Chatrine17 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Har kjøpt ny maskin og ønsker å flytte min gamle harddisk over til den nye maskinen midlertidig. Harddisken er en Seagate barracuda 250Gb SATA1 disk. Hovedkortet er Asus P5Q deluxe. Er det mulig å flytte den over uten problemer og beholde alle data? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ja. Jeg gjør dette selv ofte når jeg tester diverse av pc-ene mine, har en 80 gb harddisk med div. filer på som jeg tester om funker så du skal ikke miste noe så sant du ikke mister den i gulvet eller PSU'n går til H******. Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Takk det var godt nytt. Har det noe å si at det kreves FLOPPY-disk for at harddisken skal fungere? Jeg har tenkt å installere andre disker i tillegg/først da... Vil maskinen boote og starte windows fra den disken når jeg setter den i? Hva vil egentlg skje når jeg starter maskinen første gang... Endret 7. august 2008 av Chatrine17 Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Gjenta siste melding, du sier du trenger floppy for hva? For å innstallere noe da? Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Trenger diskett for å installere driveren til denne harddisken ja, sære greier. Har diskettstasjon og diskett da... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Vet ikke om du trenger det, aldri vært borti noe slikt før, er det ferdig pc eller bygd selv? Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 bygd selv, både den gamle og den nye. Vil jeg ødelegge noe dersom jeg installerer OS på den nye disken og så setter i den gamle som også har OS? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg har aldri opplevd å ødelegge noe av det. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Trenger diskett for å installere driveren til denne harddisken ja, sære greier. Har diskettstasjon og diskett da... Det der stemmer ikke. Mulig ditt gamle hovedkort trengte SATA-driver for å finne disken. Med Asus P5Q deluxe trenger du ingen driver. Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Det var noe spesielt med den barracudadisken da den kom. Det fulgte med en diskett med driver som man MÅTTE ha for å i det hele tatt få start. Husker det ble diskutert litt her på forumet. Om dette ikke trengs i det nye HK kan jo hende, håper det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Vil jeg ødelegge noe dersom jeg installerer OS på den nye disken og så setter i den gamle som også har OS? At disken har OS på betyr ingenting så lenge du ikke booter fra den. Du bestemmer selv hvilken disk som skal boote, med innstillinger i BIOS. Det som kan gi problemer for den uerfarne er at når du kobler til en ny disk så vet ikke BIOS hvilken av dem den skal boote fra. Så det må du passe på. Bra at du presiserer at du installerer OS på den nye disken først og så kobler til den gamle. Hvis du hadde installert det nye OS mens den gamle disken er tilkoblet ville du fått diverse problemer. Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 OK. Flott, da får vi se hvordan det går! Får dessverre ikke startet opp herligheta før jeg får skjermkortet i posten... Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå