blitt ganske så imponert over hva denne mannen innehar av kunnskap når det gjelder den åndelige verden.

Hvordan vet du at denne "kunnskapen" stemmer? Ikke minst, hva er denne åndelige verdenen du snakker om, har du noen bevis for at den faktisk eksisterer?

 

Så, sånn personlig dette er nok ganske likt å tro på gud, det finnes gode argumenter for å tro på dette men det finnes utrolige mange argumenter mot det også. Men det får være opp til en hver å tro hva man ønsker, bare pass på at du ikke blir svindlet i prossesen.

Det er akkurat som å tro på guder, men du tenker likevel litt feil her. Det finnes ingen gode argumenter for å tro, men mange gode argumenter og ikke minst vitenskapelige bevis for å la være å tro. :)

 

 

FairCaptain: Nei, det finnes ingen medier som faktisk har evnen til å snakke med spøkelser. Det vil si, ingen av de medier jeg har sett, óg - det begynner å bli noen, har vist seg å ha denne evnen.

a) Det finnes ingen grunn til å tro at spøkelser eksisterer.

b) Det finnes ingen grunn til å tro at, om de eksisterer, de kan påvirke den fysiske verden vi tross alt lever i.

Lenke til kommentar
_Zeke, Det var ment ironisk og det forklarte jeg jo også. Slike greier blir ord mot ord og da kan du ikke håpe på å overbevise andre om det du opplevde var virkelig eller ikke.

 

Du sier også at dere ikke sier det er umulig (eller lite sannsynlig) fordi dere ikke har opplevd det, men det er jo nettopp det som er årsaken. Jo, du kan ha hallusinert og sett spøkelse osv uten å ha tenkt særlig over det utenom at andre kanskje ville trodd det var et ekte spøkelse - men du har ikke opplevd noe uforklarlig. Kan du forklare noe som suggesjon eller hallusinasjon så er det jo forklarlig..

 

Hehe, jeg er enig med deg. Hvorfor skulle noe være usant fordi noen ikke har opplevd det? Det er ikke alle som har opplevd å bli overfalt på gata heller, men de vet at det skjer. Har opplevd skumle ting jeg også. Skulle inn på soverommet en gang, og plutselig smalt det et kronestykke i brystkassa på meg. Det var ingen i rommet. Jeg konkluderte med at den måtte ha ligget oppå døren og falt ned, men hvem ville gjort noe slik egentlig? Jeg er åpen for mange muligheter når det gjelder denne hendelsen.

Lenke til kommentar
Skjønner godt hva du mener, men det finnes de medier så faktisk har evnen, men det er svært svært få. Kan vi være enig om det?

 

Nei. Frem til du viser bevis for dette, så gjør det ikke det. Som sagt, alle som har blitt testet, har vist seg å være falsk, altså at det ikke ligger noe overnaturlig bak. Som NikkaYoichi sier, så er det flere metoder man kan bruke for å få det til å se ut som om du kan ting som du egentlig ikke skal vite.

 

Så alle som er blitt testet, viser seg å være fake. Det du mener er at vi da kan dra den konklusjonen at noen av de som ikke har blitt testet, er ekte? I så fall, hvorfor vil ikke disse bli testet hvis de vet at deres "krefter" er ekte?

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Hvorfor feiler spåkoner eller medium under grundig testing?

Kanskje det har noe med at man ikke bare kan knipse når som helst og få et svar via den åndelige verden?

Det er jo nettopp det de hevder å kunne. Spesielt når de tar betalt for å "hjelpe" folk.

 

Jeg har personlig snakket med Armando Carranza og har blitt ganske så imponert over hva denne mannen innehar av kunnskap når det gjelder den åndelige verden.

Hvordan vet du at denne "kunnskapen" stemmer? Ikke minst, hva er denne åndelige verdenen du snakker om, har du noen bevis for at den faktisk eksisterer?

 

Så, sånn personlig dette er nok ganske likt å tro på gud, det finnes gode argumenter for å tro på dette men det finnes utrolige mange argumenter mot det også. Men det får være opp til en hver å tro hva man ønsker, bare pass på at du ikke blir svindlet i prossesen.

Det er akkurat som å tro på guder, men du tenker likevel litt feil her. Det finnes ingen gode argumenter for å tro, men mange gode argumenter og ikke minst vitenskapelige bevis for å la være å tro. :)

 

 

FairCaptain: Nei, det finnes ingen medier som faktisk har evnen til å snakke med spøkelser. Det vil si, ingen av de medier jeg har sett, óg - det begynner å bli noen, har vist seg å ha denne evnen.

a) Det finnes ingen grunn til å tro at spøkelser eksisterer.

b) Det finnes ingen grunn til å tro at, om de eksisterer, de kan påvirke den fysiske verden vi tross alt lever i.

 

Okei?? Da har du pratet med mange. Det er trygt å komme ut av boblen, kom igjen, det er ikke farlig.

 

Hvorfor feiler spåkoner eller medium under grundig testing?

Kanskje det har noe med at man ikke bare kan knipse når som helst og få et svar via den åndelige verden?

Det er jo nettopp det de hevder å kunne. Spesielt når de tar betalt for å "hjelpe" folk.

 

Jeg har personlig snakket med Armando Carranza og har blitt ganske så imponert over hva denne mannen innehar av kunnskap når det gjelder den åndelige verden.

Hvordan vet du at denne "kunnskapen" stemmer? Ikke minst, hva er denne åndelige verdenen du snakker om, har du noen bevis for at den faktisk eksisterer?

 

Så, sånn personlig dette er nok ganske likt å tro på gud, det finnes gode argumenter for å tro på dette men det finnes utrolige mange argumenter mot det også. Men det får være opp til en hver å tro hva man ønsker, bare pass på at du ikke blir svindlet i prossesen.

Det er akkurat som å tro på guder, men du tenker likevel litt feil her. Det finnes ingen gode argumenter for å tro, men mange gode argumenter og ikke minst vitenskapelige bevis for å la være å tro. :)

 

 

FairCaptain: Nei, det finnes ingen medier som faktisk har evnen til å snakke med spøkelser. Det vil si, ingen av de medier jeg har sett, óg - det begynner å bli noen, har vist seg å ha denne evnen.

a) Det finnes ingen grunn til å tro at spøkelser eksisterer.

b) Det finnes ingen grunn til å tro at, om de eksisterer, de kan påvirke den fysiske verden vi tross alt lever i.

 

Det finnes heller ingen grunner til å tro at de ikke skulle eksisterer heller. Folk om kan fortelle fra deres tidligere liv osv.

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at det er like mange punkter for at det kan eksistere parallelle virkeligheter og bevistilstander som det det er mot de teoriene. Det finnes kanskje flere mot, men de beviser ingen ting heller.

Problemet er at du begynner i feil ende FairCaptain. Bevis først at det eksisterer paralelle virkeligheter og bevisthetstilstander, før du begynner å fable om hva dette fører til og ikke minst påstå at du har kontakt med disse. (Ikke at du har gjort det.)

 

 

Jeg tenkte på denne, men du redigerte vel samtidig som jeg postet? (Ser ikke noen redigeringstag heller - er det jeg som er trøtt eller er det spøkelser her på forumet?)

Okei?? Da har du pratet med mange. Det er trygt å komme ut av boblen, kom igjen, det er ikke farlig.
Lenke til kommentar
_Zeke, Det var ment ironisk og det forklarte jeg jo også. Slike greier blir ord mot ord og da kan du ikke håpe på å overbevise andre om det du opplevde var virkelig eller ikke.

 

Du sier også at dere ikke sier det er umulig (eller lite sannsynlig) fordi dere ikke har opplevd det, men det er jo nettopp det som er årsaken. Jo, du kan ha hallusinert og sett spøkelse osv uten å ha tenkt særlig over det utenom at andre kanskje ville trodd det var et ekte spøkelse - men du har ikke opplevd noe uforklarlig. Kan du forklare noe som suggesjon eller hallusinasjon så er det jo forklarlig..

 

Ironisk eller ei, det er fortsatt feil logikk, og det er ikke det vi driver med. Vi som er kritiske og skeptiske er ikke dette fordi vi ikke har opplevd det. Mange av oss har faktisk opplevd mystiske ting. Vi bare vet at det er langt, langt mer sannsynlig at det er en naturlig forklaring, enn at det var noe uforklarlig, overnaturlig.

 

Du kan tro det du vil, men i hvertfall ikke jeg, og heller ikke NikkaYoichi er skeptiske fordi vi ikke har opplevd noe mystisk, for vi har opplevd noe mystisk. Vi er bare ærlige og sier at vi enten ikke vet hva som forårsaket dette, men at det utifra tidligere erfaringer og kunnskaper, er langt, langt, langt mer sannsynlig at det har noe naturlig forklaring, eller vi vet allerede denne forklaringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...