Gå til innhold

Kjøpe PS3 med 40Gb og sette inn ny 160+ hdd eller vente til 80Gb ver. kommer?

zeltex

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter nå å planlegger kjøp av PS3 konsollen. Helt fra jeg hørte at MGS4 kom til denne for endel år siden har jeg tenkt mye på om det faktisk er verdt det, og det har jeg nå funnet ut at det er. Men problemet er jo at jeg mener 40 GB hdd plass er for stusselig i maskinen, og har vel to valg slik jeg ser det.

Leste på playstation.no at det ville komme en ny versjon med en harddisk på 80 Gb i løpet av ikke all for lang tid. Jeg kan vente til denne kommer ut og kjøpe den til en (mulig) høy pris. Eller jeg kan vente til den kommer ut, for å kjøpe 40 GB til en litt lavere pris, for så og sette inn en annen harddisk, på 80-250 GB(hva som faller best inn). Slik jeg forsto det ut i fra en guide var det bare en helt vanlig 2.5" disk som ble satt inn på vanlig måte.

Regner med at hva som finnes av garanti ol vil forsvinne, men jeg må si det er litt fristende å ta sjansen. Noen som har gjort lignende og har noen erfaringer eller meninger om alternativene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo ditt eget valg, men personlig ville jeg ventet på 80gb, og dermed også få DS3 på kjøpet (kanskje kommer det en MGS4-bundle også dersom du er interessert i det).

Og ikke regn med at 40gb går ned i pris så snart 80gb kommer. Det er såpass få igjen av den på markedet, og den er allerede nå vanskelig nok å få tak i. 80gb kommer etter sigende 27. august, til samme pris som 40 gb ligger på nå. Jeg ser ikke mange grunner til å IKKE vente, med mindre du er ekstremt utålmodig.

Lenke til kommentar

Ah, takker for svar. Da har jeg fått et par ting å gruble på i alle fall. Tydligvis noe jeg også har gått glipp av når det gjelder de forskjellige versjonene, så jeg får sette av noen timer til å lese litt mer om forskjellene. Takker igjen!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Men er det noen som helst annen forskjell enn diskene?

For det koster liksom 500,- for 320GB Sata 2.5", og det er jo laget slik fra Sony's side at brukeren skal kunne bytte HDD selv, uten å bryte garantien. Det er kjempeenkelt, og gjort på et par min.

Som allerede nevnt, du får med DualShock3.

NÅ er det da hvertfall ingen vits å kjøpe 40 gb fremfor 80? De koster jo det samme, og 40 gb er nesten umulig å oppdrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...