Tullballj Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg skal ut på boligmarkedet for første gang og har solid egenkapital. Dvs at jeg trenger ikke å ta opp lån for å kjøpe aktuelle leiligheter. I morgen skal jeg se på et veldig bra objekt som jeg ønsker å legge inn et bud på hvis den står til forventningene. Har sett litt på leiligheter i samme nabolag, så jeg vet litt hva jeg kan forvente. Det jeg lurer på er hvordan gir jeg et bud? Må jeg ha med meg noe som helst dokumentasjon fra banken på at jeg faktisk har pengene på kontoen? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jepp, du må ha dokumentasjon fra banken, som regel et brev hvor det står hvos mye du kan klare å betale. Denne dokumentasjonen leveres til eiendomsmegleren og så legger du inn et bud. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg tror det holder at man fyller ut kontaktdetaljer for en person i banken som kan verifisere opplysningene man oppgir. Utifra hva jeg ser av budskjemaer når jeg googler så ser det ut til å holde. Man må jo aldri finne på å fortelle en megler hvor mye penger man har. Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det er en særdeles dårlig ide å informere megler om hvor mye man KAN betale Det enkleste er å ha en kontaktperson i banken som du kan oppgi kontaktinformasjonen til. Denne personen informerer du på forhånd og så sier du at han/hun kun skal bekrefte at du kan betale beløpet, og ikke fortelle/avsløre hvor mye du kan betale. Lykke til! Lenke til kommentar
KS Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) I dagens marked burde det gå bra å legge inn et bud med forbehold om finasiering. Tøffe-Tetra hadde et særdeles dårlig råd om å gi megler kopi av finasieringsbevis/lånebevis. Kanskje megler selv? Endret 7. august 2008 av KS Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Som nevnt her er det lurest bare å oppgi kontaktperson i banken. Ikke røp ovenfor megler hva du kan strekke deg til. Jeg vil ikke anbefale forbehold om finansiering. Jeg har opplevd at budgivere som har nest høyeste bud får leiligheten, nettopp fordi de hadde bekreftet finansiering i motsetning til den med høyest bud. Ellers så er det fullt mulig å legg inn bud før det er gått 24 timer etter visning. Det som er vesentlig, er at budet må være gyldig minst 24 timer etter visning. Lykke til! Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Du legger inn bud pr.faks eller gir personelig til megler på kontoret kommende dag etter visning. Budksjema er på baksiden av prospektivet du får utlevert på visning og der fører du opp din kontakt person som kan gå god for deg i banken. enkelt og greit. lykke til med kjøpet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå