Gå til innhold

Valg av for til stor hund


Anbefalte innlegg

Er lettere forvirret av alle for merkene. Har brukt litt forskjellig så hun ikke skal bli helt låst på en type. Har prøvd alt fra det billigste til det dyreste, men kan ikke si jeg merker noen forskjell på pels/avføring ved de forskjellige typene. Eneste de dyre typene er ganske udrøye, men alt for den firbente. Noen som har forslag til et ideelt for til en nuff på 55-60 kg som ikke arbeider noe særlig, og ikke minst, hvorfor vi skal velge akkurat det merke. Forhandlerne mener at sitt merke er best, så er ikke lett. Har gått mye i Hills(eller hva nå det heter)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med det samme som deg, Schæfer ulven min har fått Hills lenge, men vi har testet ut en del andre merker også uten å merke stor forskjell. Så nå har vi kjøpt en sekk med LABB på felleskjøpet.

Tror vi kommer til å fortsette med det siden prisen er riktig og hunden er fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at mange hunder har begynt å klø av Labbforet. En dame som var innom dyrlegen sin med en hund som klødde som en gal og flasset fikk beskjed om å slutte på Labb umiddelbart.

 

Mat har mye å si. Ikke kjøp hundemat på rema1000/rimi/bunnpris +++ iallefall. Jeg har gitt hundene mine butikkhundemat i noen uker nå, og de som alltid har hatt blank MYK deilig pels som ikke røyter, har på kort tid fått tørr og stri ekkel pels og røyter som noen tullinger.

 

Vi har tidligere ALLTID brukt Royal Canin på våre hunder

Lenke til kommentar

Royal Canin eller Hills har jeg brukt på min.

Fikk beskjed om å IKKE bruke labb, pga pels/kløe. Veldig mange av min rase som har reagert på det.. Så da ser jeg ikke vits i å prøve.

Det er ikke noe særlig å skifte for hele tiden. Hold deg til ett merke, og bytt hvis du mener hunden er matlei.

Hva med vom og hundemat? (søk på nett, og du får opp hjemmesiden med samme navn). Vi er så heldig å ha en forhandler på det her i byen. Hunden får fin pels, avføringen blir lite og ånden helt Ok. Borte på et blunk, og han er aldri matlei. Fornøyd med den jeg hvertfall :)

Lenke til kommentar

Mine har fått "ordentlig" mat lenge, og så ble det tomt. Tenkte at jaja, de kan få Pedigree 1,5 dag (for jeg visste at jeg fikk masse mat veldig snart). Turer på butikken og kjøper, bikkjene elsket det! Nam nam, her gikk hele sekken omtrent på en gang :ohmy:

 

...oooog hele sekken lå igjen som laus dritt på plenen neste dag. Ca alt sammen kom ut igjen som bæsj med dårlig kvalitet. Så kjøper man billig mat = de må spise mer for å få i seg nok ting de trenger, og man må bruke like mye penger på det uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...