bruno99 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hei. En fyr som er yngre enn meg (altså under 18) har tilbudt med 1000 kr. for mitt gamle bankkort som har gått ut på dato. Jeg er likevel litt tvilsom, kan jeg få problemer? Regner jo med at det ikke er så farlig, og 1000 kr. for en bankkort er jo å rane fyren Hva syntes dere, gjør jeg noe ulovlig/dumt eller er det vært pengene? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 det er ulovlig og du kan få etterfølger dersom "en fyr" blir tatt med ditt bankkort. Dersom du melder det stjålet KAN du slippe unna med det, men jeg ville ikke gamblet på sånt... Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det blir som å pisse i buksa for å holde varmen. Jeg foreslår heller at du går til banken og spør dem.. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Da tenker jeg at jeg dropper det... Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg hadde ihvertfall skrapet ut personnummeret mitt.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 hva skulle ham med dit bankkort ? det er jo din personlig id så hvis han bruker det så regnes det som forfalskning . Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 hva skulle ham med dit bankkort ? det er jo din personlig id så hvis han bruker det så regnes det som forfalskning . Gudene vet, skal vel ha mulighet til å kjøpe varer man vanligvis må være 18 for å kjøpe regner jeg med. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 En annen ting er vell at det ikke er ditt bankkort. Det er nemlig banken som eier det. Du bare "låner" det. Banken stiller krav til at du klipper det når du mottar nytt, og gjør du ikke det har du brutt avtalen med banken. (Uten at det er sikkert det vil få noen konsekvens). Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Og heilt strategisk er det vel ikkje så innmari lurt at ein fyr springer rundt med din ID, er mykje "faenskap" som kan bli gjort ved å kjenner personnummeret. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 det er ulovlig og du kan få etterfølger dersom "en fyr" blir tatt med ditt bankkort. Dersom du melder det stjålet KAN du slippe unna med det, men jeg ville ikke gamblet på sånt... Er ikke så jævlig smart å melde kortet stjålet på falskt grunnlag heller, for det er straffbart å avgi falsk anmeldelse Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Regner med at når du mottok ditt nye bankkort stod det informasjon om at du burde tilintetgjøre ditt gamle bankkort. Så med mindre du allerede har rapportert det "mistet" så ville jeg absolutt ikke funnet på å melde det stjålet. Uansett kommer det an på hvem denne karen er. Kjenner du ham godt? Hvis ikke er det bare å droppe det mener jeg. Å overlevere kortet til ham er nok i utgangspunktet ulovlig, men å selge det til ham høres i mine ører ytterligere skjerpende ut. Endret 8. august 2008 av Ekko Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Kjenner han godt ja, men tror nok jeg dropper det... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Kjenner han godt ja, men tror nok jeg dropper det... Smart. Han kan nemlig bruke et slikt kort til mye mer enn å kjøpe alkohol... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå