Gå til innhold

problemer med internett


Anbefalte innlegg

jeg har et problem med at nettet flere ganger om dagen hopper ut sånn at jeg må dra ut kontakten vente lit og sette den i igjen får jeg kobler til på nytt.

jeg har prøvd og bytte Channel Number noen ganger men er ikke helt sikker på hva den skal stå på.

Det er en jensen scandinavia Air:link WBR 6954

 

jeg vet ikke om det er det som er problemet eller om det er noe annet.

før hadde vi bare to pc'en koblet opp på nettet men nå som det er tre har dette problemet kommet.

 

håper det er noen som kan hjelpe meg. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

hm har du godtatt at flere enn 2 pc-er kan bruke internett samtidig?

Det kan hende du har skrudd på noe i ruter innstillingene som gjør at den ikke sender ut mer enn 2 IP adresser, dette er høyst uvanlig men folk kan skru på dette.

 

Vis ikke det hjelper prøv og dra ut kontakten og så reset rutern, det er mest sannsynlig en knapp eller lignende du må holde inne, trykk den inn i 10 sekunder så kobler du til strømmen og se om dette hjelper.

Lenke til kommentar
hm har du godtatt at flere enn 2 pc-er kan bruke internett samtidig?

Det kan hende du har skrudd på noe i ruter innstillingene som gjør at den ikke sender ut mer enn 2 IP adresser, dette er høyst uvanlig men folk kan skru på dette.

 

Vis ikke det hjelper prøv og dra ut kontakten og så reset rutern, det er mest sannsynlig en knapp eller lignende du må holde inne, trykk den inn i 10 sekunder så kobler du til strømmen og se om dette hjelper.

 

hvordan får jeg den til og sende ut flere enn to ip-adresser?

hvordan godtar jeg det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

prøv og skriv 192.168.1.1 i nettleser vinduet der du vanligvis skriver inn nettsider.

jeg kanke si sikkert at det er riktig tall kode.

Men vis det er feil så gjør dette:

trykk start --> Run/kjør --> skriv "cmd" -> skriv ipconfig/all i vinduet som dukket opp

 

Da vil det dukke opp en lang listeMicrosoft Windows [Version 6.0.6001]

Copyright © 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.

 

C:\Users\a>ipconfig/all

Dette er hva du vil ha: du kan ha forskjellige tall enn meg men da skriver du inn tallene som er riktig for deg: tallene du skal bruke er disse de er mest sannsynlig like.

Denne--> Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

eller Denne--> DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

 

Edit: da dukker det opp en meny i nettlesern kanskje hvor du må skrive inn passord prøv med admin i en av boksene eller begge.

 

Så kan du se om hvor mange adresser den skal gi ut. på min står dette:

Subnet Mask 255.255.255.0

Det skal vist bety at du slipper ut nok IP adresser ivertfall ekke sikker på hvor mange men ivertfall nok for vanlige folk

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
prøv og skriv 192.168.1.1 i nettleser vinduet der du vanligvis skriver inn nettsider.

jeg kanke si sikkert at det er riktig tall kode.

Men vis det er feil så gjør dette:

trykk start --> Run/kjør --> skriv "cmd" -> skriv ipconfig/all i vinduet som dukket opp

 

Da vil det dukke opp en lang listeMicrosoft Windows [Version 6.0.6001]

Copyright © 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.

 

C:\Users\a>ipconfig/all

Dette er hva du vil ha: du kan ha forskjellige tall enn meg men da skriver du inn tallene som er riktig for deg: tallene du skal bruke er disse de er mest sannsynlig like.

Denne--> Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

eller Denne--> DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

 

Edit: da dukker det opp en meny i nettlesern kanskje hvor du må skrive inn passord prøv med admin i en av boksene eller begge.

 

Så kan du se om hvor mange adresser den skal gi ut. på min står dette:

Subnet Mask 255.255.255.0

Det skal vist bety at du slipper ut nok IP adresser ivertfall ekke sikker på hvor mange men ivertfall nok for vanlige folk

 

på min står det også Subnet Mask 255.255.255.0

men jeg fant ut av en ting til. jeg har en ps3 som også er koblet til, det vil si 4 enheter som bruker nettet samtidig.

 

men selv om ikke alle er på driver den og kaster meg ut fra nettet hele tiden. jeg skjønner ikke hvorfor.

kan det være noe galt med den kanskje?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja kan være det kanskje play station 3 har koblet seg til permanent til nettet prøv og trekk ut strømmen til den og se om det hjelper noe.

Kan jo være at den skaper krøll for det er jo så mye rart i folks private nettverk nå at snart kan alt skape krøll.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Har akkurat samme ruter liggende, problemet oppsto hoss oss og, vil måte restarte rutern opp til 15 gang på en dag, denne ruteren takler ikke belastning og er ikke beregnet til og bruke som switch på noen måte, min løsning var og kjøpe en switch, og koble alle pcene til switchen og så switchen videre til ruteren, dette gikk helt glimrende.

 

Jeg har nå bare 2 enheter på ruteren nå, en PC som kjelden brukes, og switchen som har 4 PCer tilkoblet.

Har ikke hatt nedetid på ca en uke. (en uke siden jeg fikk meg switchen) så med andre ord 0% nedetid etter kjøp av switch.

 

Så dette vil nokk gå helt glimrende for deg og :)

En billig switch koster ca 150-300kr, og fungerer helt topp.

Endret av GuggenJR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...