Scientia Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Det jeg først skrev var det at en skeptiker mente at et eller annet instrument kan bevise at spøkelser IKKE finnes. Da er det i dette tilfellet motsatt. At vitenskapen har forsøkt å bevise at sånt ikke finnes ved å bruke instrumenter. Hvorfor driver du hele tiden og argumenterer mot denne "skeptikeren" du mener å ha lest innlegg fra, men som tydeligvis ikke er her nå? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Er forsåvidt meget enig med dete _Zeke. Det er den parten som hevder noe som må komme med beviser, helt klart. I slike tilfeller som klarsynthet osv blir jo saken, ikke annerledes, men av et annet kaliber ihvertfall. Vi vet jo alle hvor vanskelig det er å bevise noe sånt. Dermed blir det jo nærmest håpløst for den som mener å ha sett noe ofte og også hele tiden. Men vi har jo uansett eksempler hvor folk mener å være i kontakt med de døde. Og derfor f. eks vet visse ting som ingen andre har kunnet visst. Det går jo et program på TV for tiden som har med Amerikanske ungdommer og deres klarsynte egenskaper. Der var det jo ei jente som hevdet at hun fikk ofte besøk av en annen jevnaldrede jente som var død. Det litt merkelige var at denne døde jenta var gravid når hun døde. Noe ingen visste, bortsett fra foreldrene. Det stod ikke omtalt i noe media og hun kom fra et helt annet sted enn hun som var klarsynt. Så de fikk navnet til jenta og ringte foreldrene og spurte. Ja, det var mange år siden hun hadde dødd. Og når de spurte om graviditeten så stemte dette også, men de lurte fælt på hvordan de kunne visst om dette fordi det var det ingen som visste. Også siden hun vistnok var i begynnelsen av svangerskapet. Så det hadde ikke vistes på henne. Men igjen, bevis bevis Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 - Det blir påstått at programmer som Åndenes Makt er kun underholdning, og eier ikke rot i virkeligheten. Jeg har spurt etter "bevis" for at Åndenes Makt som går her i Norge, har blitt bevist som bløff. Du/dere kommer med påstandene at det ikke er bløff, så det er dere som må bevise at det ikke er bløff, det er ikke vi som må bevise at det er en bløff. Vitenskapen har flere ganger før undersøkt slike påstander, og funnet ut at de ikke har rot i noe som helst vitenskapelig. Jada, jeg vet det, samme argumentet som du ikke liker, men du kan faen meg ikke kreve at alt av slike programmer er sant, helt til vi har undersøkt hver eneste påstand og hvert eneste tilfelle. De som kommer med påstanden, er også de som må bevise denne påstanden! Huff, alle disse påstandene og beskyldningene. Jeg tar det kort: - Link til hvor jeg påstår at Åndenes Makt ikke er bløff? - Link til hvor jeg krever at "alt av slike programmer er sant, helt til vi har undersøkt hver eneste påstand og hvert eneste tilfelle."? Finner du noen beviser for disse påstandene? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Det jeg først skrev var det at en skeptiker mente at et eller annet instrument kan bevise at spøkelser IKKE finnes. Da er det i dette tilfellet motsatt. At vitenskapen har forsøkt å bevise at sånt ikke finnes ved å bruke instrumenter. Hvorfor driver du hele tiden og argumenterer mot denne "skeptikeren" du mener å ha lest innlegg fra, men som tydeligvis ikke er her nå? Det var for å få frem étt lite poeng. Det var opprinnelig meningen at det skulle være étt innlegg i denne tråden. Men det ble jo helt forvridd. Derfor måtte jeg forklare det om og om igjen siden ingen så ut til å forstå hva jeg mente. Kan godt se om jeg klarer å grave meg frem til den tråden om du så absolutt trenger å se den. Edit: Klarte faktisk å finne den. Tråden het "Finnes det egentlig noe paranormalt?" og jeg kan quote følgende: Da tror jeg ikke du helt forstod hva jeg mente.. Hvordan kan dette så gjøres? Hva slags instrumenter skal man da bruke? Du som tydeligvis vet alt om dette, lag en sånn sak du da så får du hjulpet med å bevise/motbevise dette.. Eller i det minste forklare hvordan det kan la seg gjøre. Jeg kan gladelig prøve noe sånt selv om jeg bare får vite hvordan.. Edit: Sorry, glemte meg. Jeg kan jo bare stikke innom Clas Ohlson og kjøpe meg en "ghost spectrum analyzer. See into other dimensions with this powerful utility!" Faktum er at de "ghost spectrum analyzer" som du kaller dem finnes... (De heter ikke det da.. inv_biggrin.gif ) Alt som beveger seg i universet innehar energi og har det energi er det målbart, så jo, dette kan absolutt måles. Det er bare det at hver gang noen drar frem et måle apparat å nærheten av en sånn "seer" har de plutselig ikke evnen lenger, ellers så kan de av en eller annen grunn ikke se en dritt lenger... Hmmm, merkelig! Men mist ikke motet, stå på! Kan du få disse "seerne" dine til å bevise sine evner har de vunnet en million kroner, en dusør som har stått urørt i mange år og vil, tror jeg, stå urørt i mange mange år til. Det er nemlig ingen som har klart å bevise en dritt enda!!!! Så inntil videre er jeg i de ytterste tvilernes rekker! Humbug syntes jeg er dekkende på sånt wink.gif Endret 3. oktober 2008 av Kenny Bones Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Tilbake til Chivas, du spør "hva med innholdet?"Vel, når det er snakk om spøkelser osv så trenger man vel strengt tatt ikke å vite selve innholdet? Bare det at det i heletatt ER noe der, burde ikke det være bevis nok? Jeg er også veldig enig i alt du skriver i det litt større innlegget over. Akkurat disse samme poengene har jeg også forsøkt å få frem, men da vrir motparten det til at jeg "bastant mener at spøkelser finnes". Du havner nok under samme kniven her du også tenker jeg. Vitenskapsfolk er ofte forferdelig konservatoriske av seg og vil ikke engang tenke over at alternative metoder kan brukes. Eller at noe annet enn det vitenskapen har fått frem til nå faktisk stemmer heller. Jeg tviler på at dette "beviset" ville vært godt nok for våre venner her Kommenteringen min ang. måleinstrumenter er nok mer av slaget hvor jeg prøver å få oss til å tenke litt lenger enn nesetippen rekker, og at det faktisk finnes "ting" rundt oss som ikke kan måles, eller settes fingeren på med sikkerhet hva er fornoe. Ja, tanker kan registreres, men man kan ikke måle innhold eller hva det er. Slik kan det nok også være med det paranormale. Våre venner her er flinke til å ta setninger/meninger ut av kontekst, vri litt på det, for så å sette det sammen til nye meninger som stemmer bedre med Deres bilde av oss. Det har jeg forlengst lagt merke til, og skjønt at jeg vil se en masse av. Det er bare å se på _Zeke sitt svar til meg litt lenger opp Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 3. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2008 Hehe, leste i den andre tråden jeg linket til. Må bare sitere Geir Grusom som hadde et meget fint utsagn! Uansett; hvis det finnes spøkelser, så er det mulig å måle det.Men de rørehuene som går rundt med elektromagnetiske måleinstrumenter har bare tatt et vilt gjettemål basert på andre gjettemål, og står igjen med et apparat som måler hvor mye fis det er i et rom. Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 4. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) You'r all *******!!! How's that for paranormal activity? :!: Endret 4. oktober 2008 av Chivas Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 5. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2008 Mange gale damer på kvinneguiden som forfekter usynlige hjelperes og gjenferds eksistens. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 Det var en person i en annen tråd om et lignende emne som mente at vitenskapen HAR instrumenter som kan måle spøkelser og at disse intrumentene ikke hadde funnet noen spøkelser eller ånder noensinne. Det er jo bare tull. Spøkelser finnes ikke, så å påstå at man har spøkelsesmålere blir bare teit. Det finnes ingen beviser verken for at spøkelser finnes og det finnes også ingen bevis for at de IKKE eksisterer heller. Derfor blir det meningsløst å diskutere dette. Feil, feil, feil. Det er den som påstår de eksisterer som må bevise det. Alle forsøk på det har feilet. Man har utallige ganger prøvd å påvise det, uten noe som helst resultat. Jeg skriver at ingen vet, derfor kan man verken bekrefte eller avkrefte dette. Bare tull. Vi kan avkrefte det fordi det ikke finnes noe som tyder på det. Derfor kan ingen si bastant at "dette går ikke an", get it? Hva går ikke an? Spøkelser er ikke noe som "går an" eller ikke. Det er en forklaring på fenomener. Fenomenene i seg selv er det som "går an" eller ikke. Du mener at utsagnet "dere tror at vitenskapen har forklar alt?" er tull? Så du mener faktisk at vitenskapen har forklart alt? Nei. Jeg mener at de som er så uærlige at de påstår at noen har sagt at vitenskapen har forklart alt farer med vrøvl. Gjør det virkelig det? Ser stor sett bare på disse kanalene jeg. Husker du hva disse programmene heter? Nei, men det er ikke så lenge siden det var om både spøkelser og kornsirkler. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 Det blir påstått at programmer som Åndenes Makt er kun underholdning, og eier ikke rot i virkeligheten. Jeg har spurt etter "bevis" for at Åndenes Makt som går her i Norge, har blitt bevist som bløff. Du må bevise at det ikke er det, siden alt vi vet tilsier at det er det. Dette er basert på lignende konsepter i andre land, og andre tilfeller av ren bløff. Eneste svaret hittils er at flere programmer i utlandet har blitt avslørt som bløff, ergo er Åndenes Makt også bløff. Ja, alt annet, uten unntak, av slikt er avslørt som bløff. Således må du påvse at dette programmet er annerledes. Vel, siden programmer som Åndenes Makt er så lett å lage - med hensikt å bløffe folk - vil jeg påstå at programmene som viser det "motsatte", er vel så lette å lage for å bløffe folk. Det er det sikkert, men ingen har laget et slikt program enda. - Det skrives mye om at hvis det finnes "noe" der ute, så ville instrumenter klart å fange dette opp - siden instrumenter kan måle_alt_. Hvem har skrevet det, og hvor? Kan instrumenter f.eks måle en tanke? Kan det måle en drøm? Ja. Elektriske impulser i hjernen, begge deler. jeg kjøper ikke den at vitenskapen er svaret på alt. Hva er den ikke svaret på? Man skal jo ikke akkurat langt tilbake i menneskehistorien hvor det eneste sanne var at jorden var flat. Dette var det bare religiøse som trodde. Vitenskapsmenn visste lenge før kirken godtok det at jorden ikke er flat. Så her skyter du deg selv i foten. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg stiller meg til dette, som jeg stiller meg til religionen. Jeg tror det ikke før jeg opplever det på kroppen, og får håndfaste bevis. Men det vi skal huske på, uansett hvor sprøtt det virker, så er det ingen som vet dette med ånder med sikkerhet. Vi har ikke vært døde, så hvordan kan vi vite det? Hvordan kan vi vite at noe vi ikke ser, ikke er der? Vi ser ikke oksygen, men vi det det er der, og har funnet ut dette gjennom forskning. Hvis en forsker kommer og sier at han har en teori som kan opplive ånde-teoriene, så vil jeg sannsynligvis begynne å tenke mer på dette temaet. Men disse avdanka spåkonene på "Åndenes Makt" gir jeg ikke fem flate øre for. "Åndenes makt" er faktisk morsomt, i form av at jeg ler så snørra spruter hver gang ei av spåkonene hopper til, for hu kom plutselig borti en ånd. Jeg tror ikke et sekund på det som skjer der, og tror familiene er betalt og at en del av avtalen var at familien skulle holde kjeft om dette til andre gjennom f.eks en bindende kontrakt. Men som sagt, det er ingen som vet med sikkerhet! NEI, jeg sier ikke at jeg tror på spøkelser og ånder som går igjen, men jeg sier at jeg er åpen for å BEGYNNE å tro det, hvis et overbevisende bevis skulle dukke opp. Men inntil da; Jeg tror det ikke før jeg får se det! Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Det jeg synes er så merkelig er at folk hele tiden sier "jeg så en mann med hatt og dress" "jeg så en gammel dame med kjole og forkle" Altså, når folk dør, så brenner man dem eller så graver vi dem ned.. Skal liksom klærna de pleide å gå med til vanlig, eller det de hadde på seg da de blei brent/begravd plutselig bli hele igjen og sitte på personen som om ingenting hadde skjedd da eller? Det må jo i så fall bety at klærna også hadde en sjel eller var levende så de kunne gå igjen sammen med personen da jo! Haha, nei det blir for dumt vettu.. Kan ikke si noe før jeg har daua sjøl, men hallo...er det noen hjemme?? Endret 12. oktober 2008 av Melisma Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Haha, nei det blir for dumt vettu.. Kan ikke si noe før jeg har daua sjøl, men hallo...er det noen hjemme?? Vi kan snakkes når det er tilfelle, ok? Selv så virker jo alle disse historiene til å ikke ha noe generelt tilfelles annet enn at personen er død, til og med "klarsynte" kan "finne" ut ting om disse personene på ørten forskjellige måter, men gjenferdene kan hverken påvirke lufta, stråling (lys), lyd, men derimot kan de kaste bøker, de kan åpne skap, de kan lukke vinduer, de kan trampe i gulvet. Det henger så absolutt ikke på greip. Hvorfor har ikke jeg gjenferd her? Hvorfor er noen heldig utvalgt? Gjerne de med eldre hus? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Hadde disse gjenferdene malt huset mitt eller vasket bilen min hadde jeg blitt langt mer imponert enn litt knirk i trappa eller dempede lyder fra loftet.... De skal liksom være onde og derfor klarer de bare lamme ting? Hmm, merkelig dette.... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Det som overrasker meg veldig er at slike synske ikke vinner i Lotto. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Det er enkelt; "åndenes" moral forbyr dem å sørge for at deres kjære medium skal bruke deres "kunnskap" til personlig vinning... Jeg håper at den senere tids fokus på spåkoner kan få noe så sjeldent som en journalist med mot og integritet til å ta et seriøst oppgjør med all woo vi har her i landet. Mailbombing av VG, Dagbladet og Aftenposten anyone Endret 12. oktober 2008 av Jalla Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 2. november 2008 Rapporter Del Skrevet 2. november 2008 Tilfellet i dag er nok for å få flere kunder i butikken, den butikken går grusomt dårlig.. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Ja, alle har samme historie "jeg er helt sikker på at bestefar går igjen! Ja, for det knirker i dører og ting flytter på seg fra steder jeg er helt sikker på at jeg la gjenstanden på sist" Våkn opp! Bestefar er dau og han kommer ikke tilbake for å pirke i veggen eller snu bildet litt skjevt på veggen! Det er oppi hodet "ditt"! Fordi du så gjerne vil, men ikke helt får det til. Endret 6. november 2008 av Melisma Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. november 2008 Rapporter Del Skrevet 7. november 2008 Jeg samler all min arroganse og sier at åndenes makt er tull og tøys; de "klarsynte" svindler disse naive menneskene. Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 7. november 2008 Rapporter Del Skrevet 7. november 2008 Samlet du all din arroganse i en liten boks og kastet det ut av vinduet? For jeg klarte ikke å se noe arroganse i din påstand. Det er ikke alltid sånn at de klarsynte svindler de naive menneskene. Ofte er det sånn at "klarsynte" ikke er så klartenkte og trur deres egenskaper er reelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå