Gå til innhold

Fri Familie hos Telenor og eFaktura uten å være avhengig av juridisk eier?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men liksom...

Jeg vil betale for det JEG bruker, og JEG vil ikke betale det foreldrene mine bruker, og de trenger jo ikke å betale for meg når jeg selv kan styre med regningene mine?

Men liksom, jeg vil ha fri familie og betale regningen min selv, som står på mitt mobilnummer, fri familie er jo gratis...

Alt skal være så vanskelig.. :(

Lenke til kommentar

Eneste måten å få splittet en Fri-Familie faktura, hos alle operatører som tilbyr denne tjenesten, er å ha bedriftsabonnoment. Hvis du eller de har Telenor Bedrift, vil regningen kunne komme to steder. For å få et bedriftsabonnoment må noen ha et organisasjonsnummer.

Lenke til kommentar

Bare gå inn på "min side" hos telenor og sjekk hva ditt forbruk er! Hvert medlem kan gå inn å se hvor mye de har ringt for, og juridisk ansvarlig kan klikke på en link i nettbanken og få se hele fakturaen med alle medlemmenes forbruk delt opp pr person. Du sjekker hvor mye du har brukt, og overfører penger til juridisk ansvarlig. Ikke spesielt vanskelig eller tungvindt egentlig, og du får fordelen av å ringe gratis, gratis sms og gratis mms... Men for all del hvis du heller vil betale regningen selv enn å ha disse fordelene er det jo bare å melde seg ut :tease:

Lenke til kommentar
Men HVORFOR er det slik at man må ha en felles faktura når man har Fri Familie? :dontgetit:

for at telenor skal kunne null-taksere 2 mobilnumre (dvs. 0,- i minuttpris OG startpris) må de ha samme juridisk/betaler. med bedrifts-abbonement betaler du for oppstart av samtaler samt sms og mms, men da skjer ingen endringer på eier. kontant abb. har et eget internt takserings-system som tillater forskjellige eiere.

er desverre ennå ikke teknisk mulig og ha forskjellige eiere på privat-eide abb i forbindelse med fri familie.

Lenke til kommentar
Men så ringer man jo heller ikke gratis fra bedrift abonnementert da. ;)

Hehe, nei. Du betaler oppstartsavgiften på 59 øre, og sender ikke gratis sms eller mms med medlemene, men de kan fortsatt ringe og sende deg mms/sms gratis, så det er bedre enn å ikke være medlem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Da jeg grublet så over dette, ringte jeg til Telenor Kundeservice og spurte de om eFaktura hadde noen sammenheng med Fri Familie.

Altså sa jeg at jeg ville betale regningen min selv, men uten at mine overordnede måtte stå for regningen, og heller ikke motsatt osv...

Og det sa de at det var ingen problem, vi kunne gjerne betale for hver for oss, uten at dette skulle bli noe problem med Fri Familie-prinsippet.

Det var bare å registrere e-Faktura referansen sin med mobilnummeret der det stod Telenor Mobil AS gjennom e-Faktura tilbydere, og så er man innmeldt etter ca. to dager.

Og det er bra :D

Lenke til kommentar

Vel, da jeg snakket med Telenor Kundeservice så sa de at man kunne betale hver for oss uten at Fri Familie skulle bli noe problem, og inne på nettbanken der man setter opp en e-Faktura avtale hos Telenor Mobil AS, velger man mobilnummeret sitt og e-Faktura referansen sin, og da regner jeg med at man da kun betaler for det mobilnummeret man har inngått avtale for, og ikke noe annet.

Men eieren av Fri Familie er alikevel eieren for Fri Familie, men betaler for sitt mobilnummer istedet.

Det eneste er å se hvordan det går når regningen kommer :)

Lenke til kommentar

Her vil du nok få faktura for alle nummerne. Men det står spesifisert for hvert enkelt, slik at du kan betale din del.

Ulempen er selvsagt at foreldrene dine ikke får noen faktura. Om du absolutt må ha FriFamilie, så er det enkleste at foreldrene dine gir deg beløp, KID- og kontonummer slik at du får betalt din del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...