Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]finner ikke hdd

Anbefalte innlegg

Etter jeg instalerte visa så finner jeg ikke mine 2 hdder :/

Der ligger det mye viktige ting.

Når jeg høyreklikker på min datamaskin på behandle så kommer det opp se bilder!'

så jeg skulle helst kommet meg inn på de uten og slette alt.

Begge hdden er på 500 GB

post-153491-1218134339_thumb.jpg

post-153491-1218134345_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Har du sjekket i bios at de er skrudd på og at de skal finnes?

Jeg ser at de finnes i pc-en og at de blir funnet der.

Har du prøvd og gi dem en bokstav som de skal ha?

sjekk at kablene sitter skikkelig i harddiskene og at de for god kontakt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

"Qoute hårek"

Hvis du har Vista Home e.l. så støtter den ikke Dynamisk. Det gjør heller ikke XP Home.

Har du en Windows som støtter Dynamisk så skal du kunne 'Importere' disken

Det kan se ut som at det er noe med Operativ systemet ditt som ikke er riktig.

hvilket operativ system hadde du får?

info fra microsoft angående dynamisk disk:

Dynamic Disk

A dynamic disk is a physical disk that provides features that basic disks do not, such as support for volumes spanning multiple disks. Dynamic disks use a hidden database to track information about dynamic volumes on the disk and other dynamic disks in the computer.

har du brukt disken til Raid eller noe? så de speilet informasjonen?

Kan hende du trenger vista ultimate eller pro for og fikse problemet. Dette er tipping bare for jeg ekke sikker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Så du hadde XP da fungerte det?

du innstalerte vista og det fungerte?

så re-innstalerte du vista og nå funker det ikke var dette rett?

Har du brukt raid funskjon på harddiskene for da kan det hende du må innstalere noen raid drivere for hovedkortet ditt.

Jeg vet at jeg må dette om jeg skal bruke raid på hovedkortet mitt fulgte ivertfall med programvare for det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Dette er raid:

RAID combines two or more physical hard disks into a single logical unit by using either special hardware or software.

Wikipedia

På det mest grunnleggende nivået kombinerer RAID flere disker til en enkelt logisk enhet. Med «logisk enhet» menes hva operativsystemet oppfatter RAIDet som. For operativsystemet, og dermed brukeren, kan det se ut som det eksisterer én enkelt harddisk på datamaskinen, mens det i virkeligheten kan være en veritabel skog av harddisker, hvor noen inneholder samme informasjonen og noen har spredd informasjon mellom dem, og alt dette styres av en RAID-kontroller, som fritar operativsystemet for å holde styr på dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nja vista er kjipt når ikke alt fungerer skikkelig, men hadde samme probleme når jeg gikk fra windows milenium til XP hatet masse av xp sitt rot for masse av mappene mine ble helt forskrudde og ekle for i milenium kunne du endre bakgrunns fargen og mappene sine farger noe som ikke funket i XP.

Ka jo forestille deg svart bakgrunn og grå skrift vakke lett og finne mappene sine da. brukte lang tid på og fikse problemet husker jeg.

Lettest og bytte operativ system vis du bare fjerner all den gamle dritten og gjør alt fra bunnen av uten og stresse med det gamle rotet.

Min maxtor eksterne disk funket ikke i vista for jeg hadde passord på den og vista ville ikke godta driverne dens, men når jeg kobla den til XP og fjernet passordet og så koblet den til vista funket den med en gang. Mye rot når du skal starte opp med noe nytt med gammelt rot i bagasjen din merket jeg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...