magnus.o Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Har kabelmodem og en Linksys WRT54GS med dd-wrt-programvare på. I tillegg har jeg en Apple Airport Express som er koblet til Linksysruteren via Ethernet. I det siste har jeg opplevd at internettilkoblingen min har blitt tregere og tregere og til tider får jeg ikke svar fra noen servere. Nå viser det seg at med OSX er ikke dette et problem. Nettet fungerer som bare det! Det merkelige da er at det ikke er gjort NOEN endringer i innstillinger på noen av de tre PC´ene som jeg kjører Windows på og at samme feil gjelder alle tre. Hva i all verden er det som skjer? Kan virkelig trenge hjelp her. Endret 7. august 2008 av magnus.o Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Har du prøvd og koble fra apple rutern for og se om det hjalp noe? Har du sjekket at du ikke har skrudd av noe på rutern så apple blir prioritert ovenfor de andre dataene? Prøv og koble helt fra og koble deg direkte inn i modemet med en av de andre pc-ene og se om du får kontakt vis ikke noe av dette hjelper prøv dette. Dra ut strømkontakten til ruteren din, så trykker du inn knappen bakpå er et lite hull så du må kanskje bruke en penn hold den knappen inne i 10 sec og se om det hjelper noe på windows pc-ene. Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Har forsøkt å koble fra Airporten uten at det hjalp. Koblet rett i modemet og det hadde heller ingen effekt. Samme resultat. Når Windows er i bruk er det tregt/ustabilt og faller til tider helt ut. Dersom jeg starter samme maskin med OSX er alt som det skal.... Skjønner ingenting jeg!! Endret 7. august 2008 av magnus.o Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Prøv en driver oppdatering til windows pc-ene. flashet du rutern din med noe så den skulle fungere med Mac sin ruter? Hakke vært så mye borti mac derfor jeg må spørre så jeg vet litt mer hva jeg kan snakke om. For vis du har flashet den kan det hende den ble satt opp til og gi mer hastighet til mac pc-en en windows og da kveler linja di. Vis du laster ned for mye med 1 pc så kan du ofte "kvele" linja for de andre i nette. Prøv og oppdater windows sine nettverks drivere og se om dette hjelper. Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Koblet rett i modemet og det hadde heller ingen effekt. Samme resultat. Når Windows er i bruk er det tregt/ustabilt og faller til tider helt ut. Dette gjør at jeg tviler sterkt på at det er ruter som er problemet! Endret 8. august 2008 av magnus.o Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hm ja sitter og lurer på hva det er for det var et merkelig problem. Du har alle drivere som trengs innstalert og alt? for at 3 windows pc-er ikke skal fungere er rart, har du innstalert en brannmur på noen av de som sperrer for signalet kanskje? Vet at zone alarm kan sperre hele linja vis programmet blir satt opp feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå