Gå til innhold

Flytte harddisk med Win XP til ny maskin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk det var godt nytt. Har det noe å si at det kreves FLOPPY-disk for at harddisken skal fungere? Jeg har tenkt å installere andre disker i tillegg/først da...

Vil maskinen boote og starte windows fra den disken når jeg setter den i? Hva vil egentlg skje når jeg starter maskinen første gang... :)

Endret av Chatrine17
Lenke til kommentar

Det var noe spesielt med den barracudadisken da den kom. Det fulgte med en diskett med driver som man MÅTTE ha for å i det hele tatt få start. Husker det ble diskutert litt her på forumet. Om dette ikke trengs i det nye HK kan jo hende, håper det.

Lenke til kommentar
Vil jeg ødelegge noe dersom jeg installerer OS på den nye disken og så setter i den gamle som også har OS?

At disken har OS på betyr ingenting så lenge du ikke booter fra den. Du bestemmer selv hvilken disk som skal boote, med innstillinger i BIOS.

Det som kan gi problemer for den uerfarne er at når du kobler til en ny disk så vet ikke BIOS hvilken av dem den skal boote fra. Så det må du passe på.

Bra at du presiserer at du installerer OS på den nye disken først og så kobler til den gamle. Hvis du hadde installert det nye OS mens den gamle disken er tilkoblet ville du fått diverse problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...